صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
مدعیان مهدویت درعصرغیبتبهائیتشیخ احمد احسائیویژگیهای انبیاءچرا حضرت مهدی عج از دیده ها پنهان است؟تعالیم دوازده گانه بهاییت2غارتگری بهائیان دربار پهلویشهر العلاء بهائی
موضوعات
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 549 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 2 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 359 بازدید دیروز : 1,696 بازدید کننده ارمزو : 39 بازدید کننده دیروز : 123 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 1 بازدید هفته : 2,055 بازدید ماه : 2,055 بازدید سال : 31,166 بازدید کلی : 31,166 ● اطلاعات شما آی پی : 3.232.129.123 مروگر : سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

نسبت شناسی بهائیت و استبداد 4

میکائیل
:
بازدید : 6

 اولین روتاری در تهران بنا شد و پس از آن و تا سال ۱۳۳۸ در سایر شهرهای ایران هم چون تبریز، آبادان، کرج، شیراز و اصفهان گسترش یافت. روتاری‌ها، شعارهای فریبنده‌ای چون تلاش در راه ایجاد دوستی، تعمیم موازین اخلاق، توسعه مؤدت و صلح در عرصه‌ جهانی و ... داشتند و با وجود آن که ادعا می‌کردند سیاسی نیستند اما رویکردهای سیاسی را اتخاذ و با دین اسلام مقابله می‌کردند، طرح ایجاد مدارس مختلط پسرانه و دخترانه، اشاعه فساد و فحشاء، راه‌اندازی کلوپ جوانان، تأسیس انجمن دوشیزگان و بانوان و ... نتیجه فعالیت روتاری‌ها در ایران بود. [2]

از جمله نکات قابل ذکر در ارتباط امریکا با بهائیان تأسیس شرکت بهایی امنا در سال ۱۳۲۹ میلادی در این کشور است. وظیفه اصلی این شرکت انجام امور موقوفات و هدایا، ضبط ما ترک بهائیان بدون اولاد و ... می‌باشد. بهائیان در امریکا در کاخ سفید هم نفوذ کرده و حتی به مقام مشاور ریئس جمهوری در دوره بیل‌کلینتون نیز رسیده‌اند. همچنین رؤسای جمهور این کشور (لیندون، جانسون و رونالد ریگان) از بهائیت به صراحت حمایت کرده‌اند.

در شرایطی که کاپیتالیسم امریکا دست به غضب اراضی و نابود ساختن فرهنگ و تمدن ساکنان بومی کشور‌های سرخ پوستان، انتقال اجباری سیاهپوستان و استثمار تبعیض آلود آنها در آمریکا و ... می‌زد از رهبران و هیأت‌‌های بهایی مدام جهت سفر به امریکا دعوت به عمل آورده می‌شد. تا دم از صلح جهانی، مؤدت و سازش زنند. یکی از قدیمی‌ترین مجاری پیوند بهائیان با امریکا، روابط رهبران این فرقه با مسیون‌های تبشیری(مبلغان مسیحی) امریکایی و مؤسسات وابسته به آنها در ایران و جهان بوده است. بهائیت و مسیحیت هر دو با اسلام در تضاد هستند. بهائیت اسلام را دیانتی، منسوخ و جزء ادیان عتیقه می‌شمارد و مسیحیت (تبشیری) نیز جنبه وحیانی و آسمانی اسلام را منکر می‌شود.

با وقوع انقلاب اسلامی در ایران، و از دست رفتن پایگاه ایران برای بهائیان، آنها دست به دامان امریکا بردند در این مقطع امریکائیان ترجیح دادند پایگاه اصلی بهائیان ایالات متحده نباشد و فعالیت‌ها در یک کشور بی‌طرف صورت گیرد، علت این امر آن بود که امریکا‌یی‌ها نمی‌خواستند فعالیت‌های بهائیان منتسب به سیا شود. اما به مرور این رویکرد تغییر کرد و جانب‌داری رسمی امریکا از بهائیان علنی شد. [3]نمونه این جانبداری را می‌توان در سال ۱۳۶۲ شمسی و بازداشت چندین بهایی در ایران به جرم جاسوسی برای بیگانگان و موضع‌گیری رئیس جمهوری امریکا ـ ریگان ـ عنوان نمود. امام خمینی(ره) این جانب‌‌داری را دلیلی بر وابستگی سیاسی بهائیان به امپریالیسم امریکا عنوان کردند. [4]پس از این واقعه، خاک امریکا پناهگاه و مأمن آشکار بهائیان شد. در سال ۱۳۸۵ شمسی برخی نمایندگان کنگره امریکا قطعنامه‌ای را درباره وضعیت بهائیت در ایران به کنگره ارائه کردند و سرکوب بهائیان در ایران را محکوم کردند.

 نتیجه گیری

تاریخ گواه ان است که بهاییان کمتر به مکان واحدی احساس تعلق نموده اند؛ پیروان این فرقه هر کجا که آنها را مورد حمایت قرار دهد اتراق و بدانجا دل خوش کرده اند، لذا مفهومی مثل وطن دوستی به ویژه در مورد کشور ایران برای آنها خالی از هر گونه اعتباری است به همین دلیل به سادگی به آرمان های ملی خود پشت می کنند ، میراث های فرهنگی مولد خود را تقدیم بیگانگان می کنند ، ثروت های روزمینی و زیر زمینی آب وخاک اصلی خود را مورد معامله با اغیار قرار می دهند و ...

بهائیت برای ملل جهان هیچ‌گونه حقی قائل نیست و تنها حاکمان را منشأ قدرت و گاهی سزاوار ستایش می‌داند. بهائیان از اصول اولیه دموکراسی و حقوق بشر دور و بی‌زاراند و اساساً اصل عدم مداخله در امور سیاسی از جمله اصول مسلم‌ این فرقه ضاله تلقی می‌شود. سوای از جنبه عقب مانده و غیر دموکراتیک و اجتماعی آموزه‌های بهائیت این سؤال پیش می‌آید که آیا این اصل، دخالت در سیاست آن هم به نفع یک سیاست خاص نیست؟ یکی از اصول عقاید بهائیان که دارای ظاهری مترقی است مسئله «صلح عمومی» است در این جا تذکر این نکته لازم است که در مورد اقتباس عقایدی که دارای جنبه‌های مترقی است بهائیان فقط به ظواهر امر توجه نموده‌اند و از لحاظ عمقی و منطقی هیچ‌گونه ارزشی برای اعتقادات آنها نمی‌توان قائل شد.

 منابع:

[1] ر.ک فراموش خانه و فراماسونری در ایران، اسماعیل رائین، ج۳، ص ۴۶۸

[2] منبع پیشین، ص ۵۱۰

[3] ر.ک اسناد لانه جاسوسی امریکا، ش ۳۷، مسلک‌های سیاسی استعمار،‌ نشر دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، ص ۱۲)

[4] صحیفه نور،امام خمینی (ره)، موسسه اسماعیلیان ، قم ،‌۱۳۷۵، ج ۱۷، ص 266

 

مطالب مرتبط
بهائیت در کلام امام خمینی ره
مناسبات بهائیت با یهود و اسرائیل
اعطای لقب سر به عبدالبهاء
پیشینه ارتباط بهائیت با اسرائیل
نسبت شناسی بهائیت و استبداد 3
نسبت شناسی بهائیت و استبداد 2
نقدوبررسی2
نقدوبررسی1
ارسال دیدگاه
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی