صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
وظیفه منتظران (1)اینفوگرافی علی محمد شیرازیبروشور مدعیان دروغینعلی محمد باب آموزگار داشته ؟شیخ احمد احسائیانشعابات در فرقه بهاییتاساس نامه سایتآیا امام زمان عج ناظر اعمال است؟
موضوعات
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 547 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 7 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 1,254 بازدید دیروز : 2,372 بازدید کننده ارمزو : 131 بازدید کننده دیروز : 294 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 1 بازدید هفته : 13,189 بازدید ماه : 26,162 بازدید سال : 26,162 بازدید کلی : 26,162 ● اطلاعات شما آی پی : 34.237.124.210 مروگر : سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

میرزابهاء واقدس

میکائیل
:
بازدید : 2

باز میگوید: (ص 38 س 11) انه قد انزل بعض الأحکام لئلا یتحرک القلم الأعلی فی هذا الظهور الا علی ذکر مقاماته العلیا و منظره الأسنی و انا لما أردنا الفضل فصلناها بالحق و خففنا ما أردناه لکم انه لهو الفضال الکریم - بعضی از احکام در کتاب بیان نازل شده است برای اینکه در این ظهور قلم اعلی حرکت نکند مگراز برای نوشتن مقامات عالیه و منظر بلند این ظهور، و ماچون اراده کنیم زیاده بر آن احکام چیزی بگوئیم روی حقیقت تفصیل میدهیم، و آنچه را که بخواهیم تخفیف قائل میشویم، و خداوند صاحب فضل و کرامت است. 

باز در اقدس (ص 34 س 16) میگوید: انا أخبرنا الکل بان لا یعادل بکلمة منک ما نزل فی البیان انک انت المقتدر علی ما تشاء - ما بهمه خبر دادیم که با یک کلمه از کلمات تو معادل نمیشود آنچه در بیان است، تو مقتدر هستی بهرچه که بخواهی. 

و در الواح بعد اقدس (ص 84 س 7) میگوید: ما نزل البیان الا لذکری و انه ورقة من حدیقة بیانی و خاتم فی اصبعی ان ربک یفعل ما یشاء و یحکم ما أراد - نازل نشده است کتاب بیان مگر برای ذکر من، و آن برگیست از حدیقه‏ی بیان من و انگشتری است در دست من، و خداوند آنچه را که بخواهد بجا آورده و طوریکه اراده میکند حکم میفرماید. 

منظور اینستکه احکام بیان مانند حلقه‏ی است که در انگشتر من باشد و بهرطوریکه خواستم اینطرف و آنطرف بر می‏گردانم. 

و البته این تسلط و تفوق جناب میرزا بر کتاب بیان پس از استقرار جناب او بود بر تخت نبوت و الوهیت. و اگرنه: در کتاب بدیع که در اوائل دعوی ظهور تألیف شده است، میگوید: (صفحه 394) بدانید ای قوم که این غلام رحمن در جمیع أحیان اراده‏اش آن بوده ،آنچه از ظهور قبلش نقطه‏ی بیان [ روح من فی الأکوان فداه ] نازل شده ثابت نماید حرکت ننموده‏ام مگر برضای او.... ولکن مشرکین بیان گمان نموده‏اند و در بادیه‏های مهلکه مشی کرده‏اند چنانکه نسبت داده‏اند که این غلام گفته :که نقطه‏ی بیان از یکحرف من خلق شده، لا و الله آنچه نازل شد منزل حق تعالی... بوده و خواهد بود، بگویید ای بیشرمهای ارض (خطاب به پیروان باب است که مخالف با بهاء هستند) آنچه در این ظهور نازل بعینه همان کلمات نقطه‏ی اولیه بوده و خواهد بود. 

و عبدالبهاء در مکاتیب اول (ص 343 س 13) میگوید: و در کتاب اقدس که مهیمن برجمیع کتب و صحف است و کل آنچه در آن مذکور، ناسخ جمیع صحائف و کتب حتی اوامر و احکام و اعلان و اظهار آن ناسخ جمیع اوامر غیر مطابق و احکام غیر متساوی مگر امری و حکمی که در آن کتاب مقدس الهی غیر مذکور. 

پس شما مراتب حقیقت و درجات صحت و درستی و اعتبار و منزلت این دو کتاب آسمانی قرن نوزدهم را از همین جا میتوانید تشخیص بدهید - تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. (1)  

 

(1)محاکمه وبررسی درتاریخ وعقائد واحکام باب وبهاء ،حسن مصطفوی ،ج 1 ، ص 186-184. 

برچسب ها :
مطالب مرتبط
حروف حی
ادعای علی محمد باب شیرازی
زندگینامه باب شیرازی
آیا معاد دربهائیت وجود دارد ؟
اسامی حروف حی
آموزگاران علی محمد باب چه کسانی بودند؟
مدعیان مهدویت درعصرغیبت
پایان زندگی علیمحمد شیرازی
ارسال دیدگاه
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی