تبلیغات
سایت جامع بهائیت - بهائی سازی و تبلیغ بهائیت 2

تبلیغات

کد تبلیغ در اینجا

بهائی سازی و تبلیغ بهائیت 2

نویسنده : amin    |   تاریخ : 1395/05/26 14:20

     بحثى تطبیقی در تنصیر و تبهیه (نصرانی سازی و بهائی سازی) 2

بهائی سازی و تبلیغ بهائیت1

جامعه بهائی به رهبری بیت العدل اگرچه بر طبق تعاریف سیاسی موجود، یک گروه دینی محافظه کار و بنیاد گرا محسوب می شود (زیرا بر طبق ادبیات و تعالیم خود، خواستار برچیده شدن نظم موجود جهانی و استقرار حکومت جهانی بهائی است) دائما در حال فعالیت تبلیغی است تا افراد بیشتری را به کیش خود در آورد. اگر چه بخاطر این خوی تبلیغ تهاجمی و اهداف پنهان سیاسی از سوی برخی روشنفکران بهائی غربی هم مورد انتقاد و چالش قرار گرفته است اما...


در تبلیغات بیرونی خود را طرفدار و پای بند نظامات سیاسی-اجتماعی و حقوقی غربی می شمرد.

 بیت العدل با اتخاذ یک استراتژی سیال و ژلاتینی با توجه به شرایط و موقعیت درونی و بیرونی خود به عنوان یک سازمان غیر دولتی دینی- اجتماعی در مجامع بین المللی و کشورهای مختلف فعالیت نموده و از هر امکان آموزشی، بهداشتی، هنری، اجتماعی، حقوق بشری و حتی ورزشی برای پیشبرد اهدافش بهره برداری می کند.

 بیت العدل بویژه در سال های اخیر اقدام به تطهیر تاریخی خود نموده و ارتباطاتش با رژیم گذشته را منکر شده و خود را مظلوم همه حکومت ها نشان داده حتی به تحریف انقلاب مشروطیت دست زده و جنگ های سه گانه و ترورها و خشونت هایش در ایران و عراق و فلسطین و بحران سازی هایش در طول این یکصد و هفتاد سال در ایران را توجیه کرده و مخالفان خود را متعصب و بهائی ستیز معرفی نموده، مکتب تشیع را مورد تبلیغات مسموم خود قرار داده چهره منفی و ضد بشری از آن ترسیم نموده و می نماید.

 بیت العدل همچنین در مورد ماجراجوئی های جهانیش_ نظیر آن چه در ماجرای دیویدکلی و تد پترسون (هر دو بهائی: خانم پترسون بهائی کارمند پنتاگون، راهنمائی کننده دیوید کلی انگلیسی یکی از دو بازرس سلاح های بیولوژیکی در عراق به بهائیت در ماموریتی که گزارشش به آغاز جنگ عراق انجامید و ارتقای درجه خانم پترسون به افسر ارشدی و مرگ مشکوک دیوید کلی بهائی را به دنبال داشت به گفته جیمز بون اکنون در خانه ییلاقی در کنار پارکی در مونتگمری ایالت آلاباما کنار پنجره نشسته است و این آهنگ گوش نواز را گوش می دهدکه: "گربه ها شادی و عشق را به زندگی شما می آورند و شما لازم نیست آن ها را به کالج بفرستید!!") در ایجاد جنگ عراق انجام داده اند (تاپیک بهائیت و جنگ عراق در همین سایت) و سازندگان اسرائیلی فیلم مستند "بهائیان در حیات خلوت من" اثبات کرده اند_ مهر سکوت بر لب زده است که البته این سکوت در برابر افکار عمومی جهانیان، طولانی نخواهد بود...

 بیت العدل استیحاشی ندارد که گاهی اهداف تبلیغ تهاجمیش برای بهائی سازی غیر بهائیان حتی کودکان را علنا در بعضی پیام ها اظهار کند تا بهائیان را بر انگیزد که با تبلیغ بیشتر افواج بیشتری از مقبلین (کسانی که بهائی می شوند) را وارد بهائیت نمایند_ اگر چه نوعا این هدف را در لفاف الفاظ عمومی مثل آموزش و رشد جهانی و همکاری بین المللی و رسیدن به نظم بدیع جهانی (البته در سایه رهبری بیت العدل و آئین بهائی) بیان می کند!

 به قسمت هائی از پیام بیت العدل خطاب به هیات های مشاورین قاره ای (28 دسامبر 2010) توجه فرمائید که واقعا قابل تامل است:

 در پیام رضوان امسال ابعاد فرایند یادگیری را که در طیّ چهار نقشۀ متوالی مستمرّاً سرعت گرفته و موجب افزایش توان‌مندی احبّا برای فعّالیّت در سطح مردمی شده است توصیف نمودیم. این چشم‌انداز به راستی شگفت‌انگیز است. بیش از 350000 نفر در سراسر عالم اوّلین دورۀ مؤسّسه را گذرانده‌اند و توانایی برای ایجاد یک الگوی زندگی ممتاز به خصلت نیایش به نحو محسوسی افزایش یافته است. در محیط‌های گوناگون و در همۀ قارّات، احبّا در دعا و مناجات با دیگران متّحد شده با تضرّع و ابتهال به درگاه حضرت پروردگار توجّه نموده و از قوای روحانیّه‌ای که کارآیی مساعی فردی و جمعی‌شان منوط به آن می‌باشد مدد می‌گیرند. تعداد کلّ کسانی که بالقوّه می‌توانند در مقام معلّمین کلاس‌های کودکان خدمت کنند در طیّ پنج‌ سال تقریباً دو برابر شده و به حدود 130000 نفر بالغ گشته است. این افزایش به جامعه امکان داده است که به نیازهای روحانی پاسخ گوید. در طیّ همان مدّت، شش برابر شدن توان‌مندی برای کمک به نوجوانان به منظور گذر از چنین مرحلۀ بحرانی حیات‌شان نشانه‌ای از میزان تعهّد جامعه نسبت به این گروه سنّی می‌باشد.

 به علاوه در همه جا تعداد قابل ملاحظه‌ای از احبّا خود را آماده می‌یابند تا با مردمی از پیشینه‌ها و علایق گوناگون وارد مکالمه شوند و با هم به کشف واقعیّاتی پردازند که به درکی مشترک از نیازهای این دوره از تاریخ بشر و نحوۀ پاسخگویی به آن می‌انجامد. و مساعی نزدیک به 70000 نفر که قادرند در مقام راهنمای حلقه‌های مطالعه خدمت کنند افزایش سیستماتیک فعّالیّت‌های اساسی نقشه را کمک می‌نماید، فعّالیّت‌هایی که تعداد شرکت‌کنندگان در آن در سراسر عالم در هر مقطع زمانی رقمی بالغ بر نیم‌میلیون بوده است...

 فرصت‌های حاصله از اقدامات شخصی احبّا، و یا احیاناً فعّالیّت‌های یک مهاجر داخلی، در جهت شروع مکالمات هدفمند و پرمحتوا با ساکنین محل نحوۀ آغاز فرایند رشد در یک محدودۀ جغرافیایی را تعیین می‌کند. یک حلقۀ مطالعه مرکّب از چند دوست یا همکار، کلاسی برای چند کودک محلّه، گروهی برای نوجوانان در ساعات بعد از مدرسه، یک جلسۀ دعا برای دوستان و بستگان- هر یک از این اقدامات می‌تواند محرّک رشد باشد. پیشرفت‌های بعدی تابع مسیری نیست که از قبل مشخّص شده باشد. شرایط ممکن است ایجاب نماید که به یک فعّالیّت اساسی اولویّت داده شود و به میزانی سریع‌تر از سایر فعّالیّت‌ها افزایش یابد. این امکان نیز وجود دارد که هر چهار فعّالیّت اساسی با سرعتی مشابه پیش رود. ممکن است گروه‌های سیّار دعوت شوند تا به مجموعۀ فعّالیّت‌های نوشکفته تحرّک بخشند. امّا نتیجۀ نهایی قطع نظر از ویژگی‌ها باید یکسان باشد. انسجام حاصله بین فعّالیّت‌های اساسی در داخل هر محدودۀ جغرافیایی باید به میزانی برسد که در مجموع بتوان یک برنامۀ نوپا جهت ترویج و تحکیم پایدار امر الله را مشاهده نمود. بدین معنا که جلسات دعا، کلاس‌های کودکان و گروه‌های نوجوانان، با هر ترکیب و هر تعداد، توسّط کسانی اداره می‌شود که دوره‌های متسلسل مؤسّسۀ آموزشی را طیّ کرده‌اند و به آن بینش تقلیب و تغییر فردی و جمعی که این دوره‌ها ترویج می‌دهند پای‌بندند. این نخستین حرکت منابع انسانی به میدان عمل سیستماتیک اوّلین نمادِ پیشرفت از نمادهای متعدّدِ یک فرایند رشد پایدار می‌باشد...

 همۀ مؤسّسات و نهادهای امری، و بیش از همه اعضای هیئت معاونت، که اهداف سلسله نقشه‌های جهانی جاری را ترویج می‌نمایند باید آن چالاکی و هوشیاری را که تولّد یک چنین فرایند پویایی ایجاب می‌کند از خود نشان دهند. کمک به احبّا برای تجسّم این اوّلین نماد و راه‌های متعدّد وصول به آن جزو وظایف اصلی هر عضو هیئت معاونت و تعداد فزاینده‌ای از مساعدین آن ها است. در این مورد نیز مانند دیگر کارهایشان باید وسعت نظر و روشنی فکر، انعطاف‌پذیری و کاردانی و ابتکار از خود نشان دهند. بایستی دوش به دوش احبّا حرکت کنند، آنان را در تلاش‌هایشان حمایت نمایند و در شادی آنها شریک باشند. بعضی از این دوستان به سرعت در صفّ اوّل فعّالیّت‌ها قرار خواهند گرفت در حالی که دیگران با احتیاط بیشتری گام بر خواهند داشت ولی همه نیازمند تشویق و حمایت هستند امّا نه تشویق و حمایتِ نظری بلکه بر اساس دانش واقعی که تنها با خدمت در کنار یکدیگر حاصل می‌گردد. ایمان به توان‌مندی هر فرد مشتاقِ به خدمت از طرف کسانی که مایلند احبّا را به مشارکت جدّی در اجرای نقشه ترغیب نمایند حائز اهمّیّت بسیار خواهد بود. محبّت بدون قید و شرط و فارغ از حسّ برتری برای کسانی که می‌خواهند به احبّا کمک کنند تا تردید را به شهامتِ ناشی از ایمان به خدا و هیجان‌طلبی را به تعهّد نسبت به اقدام درازمدّت تبدیل نمایند از ضروریّات خواهد بود. عزم جزم همراه با آرامش در تلاش برای تبدیل موانع به وسیله‌ای برای پیشرفت جنبۀ حیاتی خواهد داشت. آمادگی برای گوش دادن، توأم با بصیرت عمیق روحانی، برای تشخیص موانعی که می‌تواند بعضی از احبّا را از درک ضرورت وحدت در عمل بازدارد، بسیار ارزشمند خواهد بود...

 توجّه به این نکته حائز اهمّیّت است که با ایجاد یک برنامۀ رشد، بروز یک حسّ تعلّق به جامعه شروع به اثرگذاری بر سیر وقایع می‌نماید و چه این فعّالیّت‌ها در سطح محدودۀ جغرافیایی پراکنده باشد و چه در یک دهکده یا محلّه متمرکز گردد احساس یک هدف مشترک ویژگی مساعی دوستان خواهد بود. با هر میزانی از سازمان‌دهی که فعّالیّت‌ها بعد از بروز اوّلیّۀ این احساس هدایت شده باشد، ازدیاد سیستماتیک و متوازن فعّالیّت‌های اساسی سطوح بالاتری از آن را ایجاب خواهد کرد. از طریق تمهیدات گوناگون، فعّالیّت‌ها بیش از پیش سازمان می‌یابد و ابتکار شخصی که در گذشته عمدتاً نمایان‌گر میل و ارادۀ فرد بود اکنون بیان‌گر خواست جمعی می‌گردد. تعدادی هماهنگ‌کننده که از طرف مؤسّسۀ آموزشی منصوب شده‌اند به میدان خدمت وارد می‌شوند- بعضی برای حلقه‌های مطالعه، برخی برای گروه‌های نوجوانان و هم‌چنین برای کلاس‌های کودکان. انتصاب این نفوس به هر ترتیب و نوبتی که صورت گیرد بالقوّه قابل قبول است. هیچ امر دیگری به غیر از آگاهی دقیق از اوضاع محل نباید تعیین‌کنندۀ نوبتِ این انتصاب باشد زیرا آنچه مطرح است رعایت مجموعه‌ای از مقرّرات نیست بلکه بسط یک فرایند آموزشی است که ظرفیّت بالقوّۀ آن برای توان‌دهی روحانی به تعداد زیادی از افراد در حال جلوه و بروز می‌باشد... در این صحنه که فرایندها بسط می‌یابد، ساختارها شکل‌ می‌گیرد و دوستی‌ها تداوم پیدا می‌کند، آن لحظه‌ای که به "آغاز" یک برنامۀ فشردۀ رشد معروف گردیده نشانۀ این تشخیص آگاهانه است که همۀ عناصر لازم برای تسریع ترویج و تحکیم امر الله نه تنها موجود بلکه از کارآیی لازم نیز برخوردار است و علامت بلوغ نظمی دائم ‌التّوسعه و خودکفا برای تهذیب روحانی یک جمعیّت است: گروه‌هایی از دوستان به طور مداوم دوره‌های مؤسّسۀ آموزشی را طیّ می‌کنند و به فعّالیّت‌های مربوطه مشغول می‌شوند و این فعّالیّت‌ها به نوبۀ خود باعث افزایش تعداد مقبلین جدید می‌گردد که پیوسته درصد قابل ملاحظه‌ای از آنان به فرایند مؤسّسۀ آموزشی می‌پیوندند و بدین ترتیب گسترش سیستم تضمین می‌گردد. این قابلیّت، نمادِ دیگری از پیشرفت در یک فرایند رشدِ پایدار است که دوستانی که در محدودۀ جغرافیایی به فعّالیّت‌ اشتغال دارند باید به آن برسند...

 سرعت این فرایند در پانزده سال گذشته، بعد از آنکه در آغاز نقشۀ چهارساله از عالم بهائی دعوت نمودیم که بر اساس تجارب حاصله در طیّ ده‌ها سال یادگیری دشوار ولی گران‌بها امر تبلیغ را بر پایه‌ای سیستماتیک قرار دهد، مرتّباً در حال افزایش بوده است. رویکرد کنونی رشد، با وجود کارآیی آن، پس از این که در یک محدودۀ جغرافیایی قوام گرفت باید باز هم از نظر پیچیدگی و آراستگی تکامل یابد تا "نیروی اجتماع‌سازی" را که در بطن امر الهی نهفته است بیش از پیش نمایان سازد...

 

امروزه حدود 1600محدودۀ جغرافیایی در سراسر جهان وجود دارد که در آن دوستان موفّق شده‌اند الگوی عمل برای یک برنامۀ فشردۀ رشد را ایجاد نمایند. اگرچه این دست‌آورد مهم است ولی به هیچ وجه نمی‌توان آن را حدّ اعلای فرایندی دانست که در هر محدوده شتاب گرفته است. مرزهای جدیدی از یادگیری اکنون به روی دوستان باز شده است و از آنان دعوت می‌شود که قوای خود را وقف ایجاد جوامعی نمایند که پویا و در حال رشد بوده دیدگاه حضرت بهاءالله برای بشریّت را بیش از پیش منعکس می‌سازد. این محدوده‌های جغرافیایی هم‌چنین باید منبعی بالقوّه‌ از مهاجرینی باشد که بیشتر در میدان مهاجرت داخلی به محدوده‌های جغرافیایی یکی بعد از دیگری اعزام شوند تا در بعضی از این محدوده‌ها اوّلین اشعّۀ انوار ظهور جمال مبارک را تابان نمایند و در برخی دیگر حضور امر الهی را قویّ‌ سازند و کلّاً همه را قادر نمایند که به طرف اوّلین نماد پیشرفت در مسیر توسعۀ فرایند رشد و یا ورای آن با سرعت پیش روند. با توجّه به این نکات، در رضوان سال ۲۰۱۱ از جامعۀ اسم اعظم دعوت خواهیم نمود که در طیّ پنج سال آینده تعداد محدوده‌های جغرافیایی را که در آن یک برنامۀ رشد، در هر سطحی از فشردگی، در جریان است به 5000 یعنی تقریباً معادل یک سوّم تمام محدوده‌های جغرافیایی فعلی موجود در جهان افزایش دهند..

 

در همه پیام هاى بیت العدل "تبلیغ" نکته اصلى آن است. مثلا در پیام اول ماه مى ٢٠١٣ خطاب به جوانان بهائی و "دوستانشان"(!) آن ها را تشویق می کنند که با جدیت بیشترى در کنفرانس هاى منعقده شرکت نموده و اهداف بهائیت را جلو ببرند که مصداق همان تبلیغ تهاجمى است.

 در این پیام آمده است:

 استقبال جوانان عزیز بهائی و دوستان‌شان(!) و براستی استقبال جوامع بهائی در سراسر عالم از اعلان نود و پنج کنفرانسی که مقرّر است طیّ ماه‌های ژوئیّه و اکتبر در اطراف جهان برگزار گردد چنان خارق‌العاده بوده که تمهیدات موجود برای حضور همۀ مشتاقانِ شرکت در این گردهمایی‌ها کافی به نظر نمی‌رسد و نیاز به تشکیل کنفرانس‌های بیشتری اکنون واضح شده است. لذا در این ایّام که اعضای محافل روحانی ملّی برای شور و مشورت در یازدهمین کانونشن بین‌المللی حضور یافته‌اند فرصت را مغتنم شمرده با نهایت سرور برگزاری نوزده کنفرانس دیگر را در نقاط زیر اعلام می‌داریم: برتوا، بریزبین، بیدور، بیرات‌ناگار، جورج‌تاون (گایانا)، سیاتل، کاگایان دی اورو، کامپانگ تام، کیگوما، لس‌آنجلس، ماهیکنگ، مونتریال، میلن بی، مینیاپولیس، نوکوآلوفا، نوندو (جمهوری دموکراتیک کنگو)، واشنگتن دی سی، وینتیان، و هوستن.

 این پاسخ مسرّت‌بخش نمایان‌گر انرژی سرشار و خلوص جوانان است. نهایت سعی و کوشش را برای کمک به این نوردیدگان باید مبذول داشت تا به ادامۀ انجام مسئولیّت‌های خود موفّق شوند. امید چنان است که این نورچشمان عزیز دامنۀ فعّالیّت‌هایی را که جامعۀ بهائی می‌تواند به آن بپردازد گسترش دهند. به شکرانۀ قابلیّت جمعیِ خدمت که جمال اقدس ابهی به وفور به پیروان جوانش عطا فرموده سر سپاس به آستان مقدّسش فرو می‌آوریم و از ساحت اقدسش می‌طلبیم که این قابلیّت در راه پیشبرد مصالح عالم بشری به عرصۀ شهود درآید.

 امضا: بیت العدل اعظم

 

بیت العدل نه تنها در پیام ها بلکه در پاسخ بعضى بهائیان ساکن ایران یا ساکن غیر ایران مایل به بازگشت به ایران، دائما تبلیغ فردی و جمعى را توصیه و سفارش و تاکید می کند.

 به عنوان نمونه اى دیگر، پاسخ نامه اى را خطاب به یکى از ایرانیان که سوالاتى در مورد وظایف ایرانیان در تبلیغ و ماندن براى تبلیغ در ایران یا مراجعت به ایران براى همین منظور، نموده بار دیگر بر تبلیغ پاى می فشرد. قسمت هائی از این پاسخ را که کاتب نامه (یک ایرانى مقیم کانادا) خواسته بقیه هم در جریان باشند ذکر می شود:

 مکتوب مورخ ١٣ ژانویه ٢٠١٣

 دارالانشاء بیت العدل

 در پاسخ یکی از احبّاى ایرانى ساکن کانادا

 در مورد حکمت تبلیغ در تحت شرایط کنونى، لازم به ذکر است که حضرت بهاء الله هریک از افراد احبّا را موظف و مکلّف به تبلیغ امرالله نموده اند... تبلیغ انفرادى جهد و کوششی در حفظ و صیانت امر الله محسوب می شود. احبّا با اجراى این وظیفه روحانى در چارچوبى که بیت العدل اعظم تعیین فرموده اند موفق خواهند شدکه هم دامنه تبلیغ را روز به روز گسترش دهند و هم موجب جلب توجه بى دلیل نشوند...

 رموز این پیام ها توسط کسانى که مسلط به رمز گشائى پیام هاى بیت العدل هستند قابل کشف است:

 ١. تحریک بهائی ها بویژه جوانان به تبلیغ؛

 ٢. مشغول کردن بهائی ها براى نپرداختن آن ها به اختلافات و تناقضات موجود در جوامع بهائی مثل تناقضات بیت العدل، ممنوع بودن حضور زنان در بیت العدل، طرد روشن فکران معترض به تشکیلات بهائی، ایجاد مشکل براى شهروندان بهائی در کشورها به دلیل اجبار آن ها به تبلیغ، تبدیل شدن تشکیلات بهائى به یک حزب سیاسی براى ایجاد حکومت جهانى، فرمایشى بودن انتخابات محافل و بیت العدل و...، چرخش صد و هشتاد درجه اى بیت العدل در مورد احکامی مثل همجنس گرائی و ازدواج آن ها و...؛

 ٣.وسیع کردن تعداد کنفرانس ها براى نمایش جهانى بودن و تظاهر به استقبال مردمى از این برنامه هاى نمایشی که فقط به درد آمار دادن بیت العدل مى آید و نه خود بهائی ها و نه مردم از این برنامه ها استقبالى ننموده و به ضرب سفر مجانى و گشت و گذار به آن نگاه مى کنند... نتیجه:

 تاکید بر تبلیغ، فعالیت مهاجرین داخلی و خارجی به منظور تبلیغ، توسعه تبلیغ، تبلیغ مخصوص برای کودکان و نوجوانان، افزایش مناطق جغرافیائی به چند برابر، افزایش مقبلین (بهائی شوندگان)، تسریع ترویج و تحکیم، اصرار بر وصول به اهداف نقشه ها و... از نکات بسیار مهم در این پیام در جهت بهائی سازی، بشمار می رود.


برچسب ها:تبهیه, بهائی سازی, تبلیغ بهائیت, بهاءالله, بیت العدل, تبلیغ در بهائیت,

  |   دیدگاه ها ()

1396/06/9 16:57
Unquestionably consider that that you said.
Your favorite reason appeared to be on the net the easiest
thing to understand of. I say to you, I definitely get irked whilst people consider issues that they just do not recognise
about. You managed to hit the nail upon the
highest as smartly as outlined out the whole thing with no need
side effect , other people can take a signal.
Will probably be back to get more. Thanks
1396/05/17 12:56
It's wonderful that you are getting thoughts from this piece
of writing as well as from our dialogue made at this place.
1395/05/26 22:39
خیلی عالیه پیشرفت جالبی داشتید من هر سری به وب زیباتون سر میزنم و پیشرفت خوبتونو میبینم
amin
از لطف شما سپاس گزارم.
1395/05/26 17:11
سلام بهترین خوبین؟!؟
وب زیبایی دارید،ایشالا که همیشه موفق باشید.
میشه ازتون خواهش کنم از وب منم دیدن کنید و با هم تبادل لینک داشته باشیم
ممنونم و منتظرتونم
amin
ممنون از لطف شما دوست عزیز!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

جستجو در عناوین مطالب

تبلیغات

کد تبلیغ در اینجا

نظرسنجی

سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟





آمار سایت

  • کل بازدید:
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

امکانات


TOOLS SALAVAT





logo-samandehi

نماد اعتماد درگاه Pay.ir