صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
پایان زندگی علیمحمد شیرازی                                   دادرسی امام زمان عج به بیچارگان کتاب اشعار شیوا در رد بهائیت آیا معاد دربهائیت وجود دارد ؟کتاب ره افسانهتست اسلایدمعرفی اجمالی حسینعلی نوری3مدعیان دروغین
موضوعات
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 547 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 7 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 365 بازدید دیروز : 2,521 بازدید کننده ارمزو : 69 بازدید کننده دیروز : 424 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 0 بازدید هفته : 7,419 بازدید ماه : 20,392 بازدید سال : 20,392 بازدید کلی : 20,392 ● اطلاعات شما آی پی : 3.235.108.188 مروگر : سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

بهائیت و تبلیغ 1

میکائیل
:
بازدید : 3



"دوستان محبوب، برای هر نسلی از مؤمنین جوان فرصتی مغتنم پیش می‌آید تا خدمتی منحصر به زمان خود به مقدّرات عالم انسانی ارائه دهد... جوانانی که سرمشق‌شان حضرت عبدالبهاء و سعی‌شان بر این خواهد بود که "محرومان ناسوت را محرمان لاهوت" گردانند؛ جوانانی که وقوفشان بر نقایص و نارسایی‌های کنونی جامعۀ بشری، آنان را به کناره‌گیری از اجتماع سوق ندهد بلکه به کوشش برای تقلیب آن مصمّم سازد؛ و جوانانی که به هر قیمت، از نادیده گرفتن بی‌عدالتی‌های فراوان اجتماعی به هر شکل و صورتی، امتناع ‌ورزند و با جدّیّت تلاش نمایند تا "انوار عدل عالم را احاطه نماید."

بیت العدل تکمضراب تبلیغ را در پیام های سال های قبل نیز داشته است برای نمونه در پیام 7 جوئن 2007 و 28 فوریه 2005 خود خطاب به هیئت یاران ایران که همان اعضای محفل ملی می باشند بیانیه ای ارسال نموده و از آن ها درخواست کرده بود تمهیدات لازم جهت مطالعه پیام مذکور برای خانواده های بهائی فراهم نمایند. پیام مذکور و هم چنین پیام 28 فوریه 2005که به آن اشاره گردیده دارای مطالب بسیار مهمی در رابطه با تبلیغ فردی و اطاعت از حکومت نکاتی را یادآور می شود. در این مقاله برآنیم دیدگاه بیت العدل را درباره تبلیغ بهائیت در اقصی نقاط دنیا بررسی کنیم.

 

محورهای اصلی پیام بیت العدل درباره تبلیغ

الف: تشویق بهائیان به تبلیغ و ممانت از خروج آن ها از ایران

ب: القاء این نکته که تبلیغ فردی با حکم اطاعت از حکومت تعارضی ندارد.

ج: تبلیغ فردی از امور وجدانی است و کسی نمی تواند، حتی حکومت، بهائیان را از تبلیغ منع نماید.

د: اطاعت از حکومت فقط در امور اداری است و در مسائل اعتقادی بهائیان شهادت را بر اطاعت ترجیح می دهند.

هـ. با یک ترفند زیرکانه می خواهد به اصحاب حکومت بگوید ما تشکیلات نداریم و اگر هم تبلیغ می کنیم این تبلیغ فردی است و ربطی به تشکیلات ندارد مانند نماز و روزه و سایر اعمال عبادی است بنابراین کسی نمی تواند مانع امر تبلیغ فردی شود.

ز: اصرار بر این نکته که در ایران نفوس مستعده برای قبول آئین!؟ بهائی زیاد هستند لذا فرصت را غنیمت شمرید و زمان را از دست ندهید و به تبلیغ نفوس بپردازید.

نکاتی پیرامون پیام بیت العدل

1-اصولاً تبلیغ اعم از فردی و غیر فردی، امری است اجتماعی چون روح و حقیقت تبلیغ برقراری ارتباط است با دیگری و یا دیگران تفاوتی هم نمی کند که شما به تنهائی تبلیغ کنید و یا به صورت گروهی مهم برقراری ارتباط است که حقیقت تبلیغ می باشد بنابراین امر تبلیغ فردی، علی رغم انفرادی بودن آن به جهت ماهیت عمل، وارد حوزه اجتماعی می گردد و دیگر مشمول احکام و قوانین حوزه فردی نخواهد بود.

لازم به ذکر است امور وجدانی و معنوی و اعتقادی تا زمانی که در حوزه فردی است کسی نمی تواند از آن مطلع گردد چه برسد بخواهد مخالفت و ممانعت نسبت به آن اعمال نماید.

البته بیان اعتقادات و تشریح آن و اصرار بر درستی آن و اثبات برای دیگری و ایجاد بسترهائی جهت انتقال این اعتقاد و فکر به دیگری طبیعتاً از حوزه فردی خارج می گردد و تابع احکام خاص عمل در حوزه اجتماعی می شود.

2-اگر کسی مختصری با ساختار تشکیلات بهائی آشنا باشد می یابد تبلیغ فردی بدون تشکیلات بی معنا است و اساساً عنوان فردی کوششی است برای گریز از فشارهای اجتماعی و حکومتی جهت ممنوعیت تبلیغ در ایران همین پیام از چه طریق به بهائیان ایران رسیده به غیر از طریق تشکیلات؟ توسط چه کسانی توزیع شده است؟ به غیر از ناظمین ضیافات 19 روزه که قاعده هرم تشکیلات بهائی می باشد مگر به همه بهائیان توصیه نمی شود در امر تبلیغ از رهنمود های کتاب های روحی که توسط بیت العدل تهیه شده استفاده نمائید. پی گیری امر تبلیغ فردی و نتایج حاصل از آن چگونه خواهد بود؟ جز از طریق تشکیلات؟

بنابراین تبلیغ فردی (با این توضیح که تبلیغ فردی امری وجدانی و شخصی است و حتی در صورت فرمان حکومت هم غیر قابل ترک می باشد) یک ترفند سیاسی است از سوی بیت العدل در جهت پیشگیری اقدام دولت برای ممنوعیت تبلیغ در ایران.

3-با توجه به همه مطالبی که در امر تبلیغ و حیاتی بودن آن گفته شد چرا تبلیغ در اسرائیل برای بهائیان ممنوع است؟

آیا این امر وجدانی اعتقادی- شخصی در نقاط مختلف جهان فرق می کند؟

آیا تعریف وجدان در امور وجدانی در اسرائیل و ایران متفاوت است؟

آیا تعریف حکومت و اطاعت از آن و احکام مربوطه نسبت به دولت های مختلف گوناگون است؟

این جاست که پارادوکس تبلیغ فردی و اطاعت حکومت از پیام بیت العدل بیرون می زند.

4- بر اساس نصوص بهائی مفسر و مبین آیات فقط جناب عبد البها و شوقی ربانی هستند در حالی که بیت العدل در حال حاضر هر گونه که بخواهد احکام قطعی و مصرح مانند اطاعت از حکومت که یک حکم کلی است را آن چنان که نیاز دارد تفسیر و تبیین می نماید...

چنان که می دانیم تشکیلات بهائی (بیت العدل) با امثال این پیام ها و دستور به تبلیغ، وارد یک ماجراجوئی خطرناک می شود تا برنده اصلی آن خود او باشد. برای او فرقی نمی کند در این میان ضایعه ای رخ دهد چه در میان بهائیان چه مسلمانان و چه نیروهای حکومت های اسلامی. در این بازی قدرت، بیت العدل به پیروزی خود می اندیشد.

بیت العدل چرا ماجراجویی می کند؟

به نظر می رسد امروز بیت العدل نجات خود را در این ماجراجوئی ها می داند چون سال هاست که وعده داده اوضاع درست می شود و نشده است! بدین ترتیب حواس بهائیان را از شکست هائی که هر روز بر اثر رخداد های متوالی نصیبش می شود منصرف نموده در گیر مسائل دیگر نماید.

شکست هائی که این روز ها بیت العدل را می آزارد و به انفعال می کشاند:

1- رشد بهائیان ارتدکس که بیت العدل را قبول ندارند و آن را بدلی می نامند و شعب خود را هر روز در کشورها زیاد تر می کنند.

2-رشد بهائیان روشن فکر که به مخالفت با بعضی تصمیمات بیت العدل می پردازند و از دستورات او سرپیچی می کنند و تن به سانسورهائی که می خواهد در کتاب هایشان که جدیدا تالیف می کنند اعمال کند نمی دهند و برای خودشان سایت و تشکیلات راه انداخته اند.

3-خروج بعضی بهائیان از بهائیت و بعضا مسلمان شدن آن ها و اقدام آن ها به افشاگری در مورد نقشه های بیت العدل و تشکیلات بهائی در مبارزه منافقانه با ادیان ابراهیمی (برخلاف ظاهری که خود را مدافع نشان می دهند) و پرده برداری آن ها از تناقضات بهائیت.

4-رشد سایت های منتقد بهائی در فضای اینترنت که از نظر علمی اعتقادات بهائی را به شدت به چالش کشیده و نشان می دهد که پاسخ متینی برای نقدها ندارند.

5- نا کارآئی تبلیغی سایت های یک طرفه بهائی که تنها به قاضی رفته و راضی بر می گردند!

6-دروغ در آمدن وعده هائی که در مورد ایران می دادند که "عنقریب همه در ظل امر در می آیند و سلطنت کلیه و فتح الفتوح خواهد شد".

7-آگاه شدن تدریجی افکار عمومی جهانی از واقعیت نداشتن شعارهای فریبنده وحدت عالم انسانی و تساوی حقوق رجال و نساء با آشکار شدن اختلافات بهاء و ازل و عباس و محمد علی و فحش های رکیک آن ها به یکدیگر و تناقضات موجود در کتب و تحریفات بیت العدل و...

و موارد بسیار دیگر که برای پوشاندن آن ها بیت العدل باید به این ماجراجوئی ها دست بزند!

ممنوعیت تبلیغ در اسرائیل

از ابعاد مختلفی می توان وجود این حکم در آیین!؟ بهائیت را بررسی کرد که بررسی آن به هر شکل ممکن، با توجه به مطالبی که در ادامه ارائه خواهم کرد به آشکار شدن یک تناقض و دوگانگی در رفتار سران تشکیلات بهائیت و رهبران آن می انجامد.

بررسی اول: یکی از علت هایی که می تواند باعث شود تبلیغ امر بهائی در اراضی اشغالی فلسطینیان برای بهائیان حرام شود وجود محدودیت هایی است که حکومت اسرائیل برای بهائیان وضع کرده است؛ که البته این علت برای این حکم بیشتر به واقعیت نزدیک است تا دلایل دیگر؛ یعنی دولت اسرائیل است که اجازه ی سکونت بهائیان را نمی دهد (چه برسد به تبلیغ) حال که طبق اعتراف سخنگوی جامعه بهائی، بهائیان به دلیل اطاعت از حکومت از تبلیغ در اسرائیل خودداری می کنند علامت سوال خیلی بزرگی ایجاد می شود که چرا بهائیان در ایران از حکم حکومتی اطاعت نمی کنند و در ایران هم مثل اسرائیل تبلیغات خودشان را (چه فردی چه جمعی) تعطیل نمی کنند؟ این دوگانگی از کجا نشات می گیرد؟ آیا به این دلیل نیست که هیچ چاقویی دسته خودش را نمی برد؟ به هر حال بهائیت آش دهان سوزی است که استعمار گران برای مسلمانان و مخصوصا شیعیان پخته اند و نیازی نیست که اسرائیلی ها که در این دوره از قوی ترین حامیان بهائیت می باشند از این آش دهان سوز میل کنند و دهان مبارکشان بسوزد. این شبهه ایست که به ذهن هر انسان آزاد اندیش، وقتی که با چنین دو گانگی بزرگی برخورد می کند، خطور می کند. باز هم این سوال مهم را تکرار می کنم: اگر این اصل اعتقادی بهائیت (اطاعت از حکومت) باعث شده است که بهائیان دست از تبلیغ خود در اسرائیل بکشند، چرا در ایران به دلیل اطاعت از حکومت فعالیت های تبلیغی خودشان را تعطیل نمی کنند؟

بررسی دوم: اگر بپذیریم که عدم تبلیغ در اسرائیل ربطی به اطاعت از حکومت ندارد و به دلیل دستور و سنتی است که از زمان جناب بهاءالله به جا مانده است هنوز یک مشکل اساسی دیگر حل نشده باقی می ماند و آن اصل اطاعت از حکومت در بهائیت است. طبق این اصل بهائیان موظف اند بی چون و چرا تابع حکومتی باشند که بر سر کار است و به مردم حکومت می کند و ابدا اجازه ی خروج از دستورات حکومت را ندارند. حال شاهد آن هستیم که حکومت ایران تبلیغ را برای بهائیان ممنوع کرده و تبلیغ بهائیان را جرم می داند. پس بهائیان بر اساس موازین دینی خودشان باید از حکومت اطاعت کنند. بیت العدل خودش هم از این اصل آگاه است لذا با زرنگی خاصی سعی می کند این حکم مسلم آیین!؟ بهائی را دور بزند و به نوعی کلاه شرعی بر سر خود و بهائیان ایران بگذارد.

در پیام های بیت العدل این چنین استدلال شده است که چون تبلیغ فردی حق مسلم هر انسانی است و هیچ حکومتی حق ندارد آن را از شهروندان خود سلب کند لذا بهائیان باید برای اطاعت از حکومت فقط کارهای تبلیغی که به شکل گروهی انجام می شود را تعطیل کنند و لازم نیست فعالیت های انفرادی خود را تعطیل کنند. اما مساله اینجاست که هیچ حدی برای اطاعت از حکومت در احکام بهائی نیامده است و عمدتا گفته اند که باید از حکم حکومت اطاعت کرد و اگر هدف بهائیان از تعطیلی تبلیغات گروهیشان اطاعت از حکومت است باید متذکر این نکته شد که حکومت فقط با تبلیغات گروهی بهائیان مخالف نیست و اصل تبلیغ را، چه فردی باشد و چه گروهی، برای بهائیان جرم می داند. لذا بهائیان باید تبلیغات فردی خودشان را هم تعطیل کنند و با این کلاه های شرعی از نوع بیت العدلی نمی توانند روی مساله را متناسب با پاسخی که دوست دارند عوض کنند. (یعنی نمی توانند بگویند چون حکومت با تبلیغات گروهی بهائیان مخالف است پس بهائیان تبلیغات گروهی خودشان را تعطیل می کنند)

بررسی سوم: یکی از اصول دوازده گانه آیین!؟ بهائی اصل تطابق دین با علم و عقل است که بر اساس آن هر گزاره ی دینی در بهائیت باید مطابق با علم بشری و عقل بشری باشد و اگر این گونه نباشد اوهام است. حتی احکامی که در این آیین!؟ وجود دارد نیز باید مطابق با علم و عقل باشد. لذا مباحثی مانند بررسی کتاب اقدس و احکام آن که در این سایت هم مطرح شده اند به این دلیل است. چون که آن ها با وجود این که جزو احکام و فروعات دینی بهائیت هستند، باید مطابق با علم و عقل باشند و اگر حکمی در بهائیت دیدیم که با عقل بشری سازگار نبود معلوم می شود که اوهام است. پس حرمت تبلیغ در اسرائیل حتی اگر به وسیله جناب بهاءالله ابلاغ شده باشد به چه دلیل با عقل سازگار است؟

چرا تبلیغ در ایران؟

پیام ١٢ اسفند ٩١ از بهائیان مى خواهد:

"دعای این جمع به درگاه حضرت پروردگار این است که به مدد تأییدات الهى موفق شوید که چارچوب ترسیم شده در این صفحات را برای همسایگان، دوستان، هم کاران و آشنایان خود تشریح نمایید ..."

در این پیام مشخصا می گوید همسایگان و دوستان و همکاران و آشنایان خود را نسبت به این مبانی که در پیام ده صفحه ای بیت العدل آمده است توجیه نمایند. توجیه و تبیین این پیام برای این اقشار نیاز به یک برنامه اقلا بیست ساعته تبلیغی دارد. بیت العدل با این دستور تشکیلاتى از هر بهائی ایرانى می خواهد برای هر نفر اقلا بیست ساعت وقت بگذارد و او را نسبت به پیام ده صفحه اى مذکور توجیه و تبلیغ نماید.

از بیت العدل می پرسیم آیا برای بهائیان اسرائیل هم چنین پیام ده صفحه اى فرستاده تا هموطنان اسرائیلی خود را تبلیغ نمایند؟!

می دانیم که بیت العدل تبلیغ در اسرائیل را حرام نموده است و اجازه تبلیغ در آن جا را به هیچ بهائی نمی دهد. چرا این گونه است؟

اگر مطلب یک وظیفه الهى است استثنا و تبعیض و یک بام و دوهوا که نمى شود!

چرا بیت العدل از اسرائیل تلاش مى کند بهائیان ایران را به تبلیغ همسایگان و همکاران و آشنایان وادار نماید و به این ترتیب آن ها را به تقابل با جامعه اسلامى بکشاند که کاری بر خلاف قانون اساسى کشور انجام دهند و بعد که با مخالفت روبرو شوند کوس مظلومیت جهانى سر دهند که بهائیان ایران در تنگنا هستند و ایران را بخاطر نقض حقوق تبلیغى بهائیان در محافل بین المللى محکوم نمایند؟!

اساسا اگر تشکیلات بهائی، ایران را نداشت چه حرفی براى گفتن داشت؟

اصلی ترین نکته در این جا است که در مورد تبلیغ، رفتاری دوگانه از بیت العدل شاهد هستیم. در حالی که تبلیغ در ایران علی رغم مخالفت جدی حکومت با آن و به تبع، ایجاد مشکلات برای بهائیان، حتما باید انجام شود و برای توجیه آن تبلیغ به امری فردی تبدیل می‌شود، تبلیغ در اسرائیل امری اجتماعی است که برای آن که طبق نظر بزرگان بهائی مخالف دستور حکومت نباشد نباید انجام شود. حال باید کدام استدلال را پذیرفت؟

بیت العدل تبلیغ را وظیفه اى عبادى اعلام نمود که به هیچ وجه تعطیل بردار نبوده و مثل مسائل عبادى کنارگذاشتنى نیست و وظیفه اى است که حتى با منع حکومت ها هم ساقط نمى گردد. لذا معنى آن این مى شود که اگر حکومت ایران نیز این تبلیغ تهاجمی و تبشیرى را غیرقانونى و جرم اعلام نمود باز بهائیان حق ندارند این وظیفه را که مثل سایر عبادات چون نماز و روزه است تعطیل نمایند حتی اگر به زندان منجر شود.

تبلیغ تبشیرى اقلیت هاى دینى (چه رسد به فرقه ها) در ایران غیر قانونى است. یعنی تلاش برای بیرون بردن مسلمین از آئین خود غیر قانونى و جرم است. مسیحیان و یهودیان و زردشتیان حق ندارند برنامه تبلیغ تهاجمى و تبشیرى برای غیر مسلمان کردن شهروندان مسلمان تنظیم و اجرا کنند چه رسد به اقلیت هاى غیر رسمى و فرقه ها که بهائیت در عداد آن بشمار است. چنان که در بسیارى از کشورها هم تبلیغ تبشیرى به منظور بیرون راندن مردم از آئین رسمی ممنوع و جرم است حتی در اسرائیل نیز تبلیغ تبشیرى و تهاجمی برای یهودى زدائی و بیرون بردن یهودیان از آئین خود ممنوع و غیرقانونى است. آزادى مذهب یک مسئله است و ممنوع بودن تبلیغ تبشیرى و تهاجمی، مسئله اى دیگر.

چرا بیت العدل بر تبلیغ پافشاری می کند؟

چرا بیت العدل این همه بر تبلیغ آن هم از نوع تبلیغ تهاجمی و تبشیری پای مى فشرد و چنین مى گوید:

"تبلیغ به عنوان افضل اعمال از جانب حق توصیف شده از جمله مظاهر روحانی است که هر فرد بهائی در آثار مبارکه به انجام آن موظف شده است بدین ترتیب تبلیغ امری وجدانی و به طور قطع جاذب تائیدات روح القدس ..."

و تاکید می نماید که:

"دوستان محبوب، برای هر نسلی از مؤمنین جوان فرصتی مغتنم پیش می‌آید تا خدمتی منحصر به زمان خود به مقدّرات عالم انسانی ارائه دهد... جوانانی که سرمشق‌شان حضرت عبدالبهاء و سعی‌شان بر این خواهد بود که "محرومان ناسوت را محرمان لاهوت" گردانند؛ جوانانی که وقوف‌شان بر نقایص و نارسایی‌های کنونی جامعۀ بشری، آنان را به کناره‌گیری از اجتماع سوق ندهد بلکه به کوشش برای تقلیب آن مصمّم سازد؛ و جوانانی که به هر قیمت، از نادیده گرفتن بی‌عدالتی‌های فراوان اجتماعی به هر شکل و صورتی، امتناع ‌ورزند و با جدّیّت تلاش نمایند تا "انوار عدل عالم را احاطه نماید."

این اصرار که همه بهائیان بویژه جوانان را برمی انگیزاند که همه جهان را به بهائیت تبلیغ کنند و باصطلاح نامحرمان را محرم نمایند تا انوار بهائیت(!) همه جهان را فراگیرد براى چیست؟

این همه دعوت به جدّیت در تبلیغ از سوى بیت العدل با عنوان "تغییر مقدرات عالم انسانی" (که طبیعتا با بهائی شدن مردم محقق می شود) به چه منظور است؟!

چرا بهائی کردن همه مردم جهان و محرم کردن آن ها نسبت به بهائیت (بویژه در ایران)، برای بیت العدل با هر هزینه ای (از جمله ایجاد تضییقات برای مبلغین در بعضی کشورها) این قدر مهم و ضروری و استراتژیک است؟!

پاسخ به این سوالات را با تعمق در اهداف برنامه بیست ساله و شرایط جدید بهائیت و جهان و قول هایی که داده اند که تا پایان برنامه ٥ ساله آخر، (از برنامه بیست ساله) یعنی سال ٢٠٢١، افواج مومنین به بهائیت وارد شده و بهائیت فراگیرى جهانى پیدا کند می توان تبیین نمود.

عدم تحقق قسمت هاى زیادى از برنامه، عدم موفقیت طرح هایی مثل روحى، اختلافات داخلى که بعضی به آن لقب "بهار بهائی" (مثل بهار عربی) داده اند، ناکارآمدى تعالیمی مثل عدم دخالت در سیاست و شرکت در انتخابات و اطاعت از حکومت ها با افکار امروزین زندگى در جهان مدرن، از همین ردیف است...

توضیح این که بیت العدل فکر می کرد با برنامه کلاس ها و طرح ها و کتاب هاى روحی چنان که مبتکر آن در بنیاد را کفلر در طرح هاى آموزشی درکلمبیا (فرزام ارباب عضو بیت العدل) تبیین کرده بود- می تواند به این هدف که تا سال ٢٠٢١ ورود افواج مومنین از سراسر جهان به بهائیت تحقق پیداکند، برسد ولی در عمل با شکست این طرح (که گفته شد هویت بهائی را سست و ریشه کن می کند و مخالفت های متعدد بهائیان در سراسر عالم و با کنارگذاشتن مبتکر این طرح فرزام ارباب و جناح او از عضویت بیت العدل (البته به دلیل کهولت سن!) به فکر چاره دیگرى افتاده و تلاش دارد به طور مستقیم بهائیان را درگیر تبلیغ نماید و لذا یکی از اهداف پیام دوازده اسفند را پافشارى بر تبلیغ همسایگان و دوستان و آشنایان و همشهریان قرار داده و دستور داده بهائیان به تبلیغ تمامى این اقشار در ایران بپردازند.

با اعتراضات افراد متعدد بهائی در جاهای مختلف دنیا حتى بعضى اعضاى بیت العدل نسبت به طرح روحی و عدم توفیق آن، سرانجام بیت العدل تصمیم بر کنارگذاشتن جناح موسوم به روحی (فرزام ارباب و کیسر بارنز) از عضویت در بیت العدل البته ظاهرا به دلیل کهولت سن و خستگى می گیرد تا بر اعتراضات فائق آید و کمى بر اختلافات درونى سرپوش گذارد...

پیام ایرانیان به اعضای رهبرى بهائیان، بیت العدل، اسرائیل

مطلع شدیم شما در دوازده اسفند طی پیام طولانى ده صفحه اى، از بهائیان ایران خواسته اید به سراغ ما آیند و موکّدا و مصرًّا ما را به بهائیت فراخوانند و اهداف باصطلاح جهانى شما را برای ما تبیین کنند.

در این پیام همچنین علیرغم دستورات رهبرانتان و در یک گردش ١٨٠ درجه ای (برخلاف تعلیم عدم دخالت در سیاست و انتخابات)، از آنان خواسته اید در سیاست (البته گفتید غیر حزبى) دخالت کنند و رأی دهند و در حرکت هاى اجتماعى ظاهر شوند و دوستان و آشنایان و همسایگان را تبلیغ کنند و با سازمان ها و نهادها همکارى و مشارکت نمایند و در راستاى نقشه بیست ساله (که وعده داده اید دخول افواج مومنین محقق شود)، راه حل هاى جهانى مطرح شده از سوی بیت العدل براى جهان را به پیش ببرند...

در همین راستا، توجه شما را به نکات ذیل معطوف می داریم:

١-چرا چنین پیامى را برای توجیه مردم اسرائیل و تبلیغ آن ها به بهائیت صادر نکرده و آنان را استثنا نمودید؟ آیا آنها لایق نیستند که انوار بهائیت را درک کنند یا شما به اولیای حکومت اسرائیل تعهد سپرده اید که در آنجا تبلیغ بهائیت نکنید لذا تبلیغى را که براى ایران واجب نموده اید برای آن ها حرام کرده اید؟! به عنوان یک دین، این تناقض در حکم (یعنى وجوب تبلیغ در ایران و حرمتش در اسرائیل) را چگونه توضیح می دهید؟

٢-چه اصراری براى تبلیغ تهاجمى و تبشیرى در ایران دارید؟ مگر نمى دانید طبق قوانین ایران، خروج مسلمین از دینشان و تبلیغ آن ها به دین یا فرقه دیگر، جرم و خلاف است و طبیعتا مردم و مراجع دینى و نیز حکومت با آن برخورد می کنند و اختلاف و درگیرى و باصطلاح شما ضوضا می شود و امنیت عمومى آسیب می بیند و وحدت ملى مخدوش می گردد؟

خودتان در اسرائیل نشسته اید و با دستور دینى و ماجراجوئی، بهائیان ایران را وارد معرکه تبلیغ تهاجمى و غیر قانونى می کنید تا بعد از برخورد مردم و علما و حکومت، فرصت انحراف افکار عمومى جهانى را پیدا نموده و مظلوم نمائی کنید؟

این نیت خصمانه با ملت ایران را از کجا پیدا کرده اید؟

نکند از این که بعد از یکصد و هفتاد سال تبلیغ با همه قوا و امکانات و قدرت رژیم گذشته - که سرتا پا در آن نفوذ کردید- جز معدودى از ایرانیان مرام شما را نگزیدند، قصد انتقام از ایرانیان را دارید و باز مى خواهید دردسر درست کنید؟

سه جنگ در دوره بابیه که به ایران تحمیل کردید که هزاران نفر کشته و زخمى شدند کافى نبوده و با این ماجراجوئی ها قصد ایجاد جنگ داخلى جدیدى را دارید؟

ادامه مطلب...

مطالب مرتبط
هژبر یزدانی
قیامت از دیدگاه بهائیت
دموکراسی و بهائیت 2
دموکراسی و بهائیت 1
هویدا و فراماسونری
سخنان عبدالبهاء در مونترال و نقد آن
شیخیه بستر پیدایش بابیت و بهائیت
مروری بر افکار شیخ احمد احسایی
ارسال دیدگاه
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی