صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
آیا امام زمان عج در جزیره خضراء هستند؟انشعابات در فرقه بهاییتآنچه باید در مورد بهائیت بدانیم!استعمارواعطای لقب به رهبران بهاییحقوق زنان در بهائیت (۱)بهائیت چیست؟سید کاظم رشتی کیست؟دومین ادعای علیمحمد شیرازی
موضوعات
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 547 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 5 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 2,239 بازدید دیروز : 2,509 بازدید کننده ارمزو : 287 بازدید کننده دیروز : 420 گوگل امروز : 1 گوگل دیروز : 1 بازدید هفته : 11,802 بازدید ماه : 24,775 بازدید سال : 24,775 بازدید کلی : 24,775 ● اطلاعات شما آی پی : 3.237.178.91 مروگر : سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

شناخت بهائیت در چند سطر

میکائیل
:
بازدید : 4

با نگارش کتاب «بیان» که شریعت نامه وی بود، خود را از انبیاء دانست و پس از کوتاه زمانی، ادعای خدایی کرد.

نه سال پس از این تاریخ و دو سال پس از آن که باب به جوخه اعدام سپرده شد، یکی از یارانش به نام میرزا حسینعلی مازندرانی نوری مطرح شد که خود را بهاءالله نامیده بود. وی آن گاه که در زندان تهران به جرم مشارکت[1] در ترور ناصرالدین شاه زندانی بود، از لا به لای کلمات سید باب [= علیمحمد شیرازی] عباراتی یافته، سپس به مرور با حذف برادر خویش میرزا یحیی نوری که سِمت جانشینی باب را داشت- خود را همان موعودی خواند که باب، وعده آمدن او را پس از دو هزار و یکسال یا هزار و پانصد و یازده سال پس از ظهور باب داده بود.

او هیچ کدام از نشانه های آن موعود را نداشت؛ اما به کوشش استعمارگران، ادعاهایش چونان آیینی حقیقی به باور جمعی از مردم نشست و بهائیت در پس آیینِ نیم بندِ بابیه خلق شد تا اربابانش به مرادی که از بابیه داشتند، دست یابند و البته به گواهی مدارک و اسناد تاریخی، کمک های بی دریغ و البته هدف دار روس ها و انگلیسی ها به باب و بهاء، سهم اصلی را در ترویج این تفکرات ایفا کرد.

بهائیت فرقه ای است که:

الف) تاریخش مملو از تاریکی و وابستگی است؛

ب) آموزه هایش سراسر سفسطه و مغالطه آشکار است؛ آموزه های عاریتی از اندیشه ها و ادیان حق و باطل که: از تحری حقیقت می گوید، اما گوش ها را کر و چشم ها را کور می خواهد[2]، از تساوی حقوق زن و مرد می گوید، اما آثار بازمانده از بنیانگذارش ثابت می کند که او هرگز به این ادعا اعتقادی نداشته است و از وحدت عالم انسانی می گوید، اما در پس این وحدت، تنها به منافع خود می اندیشد. مروری بر تاریخ فرقه نشان می دهد که وی هرگز در پی ایجاد این وحدت، حتی میان پیروان خویش نبوده است و همواره میان اغنام الله (بهائیان)، نزاع، درگیری و انشعاب برقرار کرده است.

احکام و حدودش، تقلیدی از احکام و حدود ادیان قبل است که از ارزش حقوقی آن ها کاسته و به گونه ای باور ناپذیر، با یکدیگر متعارض است.


منبع: کتاب «در جستجوی حقیقت» تألیف استاد علیرضا روزبهانی بروجردی با اندکی تغییر



[1] البته بنابر برخی شواهد، رهبری این توطئه بر عهده وی بوده است.

[2] - بهاءالله در یکی از آثار خود می گوید: (ای پسر تراب) کور شو تا جمالم بینی و کر شو تا لحن و صوت ملیحم را شنوی... (میرزا حسینعلی نوری (بهاءالله) کلمات مکنونه فارسى).

مطالب مرتبط
باب در بوشهر
مانکجی مأمور انگلیس در ایران
واقعه بدشت
داستان من یظهره الله
رضاشاه و بهائیت
معرفی اجمالی حسینعلی نوری3
بهاییت وسوء استفاده ازشعاریاصاحب الزمان2
فرق بین بابیت وبهاییت
ارسال دیدگاه
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی