تبلیغات

کد تبلیغ در اینجا

بهاییت ونظریه تجلی3

نویسنده : سندس    |   تاریخ : 1394/12/29 21:56

 بررسی نظریه تجلی

مقامات بهایی برای اثبات نظریه تجلی دلایل مختلفی ارائه کرده اند. از آنجایی که مخاطب اصلی ایشان مسلمانان بوده اند، لذا استفاده از ادله قرآنی و نیز روایات معصومان در آثار آنها امر رایجی است.




برچسب ها:بهاییت, اثبات نظریه تجلی, ظاهروباطن, صادراول, شرک,

ادامه مطلب  |   دیدگاه ها ()

بهاییت ونظریه تجلی2

نویسنده : سندس    |   تاریخ : 1394/12/29 21:53

 نظریه وحدت مظاهر امر

 در اینجا باید توجه خود را به قاعده و نظامی دیگر در جهان شناسی بهایی معطوف کنیم و آن نظام «وحدت حقیقت مظاهر امر» است. بر اساس این قاعده، همه مظاهر امر الاهی از حقیقتی واحد و یکسان برخوردارند. و این حقیقت واحده در هر زمان و هر دوره در کالبد شخصی در می آید و به نام شخصی شناخته می شود و در دوره بعد در کالبد شخص دیگری متجلی می گردد، اما در عین حال اصل حقیقت وجودی او دست نخورده باقی می ماند.


برچسب ها:بهاییت, وحدت مظاهرامر, عبدالبهاء,

ادامه مطلب  |   دیدگاه ها ()

بهاییت ونظریه تجلی1

نویسنده : سندس    |   تاریخ : 1394/12/29 10:20

نقدی به نظریه‌ی تجلی در بهاییت 

 بهاییت جریانی است که هر چند در ابتدا از جامعه شیعه برآمد، اما به مرور زمان خود را به مثابه دینی مستقل از اسلام معرفی کرد. مسئله تجلی از مهمترین آموزه ها و مؤثرترین ابواب اعتقادی این آیین تلقی می شود و بدون فهم این مسئله دریافت درستی از آموزه های باییت و بهاییت درباره مسائلی چون اوصاف الاهی، وحی، نبوت، وحدت ادیان، وحدت مظاهر امر، خاتمیت و... نخواهیم داشت. 

همچنین این مسئله به عنوان وجه اشتراکی میان بهاییت و برخی فرق، نظیر اهل حق و گروهی ازصوفیان به شمار می آید. یکی از ابعاد کمتر دیده شده بهاییت اقتباس هایی است که رهبران بهایی از مقولات عرفانی برای توجیه دیدگاه های خود داشته اند. از جمله این اقتباس های ناشیانه مسئله تجلی است. در این مقاله می کوشیم پس از طرح اصل مدعای رهبران بهایی آن را بررسی و نقد کنیم.


برچسب ها:بهاییت, تجلی, مظاهرامرالهی, قلم اعلی,

ادامه مطلب  |   دیدگاه ها ()

بیت العدل و تبلیغ 3

نویسنده : amin    |   تاریخ : 1394/12/24 12:30

بیت العدل و تبلیغ 3


ادامه مطلب

او براى بهائیان -که طبق نصوص مأذون به دخالت در سیاست نیستند- تعیین تکلیف کرده که در سیاست (البته از نوع غیر حزبى!)، دخالت نمایند، در انتخابات شرکت کنند، با موسسات و سازمان هاى اجتماعى مشارکت نمایند، مظالمى را که بر آنان مى رود بازگو کنند، در مورد برقرارى عدالت فعال باشند و از طرق قانونى علیه اصلاح نابرابری و بى عدالتى علیه خود و دیگران، در قالب قوانین موجود اقدام نمایند!

این اقدام بیت العدل، عکس العمل اعتراضات زیادی بوده که در طول سالیان از داخل و خارج بهائیت نسبت به اصل عدم دخالت در سیاست و اطاعت محض از حکومت ها، به او وارد مى شده و به قول خودش در یک فرایند یادگیری او را به این نتیجه رسانده که باید تغییرى ایجاد نماید...


بهائیت یک فرقه است


برچسب ها:بهائیت, اسرائیل, بهائیت و اسرائیل, تبلیغ در اسرائیل ممنوع, تبلیغ ممنوع, تبلیغ در بهائیت, تبلیغ بهائیت ممنوع,

ادامه مطلب  |   دیدگاه ها ()

جستجو در عناوین مطالب

تبلیغات

کد تبلیغ در اینجا

نظرسنجی

سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟





آمار سایت

  • کل بازدید:
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :