صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
تحریف قرآن در نظر بهائیتبهاییت وسوءاستفاده ازشعاریاصاحب الزمان1بدن هورقلیایینبوت دربهاییتباب و بهاء و کشف حجاب؟فرقه بهره داوودی کتاب از تبار دجال کتاب ماجراهای باب و بهاء
موضوعات
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 549 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 4 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 943 بازدید دیروز : 2,022 بازدید کننده ارمزو : 45 بازدید کننده دیروز : 80 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 0 بازدید هفته : 943 بازدید ماه : 943 بازدید سال : 30,054 بازدید کلی : 30,054 ● اطلاعات شما آی پی : 3.236.175.108 مروگر : سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

طول عمر امام مهدى عج (2)

میکائیل
:
بازدید : 2



 «هیچ قاعده و برهان عقلى وجود ندارد كه بر محال بودن طول عمر دلالت كند. به همین جهت نمىتوانیم، طول عمر را انكار كنیم»[47[.

 

سه. طول عمر از نظر ادیان:

مسئله طول عمر تا حدودى مورد پذیرش ادیان قرار گرفته و آنها از عمر بسیار طولانى جمعى از افراد بشر خبر دادهاند. تورات فعلى، در سِفر تكوین (اصحاح 5، 9 و 11) و... افرادى از پیغمبران و دیگران را نام برده و عمرهاى طولانى هر یك را - كه متجاوز از چهارصد، ششصد، هفتصد، هشتصد و نهصد بوده - به صراحت بیان داشته است.

علاوه بر این معتقدند : «ایلیا»، زنده به آسمان برده شده است[48[.

ادیان باستانى دیگر (مثل زرتشتى و بودایى) نیز از عمرهاى طولانى جمعى از افراد بشر، خبر دادهاند و همه قائل به طول عمر ؛ بلكه بقاى حیات اشخاص تا این زمان هستند[49[.

مسیحیان نیز معتقدند : حضرت عیسى پس از قتل، زنده شد و تاكنون زنده است.

 

چهار. تجربه تاریخى:

نظر تاریخ نیز به عنوان یكى از دلایل امكان طول عمر، مطرح مىباشد. در طول تاریخ، فراوان بودهاند كسانى كه مدت زمان بسیار طولانى و غیر عادى زندگى كرده ودر تاریخ به «معمّرین» مشهور شدهاند. بر این اساس اگر مسئله «طول عمر» در تاریخ زندگى بشر اتفاق افتاده باشد - اگر چه در مواردى نه چندان زیاد - تكرار موارد یا مورد مشابه آن، امرى طبیعى، معقول و قابل تحقق و پذیرفتنى خواهد بود. فلاسفه مىگویند : بهترین دلیل، براى امكان چیزى، واقع شدن آن است.

روشن است كه نقل تاریخى - به ویژه نقل متواتر و مشهور - سبب یقین و باور مىگردد. این نقل، یكى از راههاى حصول علم و یقین و یكى از مهمترین منابع اطلاعات بشر است. منابع روایى و كتابهاى تاریخى، افراد زیادى از «معمّرین» را نام برده و شرح نسب و احوال زندگى و فرزندان و حوادث حیات آنان را ثبت كردهاند. اینان معمولاً عمرهایى بسیار دراز داشتهاند ؛ مانند :

1. آدم (علیهالسلام) : 930 تا 1000 ؛

2. شیث بن آدم : 912 تا 1000 سال ؛

3. انوش بن شیث : 950 سال ؛

4. ذوالقرنین : 3000 سال ؛

5. طهمورث : 1500 سال ؛

6. سطیع كاهن : 600 سال ؛

7. مهلائیل : 895 سال ؛

8. سلمان فارسى : 250 سال ؛

9. ادریس (علیهالسلام) : 965 سال ؛

10. اسماعیل (علیهالسلام) : 137 سال ؛

11. اسحاق (علیهالسلام) : 180 سال ؛

12. یردبن مهلائیل : 962 سال

13. متوشلح (متوشالح) : 969 سال و...[50].

 

پنج. قرآن و روایات:

در دین اسلام، امكان عمر طولانى، یكى از مسائل مورد اتفاق است و آیات بسیارى در قرآن هست كه امكان طول عمر زیاد را یادآورى مىكند و در تفاسیر و كتابهاى روایى نیز آمده است.

قرآن به صراحت از عمر طولانى نوح (علیهالسلام)خبر مىدهد : «وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا نُوحاً إِلى قَوْمِهِ فَلَبِثَ فِیهِمْ أَلْفَ سَنَةٍ إِلاّ خَمْسِینَ عاماً»[51] ؛ «به راستى نوح را به سوى قومش فرستادیم ؛ پس در میان آنان 950 سال درنگ كرد[.

عموم مسلمانان اتفاق دارند كه عیسى و بلكه خضر و ادریس و الیاس نیز زنده هستند و عیسى (علیهالسلام) در آخرالزمان به زمین خواهد آمد و به حضرت مهدى(عج) در نماز اقتدا خواهد كرد[52[.

قرآن درباره عیسى (علیهالسلام) مىفرماید :

]وَ قَوْلِهِمْ إِنّا قَتَلْنَا الْمَسِیحَ عِیسَى ابن مَرْیَمَ رسول اللّهِ وَ ما قَتَلُوهُ وَ ما صَلَبُوهُ وَ لكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ... وَ ما قَتَلُوهُ یَقِیناً. بَلْ رَفَعَهُ اللّهُ إِلَیْهِ...»[53] ؛ «گفته ایشان - كه ما مسیح عیسى بن مریم، رسول خدا را كشتیم - صحیح نیست، زیرا آنها نه او را كشتند و نه به  دار آویختند ؛ بلكه [امر ]بر آنها مشتبه شد... او یقینا كشته نشده ؛ بلكه خدا او را به سوى خود بالا برده است[.

در روایات زیادى نیز به زنده بودن عیسى و بازگشت او در آخرالزمان و همراهىاش با مهدى موعود، اشاره شده است ؛ به عنوان نمونه : «كیف انتم اذا نزل ابن مریم فیكم و امامكم منكم» ؛ چگونه خواهید بود هنگامى كه عیسى بن مریم در میان شما فرود آید و پیشواى شما (مهدى) از خودتان باشد؟[

علاوه بر این در روایات طول عمر دجّال نیز مطرح شده است : رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله) فرمود : «دجّال زنده است و غذا مىخورد و در بازارها راه مىرود»[54[.

 

شش. اعجاز و قدرت الهى:

یكى از راههاى مهم اثبات امكان «طول عمر»، «اعجاز» و قدرت الهى است. با توجه به نصوص معتبر روایى، حضرت مهدى(عج)، با قدرت الهى زنده است و در میان مردم به حیات خود ادامه مىدهد، همان خدایى كه آتش را براى ابراهیم سرد و وسیله سلامتى قرار مىدهد، عیسى و خضر را پس از قرنها زنده نگهمىدارد ؛ مىتواند مهدى موعود را نیز با قدرت بىكران خود، زنده نگهدارد.

 

علامه طباطبائى نیز از مسئله «طول عمر» به عنوان «خرق عادت» یاد كرده، مىنویسد :

]نوع زندگى امام غایب را به طریق خرق عادت مىتوان پذیرفت. البته خرق عادت، غیر از محال است و از راه علم، هرگز نمىتوان خرق عادت را نفى كرد ؛ زیرا هرگز نمىتوان اثبات كرد كه اسباب و عواملى كه در جهان كار مىكنند، تنها همانها هستند كه ما آنها را دیدهایم و مىشناسیم و دیگر اسبابى - كه ما از آنها خبر نداریم، یا آثار و اعمال آنها را ندیدهایم یا نفهمیدهایم - وجود ندارد. از این رو ممكن است در فردى و یا افرادى از بشر، اسباب و عواملى به وجود آید كه عمرى بسیارى طولانى - هزار یا چندین هزار ساله - براى ایشان تأمین نماید»[55[.

در هر صورت ؛ پیغمبر (صلیاللهعلیهوآله) خبر داده و ائمه معصومین نیز بشارت دادهاند كه حضرت حجت، فرزند امام حسن عسكرى، همان كسى است كه در بامداد روز نیمه شعبان سال 255ه .ق عالم را به نور جمال خود منوّر ساخته است. او بعد از غیبت بسیار طولانى، ظهور نموده و جهان را پر از عدل و داد مىكند[56[.

با توجه به اینكه این بشارتها قطعى، مسلّم و متواتر است و خداوند نیز بر هر كارى قادر و توانا است ؛ دیگر جاى شبهه و شك و تردید نیست.

امام صادق (علیهالسلام) فرموده است :

]در نظرتان شگفت نیاید كه خداوند، عمر صاحب این امر را طولانى كند ؛ همچنان كه عمر نوح را طولانى نمود[.

امام حسن مجتبى (علیهالسلام) نیز فرموده است :

]فرزند نهم از فرزندان برادرم حسین (علیهالسلام) ؛ خداوند عمرش را در غیبتش طولانى كند، سپس به قدرت خود آشكار سازد، به صورت جوانى كه كمتر از چهل سال داشته باشد»[57[.

……………………………………………………………………………………………………………

[42]. مجله دانشمند، سال 6، ش 1، ص 43.

[43]. براى آگاهى بیشتر ر.ك : ائمتنا، ج 2، ص 371 ؛ منتخب الاثر، ص 281 ؛ المهدى، ص 141.

[44]. فصلنامه انتظار، ش 6، ص 242 و 243 ؛ به نقل از : على محمد على دخیل، ائمتنا، ج 2، ص 372.

[45]. سید محمد تقى آیت اللهى، مقاله طول عمر، كتاب نینوا و انتظار، ص 269 - 272.

[46]. خورشید مغرب، ص 214.

[47]. المیزان، ج 12، ص 52-35.

[48]. ر.ك : اظهار الحق، ج 2، ص 124.

[49]. صافى گلپایگانى، امامت و مهدویت، ج 2، ص 372 و 373.

[50]. براى مطالعه در این زمینه : امامت و مهدویت، ج 2، ص 402 و 404 ؛ على محمد دخیل، الامام المهدى ؛ محمد رضا حكیمى، خورشید مغرب ؛ ابراهیم امینى، دادگستر جهان، ص 199 ؛ خورشید تابناك، ص 151 و 152 ؛ حیدرى كاشانى، حكومت عدل گستر ؛ علامه مجلسى، بحار الانوار.

[51]. عنكبوت 29، آیه 14.

[52]. امامت و مهدویت، ج 2، ص 373.

[53]. نساء 4، آیه 157 و 158.

[54]. مسند احمد، ج 4، ص 444.

[55]. شیعه در اسلام، ص 151.

[56]. امامت و مهدویت، ج 2، ص 374 و 375.

[57]. منتخب الاثر، ص 206، ح 2.

مطالب مرتبط
انتظار پویا
انتظار فرج امام زمان (عج)
پیروان ادیان مختلف در عصر ظهور
نظر مرجع در رابطه با طهارت و نجاست بهائیتـ ؟؟
ویژگی های یاران امام زمان (عج)
یاران امام زمان (عج)
خروج دجال و سفیانى
دعاها و زیارات امام زمان عج
ارسال دیدگاه
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی