صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
بهائیت شناسی 1نجات یافته از دام بهائیت-عطاءالله قادریشستشوی مغزیراسپوتین روسیه، راسپوتین ایرانشعارصلح عمومیعبدالبهاء و اسرائیلادعای علی محمد باب شیرازینابرابری حقوق انسانی در بهائیت (3)
موضوعات
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 549 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 4 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 890 بازدید دیروز : 2,022 بازدید کننده ارمزو : 43 بازدید کننده دیروز : 80 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 0 بازدید هفته : 890 بازدید ماه : 890 بازدید سال : 30,001 بازدید کلی : 30,001 ● اطلاعات شما آی پی : 3.236.175.108 مروگر : سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

سرداب امام زمان (عج)

میکائیل
:
بازدید : 4


آنان براى دستگیرى فرزندش مهدى(عج) آنجا را درمیان گرفته بودند ؛ از سرداب بیرون آمد و از صف آنان عبور كرد و رفت و یا از محل سرداب ناپدید شد و پس از آن غیبت و پنهان شدن آن حضرت آغاز شد. همین سرداب محل زندگى و عبادت سه امام بوده و الان نیز در جوار مرقد امامان گرانقدر حضرت هادى و عسكرى (علیهمالسلام) در سامرا موجود است. شیعیانى كه براى زیارت آن دو امام، وارد سامرّا مىشوند، بعد از زیارت قبر آن بزرگواران، در محل عبادت آنان نماز خوانده و آنجا را زیارت مىكنند.

تهمت و ادعاى نادرست:

حضور و مقدّس شمردن این سرداب از طرف شیعیان، موجب شده كه دشمنان مغرض و كینه جو، تهمتهاى ناروایى را دراین رابطه مطرح كنند ؛ از جمله :

1. شیعه قائل است مهدى موعود، بعد از تولدش در سردابى مخفى شده و غیبت خود را از آنجا شروع كرده است. تاكنون نیز در آن سرداب به سر مىبرد و ظهورش نیز از همان سرداب خواهد بود!!

2. برخى در كتابهاى خود نوشتهاند: این سرداب، در شهر حلّه عراق است ؛ برخى آن را در بغداد و عدهاى نیز در سامرا دانستهاند!!

 

3. شیعیان در بامداد هر جمعه، سوار بر مركبها و مسلّح و آماده پیكار، در مقابل درب این سرداب اجتماع مىكنند و فریاد مىكشند : سالار ما! بیا! بیا![140[

پاسخها:

یك. باور شیعه در مورد سرداب:

شیعه براى سردابى كه در سامرا است، احترام خاصى قائل است و آنجا را از اماكن مقدسه مىداند و در آنجا به نماز و دعا و زیارت حضرت مهدى(عج) مىپردازد ؛ ولى این كار نه براى این است كه امام در آنجا مخفى و پنهان است یا كسى امام را مقیم آنجا مىداند ؛ بلكه براى آن است كه آن محل نواحى آن و حرم عسكریین، منازل و مساكن شریفه و خانهها و محل ولادت آن حضرت و بروز بعضى از معجزات بوده است و تجدید خاطرات آن اعصار و یاد آن زمانهایى است كه امام عصر و پدر و جدّش در آنجا زندگى و عبادت مىكردند و آنجا محل آمد و شد شیعیان و محبّان اهل بیت بوده است.

دو. عدم اعتقاد شیعه به ظهور امام از سرداب:

در هیچ یك از آثار روایى و تاریخى شیعى، نیامده كه حضرت مهدى(عج) در سرداب مقدس زندگى مىكند و در آنجا باقى است و از آنجا نیز ظهور خواهد كرد!چنان كه علامه امینى تصریح دارد : ...شیعه اعتقاد ندارد كه غیبت امام در سرداب است و خودشان را در سرداب مخفى كردهاند و از همانجا نیز ظهور خواهد كرد ؛ بلكه اعتقاد شیعه آن است كه او از مكّه معظمه، مقابل خانه خدا ظهور خواهد كرد و آن سرداب تنها خانه امامان در سامرا بوده است ؛ این مسئلهاى همگانى است...»[141[.

سه. باور شیعه درباره محل زندگى امام(عج(

به نظر شیعه، حضرت ولىعصر(عج)، همه ساله در مراسم حج شركت  مىجوید و قبر اجداد طاهرینش را در مدینه، عراق و طوس زیارت مىكند. پس اساسا شیعه براى حضرت مهدى، محلّ و مكان خاصى قائل نیست تا نوبت به آن رسد كه بگوییم در سرداب است یا غیر سرداب؟!

چهار. علت مقدس شمردن سرداب:

چنان كه گذشت، شیعیان به دلایل مختلف، آنجا را مقدس و محترم مىشمرند، از جمله :

4-1. آنجا محل زندگى و سكونت سه امام معصوم بوده و از وجود مبارك آنان، شرافت و بركت كسب كرده است.

4-2. آنجا محل عبادت و نیایش و تلاوت قرآن آن سه بزرگوار بوده است.

4-3. سرداب، در جوار مرقد دو تن از امامان معصوم قرار دارد و زائران امام هادى و عسكرى (علیهماالسلام)، آنجا را نیز زیارت مىكنند.

4-4. امام زمان(عج) هر سال براى زیارت قبور شریفه پدر، جدّ، مادر و عمهاش، به آنجا تشریف فرما شده است.

4-5. امام زمان(عج) در آن خانه تولّد یافته از آنجا غایب شده است (نه اینكه در آنجا پنهان شده است).پس شیعیان معتقدند : مقدّس شمردن سرداب، صرفا به دلایل یاد شده است و این تقدیس، اختصاص به این مكان ندارد ؛ بلكه هر كجا كه مشخصا محل عبادت یكى از امامان معصوم بوده است، بدان تبرك مىجویند و هر كجا بدانند حتى یك بار و یك لحظه حضرت ولى عصر(عج) دیده شده است آنجا را هم زیارت كرده و بدان تبرك مىجویند (همچون مسجد سهله، مسجد كوفه، مسجد جمكران و...) و هرگز به راز دیگرى در آن معتقد نیستند[142[.

نتیجه آنكه این گونه افترائات و سخنان صد در صد كذب و نادرست، بر اساس انگیزه دشمنى با شیعه و انحراف از اهل بیت و از سوى دشمنان خاندان رسالت بیان شده است.

عجیبتر آن كه به مذهبى كه هزاران نویسنده عالى قدر، آرا و عقاید شان را به صراحت در تألیفات خود نگاشتهاند، نسبتى داده مىشود كه در هیچ عصرى احدى از آنها، احتمال آن را نیز مطرح نكرده است! در موضوع غیبت و مهدویت، كتابهاى فراوانى تألیف و خصوصیات آن ذكر شده است ؛ اما در هیچ كتاب و نوشتهاى، اثرى از این افترا نیست! هیچ كس نگفته كه امام در سرداب سامرا مخفى است ؛ بلكه روایات و آن همه معجزات و كرامات كه از آن حضرت در غیبت صغرى و كبرى نقل شده و حكایات كسانى كه به حضورش در طول این مدت مشرف شدهاند، همه این نسبت را تكذیب مىكنند!![143[

………………………………………………………………………………………………………….

[140]. به نقل از: سید محمد كاظم قزوینى، امام مهدى از ولادت تا ظهور، ص 317 و 318.

[141]. الغدیر، ج 3، ص 308 و 309.

[142]. یوم الخلاص، ج 1، ص 288.

[143]. ر.ك : لطف اللّه صافى گلپایگانى، امامت و مهدویت، ج 2، ص 367.

مطالب مرتبط
انتظار پویا
انتظار فرج امام زمان (عج)
پیروان ادیان مختلف در عصر ظهور
نظر مرجع در رابطه با طهارت و نجاست بهائیتـ ؟؟
ویژگی های یاران امام زمان (عج)
یاران امام زمان (عج)
خروج دجال و سفیانى
دعاها و زیارات امام زمان عج
ارسال دیدگاه
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی