معرفی وبگاه


از طریق ارتباط با ایمیل مدیر، می توانید مطالب خود را در این سایت ارسال نمائید.

مدیر سایت : میکائیل
نظرسنجی
سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟








آمار سایت
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
logo-samandehi
ابزار تلگرام
سایت جامع بهائیت
بانک اطلاعات نقد فرقه های انحرافی
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               خلاصه مطالب                   ATOM

"بررسی تضاد بین پژوهشگران و محققان و مقامات رسمی بهائی و پیشینه آن"


به نظر می رسد جهانی شدن، در سال های اخیر، تاثیر مثبتی در مطالعات بهائی داشته است. اینک گروه های مطالعاتی پراکنده از طریق اینترنت، دنیای مجازی و تماس های زنده اینترنتی، به هم پیوند خورده اند؛ حتی اینترنت باعث شده تا برخی ضوابط و مقررات هم کنار گذاشته شود.

در این جا اشاره ام به ضوابط و مقررات بهائیان برای مطالعه در حوزه بابی و بهائی است. تمام بهائیان موظفند هر اثر و کار تحقیقی درباره آیین خود را قبل از انتشار، جهت تایید مطالب و محتوای آن، حتی اگر قرار باشد آن کار تحقیقی و مطالعاتی به یک نشست و کنفرانس آکادمیک عرضه شود، به تشکیلات بهائی عرضه کنند، نه تنها...




ادامه مطلب


نوع مطلب : مقالات، 
برچسب ها : تضاد در بهائیت، تضاد بین پژوهشگران و مقامات بهائی، تضاد مقامات بهائی،
لینک های مرتبط :


 باب، دیوانه­ای كه از قفس نپرید (بخش نهم)

سوال اول : بهائیت چگونه شكل گرفت؟

لاطائلات باب[1]

علی محمد باب با توجه به شماره ابجد علی محمد با حروف رب، خود را «رب اعلی (خداوند بلند مرتبه) نامیده است(!) همچنین علی محمد باب  خاتمیت پیامبر اكرم را نفی می كند و پیامبری خود را اعلام می كند و نوید آمدن پیامبرهای بعدی را می دهد و معتقد است كه مقام او «(العیاذ بالله) از مقام پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) بالاتر است و پیامبران بعدی از او بالاتر خواهند بود اما وی در هر صورت تا در قید حیات است، رب اعلی است(!)...


علیمحمد شیرازی (باب)



ادامه مطلب


نوع مطلب : مقالات، 
برچسب ها : سواد باب، سواد علیمحمد شیرازی، سواد علیمحمد باب، لاطائلات باب، میزان سواد باب، مقدار سواد باب، مقدار سواد علیمحمد شیرازی،
لینک های مرتبط :


1394/06/27 :: نویسنده : سندس

ادعای پیغمبری باب وبهاء

میرزا علی محمد باب در کتاب بیان، واحد اول باب 2 و 15 و واحد دوم باب 7 و واحد سوم باب 14 خود را به عنوان رجعت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و حجت (امام زمان) معرفی کرده است و او حتی در کتاب احسن القصص خود در سوره 52 خود را به جای پیامبر قلمداد کرده او با آوردن احکام نو و جدید خود را ناسخ اسلام و احکام اسلام دانسته و کتاب خود را «بیان» ناسخ قرآن قلمداد کرده است، که در واحد دوم باب هفتم به آن اشاره شده است و همچنین حسینعلی بهاء که چند سالی از پیروان باب بود و شاگردی او را نیز کرده بود بعد از باب ادعای پیغمبری کرده و عده‏ی زیادی را در گمراهی قرار داد که به گوشه‏ای از این ادعاها اشاره می‏کنیم: «ای خدا! من آنان را دعوت نکرده‏ام جز به چیزی که تو مبعوثم نموده‏ای و اگر گفته‏ام بیایید به سوی من، نظری نداشته‏ام جز چیزی که تو به او ظاهر ساخته‏ای و مبعوثم کرده‏ای» [اقتدارات،ص213] .


سایر مقالات بهائیت ؛ ادعای رسالت و پیغمبری 'بهاء'




ادامه مطلب


نوع مطلب : مقالات، 
برچسب ها : نبوت، ادعا، باب، بهاء، رجعت، بهائیت، بهاء الله،
لینک های مرتبط :


1394/06/27 :: نویسنده : سندس

باب وبهاء مدعی قائمیت ومهدویت

طبق کتب معتبر بهاییان باب و بهاء به قائمیت ومهدویت قائل بوده‏اند میرزا جانی بابی در کتاب نقطه الکاف، در صفحه 252 می‏نویسد: سید باب چون تبعید شد ادعای قائمیت کرد.

همچنین ابوالفضل گلپایگانی در کتاب کشف الغطاء صفحه 341 می‏نویسد: باب در ماکو پرده از روی کار برداشت و ندای قائمیت و ربوبیت و شارعیت داد.

همچنین فاضل مازندرانی در کتاب ظهور الحق، صفحه 173 می‏گوید: سید باب به ملا عبدالخالق یزدی می‏نویسد: من قائمی هستم که در انتظار ظهورش هستید.







این ادعاها در حالی است که ما از پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله و سلم درباره مهدی موعود علیه‏السلام احادیثی داریم که به طور متواتر از شیعه و سنی بیان شده است و برای ظهور ایشان نیز علائمی توسط حضرات ائمه علیهم‏السلام نقل شده است که همگی با بیان باب و بهاء منافات دارد، که به گوشه‏ای از این احادیث اشاره می‏کنیم. رسول اکرم صلوات الله علیه و آله و سلم فرمودند «اگر باقی نماند از دنیا مگر یک روز هر آینه دراز گرداند حق تعالی آن روز را تا بفرستد حضرت حق مردی را که از اهل بیت من است و موافق باشد اسم او با اسم من، پر گرداند زمین را از عدل همچنانکه پر شده باشد از ظلم و جور» [کشف الغمه،ج3ص323] .

طبق این حدیث که در کتب شیعه و اهل تسنن نقل شده است زمانی که حضرت حجت تشریف می‏آورند زمین پر از عدل و داد می‏شود و هیچ ستمی در عالم نمی‏شود و این با ادعای باب و بهاء منافات دارد.

همچنین رسول اکرم صلوات الله علیه و آله و سلم فرمودند: «به درستی که خلفای من و اوصیای من، حجت‏های خالق‏اند بر خلق بعد از من، که دوازده نفرند: اول ایشان برادر من و آخر آنان فرزند من است، یکی از حضار سوال نمود: یا رسول برادر شما کیست و فرزند شما کیست؟ رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در جوابش فرمودند: برادر من علی بن ابیطالب است و فرزند من مهدی است که او در آخرالزمان ظهور کند و زمین را پر از عدل و راستی نماید بعد از آنکه از ظلم و جور پر شده باشد» [همان ج2] . طبق این حدیث نام حضرت حجت، مهدی می‏باشد در صورتی که نام باب ادعای مهدویت کرده است میرزا علی محمد و بهاء نیز حسینعلی می‏باشد. و همچنین امیرالمؤمنین علیه‏السلام فرمودند حضرت مهدی علیه‏السلام شرق و غرب جهان را تحت سیطره خود درآورد، گرگ و گوسفند در یک مکان زندگی کنند، کودکان خردسال با مارها و عقربها بازی کنند و آسیبی به آنها نرسد شر از جهان رخت بربندد و تنها خیر باقی بماند» [روزگاررهایی،ج2ص619] .

و همچنین امیرمومنان علیه‏السلام فرمودند: «راهها امن شود، زنی از عراق تا شام برود و پای خود را جز بر روی گیاه نگذارد، جواهراتش را بر سرش بگذارد و از درنده خوئی هراس نداشته باشد. [همان،ص640]  اینها بخشی از احادیث ظهور بود به نظر شما آیا در زمان باب و بهاء و حتی در زمان ما، این اتفاقا افتاده است یا نه، آیا مردم در عدالت محض بسر می‏برند، آیا خوف و ترس از مردم جهان برداشته شده است. اینها خود دلیل واضحی برای ابطال عقیده باب و بهاء و پیروانشان می‏باشد که با استفاده از احادیثی که شیعه و سنی آنها را نقل کرده‏اند بیان شد اما بعید نیست بدانید که حتی تورات و انجیل خبر از آمدن منجی آخرالزمان داده‏اند و برای آن حکومت علائمی ذکر کرده‏اند که به گوشه‏ای از آن اشاره می‏کنیم: در تورات اشعیای فصل 11 بندهای 1 تا 10 می‏خوانیم؛ «نهالی از تنه یسی بیرون آمده شاخه‏ای از ریشه‏هایش خواهد شگفت و روح خدا بر او قرار خواهد گرفت مسکینان را به عدالت داوری خواهد کرد و به جهت مظلومان زمین را به راستی حکم خواهد کرد. گرگ با بره سکونت خواهد کرد و پلنگ با بزغاله خواهد خوابید و شیر و گوساله پرواری با هم، و طفل کوچک آنها را خواهد راند و در تمامی کوه مقدس من ضرر و فساد نخواهند کرد، زیرا که جهان از معرفت خداوند پر خواهد شد»

طبق این بند از تورات، به هنگام ظهور حضرت حجت هیچ ظلم و ستمی در عالم اتفاق نمی‏افتد و گرگ با بره در کنار هم قرار می‏گیرند و هیچ ظلمی به احدی نمی‏شود، آیا در زمان باب و بهاء و زمان ما چنین اتفاقی افتاده است؟ آیا به غیر از ظلم و ستم به مردمان جهان اتفاقی افتاده است. اینها خود دلیل باطل بودن ادعای باب و بهاء می‏باشد. و از طرفی امام شرایطی دارد که از جمله آن شرایط معجزه، عصمت و علم است که در بخشهای آینده به آن اشاره می‏شود.

آیا باب و بهاء برای ادعای خود معجزه‏ای آورده‏اند؟؟؟

آیا باب علم خود را برای مردم باز کردند؟؟؟

آیا صفت عصمت (دوری از گناه) در آنها بود؟؟؟





نوع مطلب : مهدویت، 
برچسب ها : مهدویت، ادعای دروغین، باب، بهاء،
لینک های مرتبط :


رسانه های جهانی در خدمت فرقه بهائیت

نقش راهبردی و تأثیرگذار وسائل ارتباط جمعی به ویژه رسانه های جهانی و همچنین ماهیت استکباری آن ها بر اهل نظر پوشیده نیست چرا که با گسترش ارتباط و تبدیل کره ارض به دهکده جهانی، وضعیت عالم به شکلی در آمده که هر کس بر جریان اطلاعات سیطره داشته باشد، بر جهان سیطره پیدا می کند و دقیقاً به همین دلیل، استکبار جهانی کوشیده است با ایجاد رسانه های وابسته به خود و یا با نفوذ در رسانه های مستقل، به تدریج سلطه ی خبری خود را به همه ی جهان دیکته کند، تا آنجا که می توان از مخالفت یا موافقت امپریالیسم خبری با جنبش ها و جریان های معاصر به خوبی اصالت یا...





ادامه مطلب


نوع مطلب : مقالات، 
برچسب ها : امپریالیسم خبری و بهائیت، امپریالیسم خبری، رسانه های امریکایی، رسانه های انگلیسی، رسانه های فرانسوی، رسانه های استعماری، رسانه های جمعی و بهائیت،
لینک های مرتبط :




( کل صفحات : 2 )    1   2