تبلیغات
سایت جامع بهائیت - بیت العدل و تبلیغ 2

تبلیغات

کد تبلیغ در اینجا

بیت العدل و تبلیغ 2

نویسنده : amin    |   تاریخ : 1394/12/24 12:22

بیت العدل و تبلیغ 2


ادامه مطلب قبل

پاسخ به این سوالات را با تعمق در اهداف برنامه بیست ساله و شرایط جدید بهائیت و جهان و قول هایی که داده اند که تا پایان برنامه ٥ ساله آخر، (از برنامه بیست ساله) یعنی سال ٢٠٢١، افواج مومنین به بهائیت وارد شده و بهائیت فراگیرى جهانى پیدا کند می توان تبیین نمود.

عدم تحقق قسمت هاى زیادى از برنامه، عدم موفقیت طرح هایی مثل روحى، اختلافات داخلى که بعضی به آن لقب "بهار بهائی" (مثل بهار عربی) داده اند، ناکارآمدى تعالیمی مثل عدم دخالت در سیاست و شرکت در انتخابات و اطاعت از حکومت ها با افکار امروزین زندگى در جهان مدرن، از همین ردیف است...


اعضای بیت العدل باید معصوم!!! باشند

اعضای بیت العدل باید معصوم!!! باشند

توضیح این که بیت العدل فکر می کرد با برنامه کلاس ها و طرح ها و کتاب هاى روحی چنان که مبتکر آن در بنیاد را کفلر در طرح هاى آموزشی درکلمبیا (فرزام ارباب عضو بیت العدل) تبیین کرده بود- می تواند به این هدف که تا سال ٢٠٢١ ورود افواج مومنین از سراسر جهان به بهائیت تحقق پیداکند، برسد ولی در عمل با شکست این طرح (که گفته شد هویت بهائی را سست و ریشه کن می کند و مخالفت های متعدد بهائیان در سراسر عالم و با کنارگذاشتن مبتکر این طرح فرزام ارباب و جناح او از عضویت بیت العدل (البته به دلیل کهولت سن!) به فکر چاره دیگرى افتاده و تلاش دارد به طور مستقیم بهائیان را درگیر تبلیغ نماید و لذا یکی از اهداف پیام دوازده اسفند را پافشارى بر تبلیغ همسایگان و دوستان و آشنایان و همشهریان قرار داده و دستور داده بهائیان به تبلیغ تمامى این اقشار در ایران بپردازند.

با اعتراضات افراد متعدد بهائی در جاهای مختلف دنیا حتى بعضى اعضاى بیت العدل نسبت به طرح روحی و عدم توفیق آن، سرانجام بیت العدل تصمیم بر کنارگذاشتن جناح موسوم به روحی (فرزام ارباب و کیسر بارنز) از عضویت در بیت العدل البته ظاهرا به دلیل کهولت سن و خستگى می گیرد تا بر اعتراضات فائق آید و کمى بر اختلافات درونى سرپوش گذارد...


بهائیت و اسرائیل



پیام ایرانیان به اعضای رهبرى بهائیان، بیت العدل، اسرائیل

مطلع شدیم شما در دوازده اسفند طی پیام طولانى ده صفحه اى، از بهائیان ایران خواسته اید به سراغ ما آیند و موکّدا و مصرًّا ما را به بهائیت فراخوانند و اهداف باصطلاح جهانى شما را برای ما تبیین کنند.

در این پیام همچنین علیرغم دستورات رهبرانتان و در یک گردش ١٨٠ درجه ای (برخلاف تعلیم عدم دخالت در سیاست و انتخابات)، از آنان خواسته اید در سیاست (البته گفتید غیر حزبى) دخالت کنند و رأی دهند و در حرکت هاى اجتماعى ظاهر شوند و دوستان و آشنایان و همسایگان را تبلیغ کنند و با سازمان ها و نهادها همکارى و مشارکت نمایند و در راستاى نقشه بیست ساله (که وعده داده اید دخول افواج مومنین محقق شود)، راه حل هاى جهانى مطرح شده از سوی بیت العدل براى جهان را به پیش ببرند...

در همین راستا، توجه شما را به نکات ذیل معطوف می داریم:

١-چرا چنین پیامى را برای توجیه مردم اسرائیل و تبلیغ آن ها به بهائیت صادر نکرده و آنان را استثنا نمودید؟ آیا آنها لایق نیستند که انوار بهائیت را درک کنند یا شما به اولیای حکومت اسرائیل تعهد سپرده اید که در آنجا تبلیغ بهائیت نکنید لذا تبلیغى را که براى ایران واجب نموده اید برای آن ها حرام کرده اید؟! به عنوان یک دین، این تناقض در حکم (یعنى وجوب تبلیغ در ایران و حرمتش در اسرائیل) را چگونه توضیح می دهید؟

٢-چه اصراری براى تبلیغ تهاجمى و تبشیرى در ایران دارید؟ مگر نمى دانید طبق قوانین ایران، خروج مسلمین از دینشان و تبلیغ آن ها به دین یا فرقه دیگر، جرم و خلاف است و طبیعتا مردم و مراجع دینى و نیز حکومت با آن برخورد می کنند و اختلاف و درگیرى و باصطلاح شما ضوضا می شود و امنیت عمومى آسیب می بیند و وحدت ملى مخدوش می گردد؟

خودتان در اسرائیل نشسته اید و با دستور دینى و ماجراجوئی، بهائیان ایران را وارد معرکه تبلیغ تهاجمى و غیر قانونى می کنید تا بعد از برخورد مردم و علما و حکومت، فرصت انحراف افکار عمومى جهانى را پیدا نموده و مظلوم نمائی کنید؟

این نیت خصمانه با ملت ایران را از کجا پیدا کرده اید؟

نکند از این که بعد از یکصد و هفتاد سال تبلیغ با همه قوا و امکانات و قدرت رژیم گذشته - که سرتا پا در آن نفوذ کردید- جز معدودى از ایرانیان مرام شما را نگزیدند، قصد انتقام از ایرانیان را دارید و باز مى خواهید دردسر درست کنید؟

سه جنگ در دوره بابیه که به ایران تحمیل کردید که هزاران نفر کشته و زخمى شدند کافى نبوده و با این ماجراجوئی ها قصد ایجاد جنگ داخلى جدیدى را دارید؟

٣-شما که در طول سالیان اخیر، تهاجم فرهنگى شدیدی را با رادیو و تلویزیون ها و سایت هاى اینترنتى و امکانات گسترده ارتباط مجازى و غیر حضورى خود شروع کرده اید و به مدد خرج هاى کلان و همراهى شبکه هائی همچون بی بی سی و صداى امریکا و رادیو فردا و ده ها شبکه دیگر، همه مقدسات اسلامی را به سخره گرفته و اسلام را منسوخ و خلاصه "تاریخ مصرف گذشته" معرفى نموده اید، از این تبلیغات چه طرفى بسته اید که باز با پیام دوازده اسفند، قصد تشدید تبلیغ را دارید؟

ممکن است بتوانید با تبلیغات گسترده تعدادى ناآگاه از واقعیت اهداف و چند و چون محتواى اصلى تعالیمتان را جذب کنید ولى همان ها هم وقتى کمى مطالعه کنند بر مى گردند و سوالاتى از شما می کنند که بی پاسخ مى ماند. مثل همین تناقض وجوب تبلیغ در ایران و حرام بودنش در اسرائیل. که پاسخ نداده اید. باز مى پرسیم ایرانیان را به چه نعمتى فرا مى خوانید که اسرائیلیان را ازآن محروم مى دارید؟

٤.ایرانیان را با نوروز و بهار و عدالت، پیوندى دیرینه است، هرگز بهار موعودشان یعنى صاحب الزمان سلام الله علیه را با چیز دیگرى عوض نمى کنند. مدعى که یکصد و هفتاد سال پیش دعوى مهدویت کرد و موجب جنگ و برادر کشی در ایران شد و چند سال بعد پرونده اش مختومه شد اما شما قبر و زادگاهش را زیارتگاه و مطاف و حج خود قرار داده اید، فکر مى کنید با این بهار دروغین ایرانیان فریب مى خورند؟


دلیل و معیار براى بهار حقیقی در خود اوست:

اگر عدالت را محقق کرد بهار حقیقی و مهدویت موعود است و بهار بدلى، میراست.!

امیدواریم ما ایرانیان را با فرهنگ چند هزار ساله و تاثیرگذار بر فرهنگ جهانى در طول حیاتش، کمى بشناسید سپس یارانتان را به سراغمان بفرستید!

پیام نوروزی بیت العدل

به این جمله ها که در پیام کوتاه نوروزی بیت العدل آمده توجه فرمایید:

"خوشا به حال شما برگزیدگان حضرت کبریا که به نور ایمان منوّرید، به خلق و خوی رحمانی مزیّنید، در ایجاد این تقلیب روحانی کوشایید، و در راه کمک به تأسیس مدنیّتِ لاشرقیّه و لاغربیّۀ الهیّه از هیچ‌گونه فداکاری و از جان‌گذشتگی دریغ ندارید. شمایید پیش‌تازان جنود ملکوت‌ الهی و شمایید خادمان عالم انسانی که در لهیب امتحان چون زر ناب رخ برافروخته‌اید و در طوفان افتتان خاموش و افسرده ننشسته‌اید"...

بیت العدل با عبارت "در ایجاد این تقلیب روحانی کوشائید"، بهائیان را برمی انگیزد که برای تقلیب بهار بر زمستان (که بهائیت را بهارى پس از زمستان و اصطلاحا بهارى معنوى خوانده است) کوشا باشند.

این پاراگراف پس از پاراگراف قبلى این پیام است که ظهور باب و بهاء را آغاز بهارى دانسته که قرار است اوضاع جهان را به سامان و تکامل برساند و اوضاع انسانى را مشکین و عنبرین کند و دنیایی را سبز و خرم سازد:

"این تغییراتِ عالم طبیعت یادآوری است از حلول بهاری معنوی که با طلوع امر حضرت ربّ اعلی مبشّر و منادی تجدید حیات روحانی در این عصر نورانی و با ظهور حضرت بهاءالله مظهر کلّی الهی و بانی تمدّنی بدیع و جهانی آغاز گردید. همان ‌گونه که از نفخۀ بهار دل‌نشین جهان مشکین و عنبرین می‌شود و دشت و صحرای بی‌گیاه از نو سبز و خرّم می‌گردد، قوای منبعث از نسایم جان‌بخش این بهار پرانوار نیز عالم وجود را حیاتی تازه ‌بخشد و آن را برای ترقّیات شگرف مادّی و معنوی آماده نماید، فرا رسیدن بلوغ جمعی نوع بشر را نوید ‌دهد و ملل و اقوام مختلف را به سوی دنیایی مخصّص به اصل وحدت در کثرت به پیش بَرد...."!

بیت العدل تعالیم بی تناقض بهائیت را قوایی منبعث از بهار باب و بهاء شمرده که باید توسط بهائیان باطلاع همه مردم رسانده و تبلیغ شود و در این راه هر جانفشانى هم که لازم است توسط بهائیان معمول گردد و خلاصه از آن ها می خواهد: "از هیچ‌گونه فداکاری و از جان‌گذشتگی دریغ ندارید. شمایید پیش‌تازان جنود ملکوت‌ الهی و شمایید خادمان عالم انسانی که در لهیب امتحان چون زر ناب رخ برافروخته‌اید و در طوفان افتتان خاموش و افسرده ننشسته‌اید"...

ذکر الفاظی هیجانى و ماورائی برای بهائیان در این پیام همچون "خادمان عالم انسانى"، "جنود ملکوت الهی"، "زر ناب"، و کسانی که در طوفان ها و آتش ها افسرده نشده بلکه برافروخته تر می شوند(!) برای تشویق بیشتر بهائیان به تبلیغى تبشیرى و تهاجمى است...

تاکید کنیم که همه این تشویق ها و تحریک ها برای بهائیان ایران است که ایرانیان را تبلیغ نمایند نه اسرائیلیان که از بیم آن که نکند اثر پیام دوازده اسفند در تشویق به تبلیغ کمرنگ و فراموش شود دو هفته بعد در آخر اسفند باز به بهانه پیام نوروزی از آن ها می خواهد برای تقلیب زمستان اسلام به بهار بهائیت که تقلیبى معنوی است تلاش کنند و پیشاپیش نیز پیش بینى نموده که اگر با این کار شما طوفان و آتش هم برپا شد و مشکلاتى برایتان ایجاد گردید، مبادا افسرده و سرد شوید بلکه باید در لهیب فتنه ها افروخته تر و مقاوم تر شوید...!

بیت العدل در حال یادگیری!

خیلى جالب است که در پیام مذکور، بیت العدل اعتراف می کند که هم جامعه بهائی و هم بیت العدل در حال یادگیرى هستند! توضیح این که بیت العدل در تبیین اوضاع جهانى و مشکلات جهانى، این تحلیل را ارائه می کند که این چالش ها در سیاست و فرهنگ و اقتصاد و... نیاز به راه حل های جدید و امروزین دارد که بهائیان با همکاری بقیه باید تحقیق کنند و مطالب نوئی را یاد بگیرند و تجربیات جدیدى بدست آورند و زیر نظر بیت العدل این فرآیند یادگیرى را ادامه دهند تا موفق شوند راه حل هاى یاد شده را تکمیل و ارائه دهند!

به عبارت دیگر بهائیان در این پیام، موظف می شوند بروند و با دیگران در یک فرایند یادگیرى، دستورالعمل هایی را برای حل مشکلات بشرى پیدا کنند و در اختیار بیت العدل گذارند تا این نهاد از طرقی که دارد آن ها را در اختیار نهادهاى بین المللى قرار دهد بلکه مشکلات بشرى حل شود!

این است عاقبت دینى که جدیدترین دین مرتبط با وحى است!

در واقع دین و وحی و ارتباط با ملکوت براى ارائه تشریع الهى را در بهائیت باید فراموش کرد. بیت العدل که مقام تبیین و تشریع است و نه نفر انسان که تک تکشان محتمل الخطا و جمعشان "مصون از خطا"ست(!) برای حل مشکلات بشرى سیستم یادگیرى را پیشنهاد می کند که بهائیان به کمک سایر آدمیان و موسسات و گروه ها باید بروند سعى و خطا کنند و تجربیات جدید بدست آورند و راه حل هائی را یاد بگیرند و در اختیار گیرند تا شاید اوضاع انسانی به سامان آید!

کارى که خود بیت العدل عملا در موضوع همجنس گرائی انجام داد:

عده اى از بهائیان همجنس گرا شدند یا عده اى همجنس گرا متمایل به بهائیت گردیدند و از بیت العدل سوال کردند که تکلیف ما چیست و نظر شما در مورد آن ها و ازدواج همجنس گرایان چه مى باشد؟

بیت العدل ابتدا مخالفت کرد و تحریم نمود اما با زیاد شدن فشار همجنس گرایان یاد گرفت که منعطف شود و اخیرا اعلام نماید که همجنس گرایان مظلوم واقع شده اند و باید از مظلومین حمایت نمود و تحریم منتفى است و این موضوع از مسائل مدنى است که به خود جوامع مربوط است و ما دخالت نمی کنیم!

این است فرایند یادگیرى، که جامعه بهائی باید با همکارى سایر جوامع انجام دهد و بیت العدل نیز محور این یادگیرى است.

براى این که متهم به افترا نشویم سری به فراز هاى پیام دوازده اسفند می زنیم:

"... تبدیل آرمان ها به واقعیت ها، ایجاد تقلیب در افراد و پى ریزى ساختارهاى اجتماعى مناسب، کار کوچکى نیست. جامعه بهائی یک فرآیند یادگیری درازمدت را که لازمه این مشروع عظیم است با جدیّت تمام دنبال می کند...

این فرآیند یادگیرى در جوامع مختلف بهائی در هرگوشه از جهان در جریان است...

جامعه بهائی شیوه عمل معینى اتخاذ کرده است که ویژگى آن اقدام، بازنگرى، مشورت و مطالعه ای است که نه تنها مراجعه به آثار امرى بلکه تجزیه و تحلیل علمى الگوهاى حاصله را نیز در بر می گیرد...

مسیر کلى این فرآیند یادگیرى از طریق یک سلسله نقشه هاى جهانى هدایت مى شود که جهت و چارچوب آن را بیت العدل اعظم تعیین می کنند...!!"

(پیام بیت العدل،١٢ اسفند٩١)

توجه فرمودید بیت العدل -که خودش را اعظم مى نامد- مسیر این یادگیرى را از طریق یک سلسله نقشه هاى جهانى هدایت می نماید و افراد بهائی در همه جا ابزار این یادگیرى هستند تا از طریق اقدام، بازنگرى، مطالعه، مشورت و تجزیه و تحلیل علمی الگو هاى موجود، در نهایت به راه حل هایی برسند براى مشکلات بشرى!

آن وقت بفرمایید این رفتار با رفتار یک حزب سیاسی غیر مرتبط با دین و وحى که سعی می کند برنامه هایی را مطالعه و تحقیق کند تا براى رسیدن به قدرت آن ها را ارائه نماید و نوعا هم راه حل هایش دنیایی و قابل تغییر و مشکل دار است که نتیجه اش شرایط نازیباى فعلى جهان است، چه تفاوتى می کند؟!

بیت العدل و دخالت در سیاست

در پیام دوازده اسفند، محور اصلی بعد از تبلیغ و یادگیرى که به آن پرداخته شد، دخالت در سیاست است.

در واقع عمده متن ده صفحه اى این پیام شرح دیدگاه بیت العدل در مورد سیاست جهانى از مرحله نطفه تا بلوغ و نقش بهائیان در حرکت سیاسى جهان و یادگیرى راه حل هاى امروزین برای مشکلات سیاسى می باشد لذا مصرّا از بهائیان خواسته است این دیدگاه ها را خیلی خوب برای همسایگان و دوستان و آشنایان، شرح دهند تا سوء تفاهم ها از بین برود.

خوب است ابتدا نگاهى داشته باشیم بر بعضی از نصوص بهائی در مورد دخالت در سیاست و اطاعت از حکومت و سپس به نقد دیدگاه بیت العدل در پیام دوازده اسفند بپردازیم تا اختلاف نصوص و نظر بیت العدل را نشان داده باشیم:

بهاء الله در کتاب اقدس:

‏« لَیسَ لأحَدٍ أن یَعتَرِضَ عَلی الَّذین یَحکُمُونَ عَلَی العِبادِ. دَعوا لَهُم ما عِندَهُم وَ تَوَجَّهُوا إلَی القلوب"

بر هیچ کس جایز نیست که بر کسانی که حکومت می کنند اعتراض کنند. آن چه را که نزد آنان است به ‏خودشان واگذارید و به دل ها توجه کنید."‏

عبدالبهاء:

‏«نفسی از احبا اگر بخواهد در امور سیاسیه در منزل خویش یا محفل دیگران مذاکره بکند، اول بهتر ‏است که نسبت خود را از این امر قطع نماید و جمیع بدانند که تعلق به این امر ندارد، خود می داند.»

رساله سیاسیه:

چه که امور سیاست و حکومت و مملکت و رعیّت را مرجع محترمیست و مصدر معیّن و هدایت و دیانت و معرفت و تربیت و ترویج خصائل و فضائل انسانیّت را مرکز مقدّسی و منبع مشخّصی این نفوس تعلّقی بامور سیاسی ندارند و مداخله نخواهند. اینست در این کور اعظم و رشد و بلوغ عالم این مسئله چون بنیان مرصوص در کتاب الهی منصوص است و باین نصّ قاطع و برهان لامع کلّ باید اوامر حکومت را خاضع و خاشع و پایه سریر سلطنت را منقاد و طائع باشند یعنی در اطاعت و عبودیّت شهریاران رعیّت صادق و بنده موافق باشند. چنانچه در کتاب عهد و ایمان و پیمان باقی ابدی جمال رحمانی که امرش قاطع و فجرش ساطع و صبحش صادق و لامعست بنصّ صریح میفرماید، امر منصوص این است: "یا اولیاء الله و امنائه ملوک مظاهر قدرت و مطالع عزّت و ثروت حقّند دربارهء ایشان دعا کنید حکومت ارض بآن نفوس عنایت شد و قلوب را از برای خود مقرّر داشت نزاع و جدال را نهی فرمود نهیاً عظیماً فی الکتاب هذا امر الله فی هذا الظّهور الاعظم و عصمه من حکم المحو و زیّنه بطراز الاثبات انّه هو العلیم الحکیم مظاهر حکم و مطالع امر که بطراز عدل و انصاف مزیّنند بر کلّ اعانت آن نفوس لازم"

"احبّاء نباید کلمه‌ای از امور سیاسی بر زبان رانند زیرا تعلّق به ایشان ندارد. بلکه به امور و خدمات خویش مشغول شوند و بس. در فکر آن باشند که بخدا نزدیک شوند و به رضای الهی قیام نمایند و سبب راحت و آسایش و سرور و شادمانی عالم انسانی گردند... علی الخصوص که بنصّ قاطع الهی ممنوع از مداخله و محاوره در امور حکومتیم. بکلّی اینگونه امور مباین رضای ربّ غفور است."

و در لوح ابن اصدق: "میزان بهائی بودن و نبودن این است که هر کسی در امور سیاسیّه مداخله کند و خارج از وظیفه خویش حرفی زند یا حرکتی نماید، همین برهان کافیست که بهائی نیست دلیل دیگر نمی خواهد."

و در لوحی دیگر: "ابداً در مجلس شور از امور سیاسیّه دم نزنند بلکه جمیع مذاکرات در مصالح کلیّه و جزئیّه، اصلاح احوال و تحسین اخلاق و تربیت اطفال و محافظه عموم از جمیع جهات باشند. و اگر چنانچه نفسی بخواهد کلمه‌ای از تصرّفات حکومت و اعتراضی بر اولیای امور نماید دیگران موافقت ننمایند زیرا امرالله را قطعیّاً تعلّق بامور سیاسیّه نبوده و نیست. امور سیاسیّه راجع به اولیای امور است چه تعلّقی بنفوسی دارد که باید در تنظیم حال و اخلاق و تشویق بر کمالات کوشند. باری هیچ نفسی نباید که از تکلیف خود خارج شود."

همچنین: "منع عموم از آنچه سبب فتنه و فساد و عدم مداخله در امور سیاسیّه بالکلّیّه و عدم مکالمه در این خصوص ولو بشقّ شفه و دلالت بر تمکین در جمیع احوال و سکون و محبّت و دوستی با عموم."

شوقی افندی:

"ما از انجام دو کار ناگزیریم. یکی اینکه از مسائل سیاسی چون طاعون دوری کنیم و دیگر اینکه در هر کجا ساکنیم مطیع دولت حاکم باشیم."...

"هیچ چیز بیشتر از طغیان آشکار در مقابل دولتمردان یک کشور، با روح امرالله تخالف و تناقض ندارد." و می فرمایند: "و نیز ماذون نیستیم به نهضتهای زیرزمینی یعنی اقلیتهایی که بر علیه حکومت وقت شورش می کنند بپیوندیم." و می فرمایند: "با درگیر شدن با این سیستمها ما نمی توانیم آنها را تغییر بدهیم بلکه برعکس آنها ما را تباه خواهند کرد."

و می فرمایند: "آنچه آنان (بهائیان) باید به طور اصولی تحت همه ی شرایط از آن اجتناب کنند تحزّب گرایی و طرفداری سیاسی در تمام اشکال آن است."

"او (فرد بهائی) پشتیبان اصول مصرحه توسط حضرت بهاءالله می باشد که من اعتقاد راسخ دارم برنامه ی هیچ حزب سیاسی با آن تطابق کامل ندارد." و در جای دیگر می فرمایند: "هیچ بهائی نباید تحت هیچگونه شرایطی خود را نسبت به برنامه های سیاسی و یا سیاستهای هر حزب سیاسی متعهد سازد زیرا وابستگی به چنین حزبی ضرورتاً متضمن انکار بعضی از اصول و تعالیم امر مبارک و یا به منزله ی پذیرش ناقص بعضی از حقایق اساسیه ی آن می باشد."

"ورود به عرصه ی احزاب سیاسی بدون شک مضرّ به مصالح عالیه امرالله است و به آن آسیب می زند." و می فرمایند: "ما به عنوان اشخاص بهائی وظیفه نداریم که درباره عادلانه و یا غیرعادلانه بودن حکومتمان اظهار نظر کنیم زیرا چه بسا هر بهائی دارای نقطه نظر جداگانه ای باشد و در درون جامعه آتش تفرقه شعله ور گردد و وحدت از میان برود."

بیت العدل

"جمال اقدس ابهی (حضرت بهاءالله) تاسیس نوعی حکومت مشروطه را که در آن آرمانهای جمهوریخواهی و عظمت سلطنت که به آن لقب "آیتی از آیات الهی" عنایت فرموده اند، با هم ترکیب و تلفیق شود به عنوان توفیقی شایسته و ممتاز توصیه فرموده اند"

"جامعه ی بهائی سازمانی جهانی است که در صدد تاسیس صلح عمومی بر کره ی خاکی می باشد اگر شخص بهائی در جهت اهداف یک حزب برای غلبه بر حزب دیگر کوشش کند این خود انکار روح واقعی دیانت بهائی است."

پیام ١٢ اسفند:

"بهائیان مى کوشند تا حدی که امکاناتشان اجازه مى دهد با تعداد فزاینده اى از جنبش ها، سازمان ها، گروه ها و افراد همکارى نمایند و به اقدامات مشترکى بپردازند... رویکرد جامعه بهائی در مورد عدم مشارکت در این گونه فعالیت ها به منزله اعتراضى بنیادین نسبت به امر سیاست به معناى واقعى آن نیست زیرا نوع بشر مآلا از طرق سیاسی امور خود را سازمان مى دهد. بهائیان در انتخابات مدنى شرکت مى کنند..."

ملاحظه مى فرمایید، چرخش عدم دخالت در سیاست و طاعون خواندن آن در نصوص با دستور مشارکت سیاسی بیت العدل و ممدوح خواندن سلطنت با رنگ جمهورى(!) و ایجاد نظم نوین برای جهان و ... با عبارت "بشر لزوما امور خود را از طریق سیاسی سازمان مى دهد" و شرکت در انتخابات مدنى که لازمه مدنیت و سیاست در دنیاى امروز است و... چگونه در پیام دوازده اسفند آمده است...

تنزّل به حزبى سیاسى

بیت العدل مصون از خطا، در لابلاى پیام دوازده اسفند، خطایی بزرگ مرتکب شده و خود را در قد و قواره یک حزب سیاسى تنزل داده است.

ادامه مطلب...


برچسب ها:بهائیت, اسرائیل, تبیلع در بهائیت, تبلیغ در اسرائیل ممنوع, بهائیت و اسرائیل, تبلیغ ممنوع, تبلیغ بهائیت ممنوع,

  |   دیدگاه ها ()

1396/06/18 07:30
Hello! Do you use Twitter? I'd like to follow you if that would be
ok. I'm undoubtedly enjoying your blog and look forward to
new posts.
1396/04/30 10:27
Hi, Neat post. There's a problem together
with your site in web explorer, might check this? IE still is the marketplace chief and a large part of other
people will omit your great writing due to this problem.
1396/04/6 09:29
Hey there, You have performed an excellent job.
I'll certainly digg it and in my opinion suggest to my friends.
I'm sure they will be benefited from this website.
1396/02/26 11:39
This paragraph gives clear idea in favor of the
new people of blogging, that actually how to do running
a blog.
1396/01/18 17:23
What's up, this weekend is fastidious in support of me, since this
occasion i am reading this wonderful informative post here at my residence.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

جستجو در عناوین مطالب

تبلیغات

کد تبلیغ در اینجا

نظرسنجی

سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟





آمار سایت

  • کل بازدید:
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

امکانات


TOOLS SALAVAT





logo-samandehi

نماد اعتماد درگاه Pay.ir