صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
در جستجوی حقیقتپاسخ احمدی نژاد به سوالی در مورد فرقه بهاییتبیت العدل و تبلیغ 2نماز بهائی یا پرستش بهاء اللهبهائیت جواب خواهد داد؟!بهائیت و تبلیغ 3آیا معاد دربهائیت وجود دارد ؟مستند دکان های کاغذی 1
موضوعات
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 549 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 6 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 200 بازدید دیروز : 2,022 بازدید کننده ارمزو : 15 بازدید کننده دیروز : 80 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 0 بازدید هفته : 200 بازدید ماه : 200 بازدید سال : 29,311 بازدید کلی : 29,311 ● اطلاعات شما آی پی : 54.236.62.49 مروگر : سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

تحریف احادیث و حسینعلی نوری

میکائیل
:
بازدید : 2



این در حالی است كه وقتی به مطالب این كتاب نظری می افكنیم، علاوه بر اشتباهات فراوان و تناقضات بی شمار، به مطالبی می رسیم كه حكایت از تحریفات كتب قبل دارد. این تحریفات شامل هر دو بعد معنوی و ظاهری می شود. قسمتی از تحریفات ظاهری این كتاب در چاپ های بعدی  توسط بهائیان، تصحیح و اصلاح شده اند اما بخش دیگر این تحریفات هنوز تصحیح نشده و بهائیان برای فرار [از] رسوایی باید به فكر تصحیح این تحریفات نیز باشند.

یكی از مواردی كه هنوز تصحیح نشده، روایتی در «روضه كافی» است كه حسینعلی نوری برای این كه این روایت را به آشوب های ایجاد شده به وسیله باب و كشته شدن آن افراد مرتبط سازد، دست به تحریف آن زده است. این حدیث به «حدیث زوراء» مشهور است.

 

اصل حدیث چنین است:

«سهل بن زیاد، عن بكر بن صالح، عن محمد بن سنان، عن معاویه بن وهب قال تمثل ابو عبدالله (علیه السلام) ببیت شعر لابن أبی عقب. وینحر بالزوراء منهم لدی الضحی*ثمانون ألفا  مثل ما تنحر البدن (و روی غیره: البزل) ثم قال لی: تعرف الزورا؟ قال: قلت: جعلت فداك یقولون: انها بغداد قال: لا، ثم قال (علیه السلام): دخلت الری؟ قلت: نعم، قال: أتیت سوق الدواب؟ قلت: نعم، قال: رأیت الجبل الأسود عن یمین الطریق؟ تلك الزوراء  یقتل فیها ثمانون ألفا منهم ثمانون رجلا من ولد فلان كلهم یصلح للخلافه، قلت: و من یقتلهم جعلت فداك؟ قال: یقتلهم  أولاد العجم.»[1]

 

ترجمه:« معاویه بن وهب می گوید: امام صادق (علیه السلام) به یك بیت شعر از ابن ابی عقب تمثل كرد: نحر می شود در زوراء از آنان هنگام ظهر، هشتاد هزار نفر مثل نحر شتر (و یا گاو)

 

سپس به من فرمود: آیا «زوراء» را می شناسی؟ گفتم: فدای تو گردم می گویند كه آن بغداد است.

 

فرمود: نه، سپس فرمودند: آیا وارد «ری» شده­ای؟ گفتم: بلی. فرمود: آیا به بازار حیوانات رفته ای؟ گفتم.آری.

 

فرمود: آیا كوه سیاهی كه از سمت راست جاده است دیده­ای؟ آن كوه، همان زوراء است كه كشته می شود در آن هشتاد هزار نفر كه هشتاد مرد از آنان از فرزندان فلانی هستند كه همه آنان برای خلافت شایستگی دارند. گفتم: فدایت شوم چه كسی آنان را میكشد؟ فرمود: آنان را فرزندان عجم (غیر عرب) می كشند.»

 

این اصل روایت است كه در نسخ خطی و چاپی كتاب كافی، تألیف شیخ كلینی موجود است. اما آن چه میرزا حسینعلی نوری در ایقان نقل كرده، به این شرح است:

 

«و دیگر ملاحظه فرمایید چگونه جمیع این امور وارده و افعال نازله در احادیث قبل ذكر شده، چنانچه در «روضه كافی» در بیان زوراء می فرماید: « و فی روضه الكافی عن معاویه بن وهب عن ابی عبدالله قال: اتعرف الزوراء؟ قلت: جعلت فداك، یقولون انها بغداد، قال: لا، ثم قال دخلت الرّی؟ قلت: نعم، قال: اتیت سوق الدواب؟ قلت: نعم، قال: رایت جبل الاسود عن یمین الطریق؟ تلك الزوراء، یقتل فیها ثمانون رجلا من ولد فلان كلهم یصلح الخلافه، قلت: من یقتلهم؟ قال: یقتلهم اولاد العجم «این است حكم امر و اصحاب آن حضرت  كه از قبل بیان فرموده اند، حال ملاحظه فرمایید كه زوراء موافق این روایت، ارض ری است. و این اصحاب را در آن مكان به بدترین عذاب به قتل رساندند و جمیع این وجودات قدسی را عجم شهید نموده  چنانچه در حدیث مذكور است و شنیده­اند و بر همه عالم واضح و مبرهن است. حال چرا این خراطین ارض در این احادیث كه جمیع آن ها مثل شمس در وسط سماء ظاهر شد تفكر نمی نمایند و اقبال به حق نمی جویند.»[2]

 

همان گونه كه مشاهده می شود، در اصل حدیث آمده در زوراء (محلی در شهر ری) 80 هزار نفر كشته می شوند. حسینعلی نوری با علم به این كه 80 هزار بابی در ری كشته نشده اند، برای بهره برداری و سوء استفاده از این روایت، به جای «ثمانون الفا» (80 هزار) كه در تمام نسخ خطی و چاپی روضه كافی موجود است، كلمه «ثمانون رجلا» (80نفر) را ذكر كرده است.

 

بنابراین، درست برخلاف گفته بهاء، مسلمانان در این احادیث تحریف شده تفكر می كنند و اقبال به حق می جویند و حق و باطل را- حتی با همین یك مورد- از هم تشخیص می دهند.

 

البته اصل این حدیث نیز جعلی و فاقد ارزش و اعتبار است چرا كه یكی از راویان آن «سهل بن زیاد» است كه به دروغ گویی و ضعیف و غالب بودن شهرت دارد[3] و روایاتش فاسد بوده است.[4] همچنین یكی دیگر از راویان «بكر بن صالح» بوده كه او هم از دیدگاه علم رجال، فردی بسیار ضعیف بوده[5] و قابل اعتماد نیست. به این ترتیب، بهاء نه تنها به یك روایت جعلی استناد كرده بلكه آن را مورد تحریف قرار داده و 80 هزار نفر را به 80 نفر تبدیل می كند و بعد هم بدون هیچ دلیل و مدركی آن را با كشته شده های آشوب باب تطبیق می دهد.

 

پی نوشت ها:

[1] الكافی، الشیخ الكلینی، ج8، ص177

[2] ایقان، چاپ سال 155 بدیع (1377 شمسی و 1998 میلادی)، صص 163 و 164.

[3] رجال النجاشی، ص185

[4] رجال این داود، 460

[5] رجال النجاشی ، ص109 ، رجال العلامه ، ص209 و رجال ابن داود 432.

مطالب مرتبط
هژبر یزدانی
قیامت از دیدگاه بهائیت
دموکراسی و بهائیت 2
دموکراسی و بهائیت 1
هویدا و فراماسونری
سخنان عبدالبهاء در مونترال و نقد آن
شیخیه بستر پیدایش بابیت و بهائیت
مروری بر افکار شیخ احمد احسایی
ارسال دیدگاه
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی