صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
پیگرد بابیان و بهائیان در ایرانسركرده بابیت وبلوف های فریبنده در مورد نقش یهود و صهیونسم در جریان بهائیت توضیح دهید؟(1)وحدت عالم انسانیعلت نفوذ و گسترش شدید بهائیان در رژیم پهلوى چه بود؟(1)میزان تخصص ایادی  مدعیان دروغین از دیدگاه رهبریحق انتخاب همسر در بهائیت
موضوعات
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 549 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 4 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 146 بازدید دیروز : 2,022 بازدید کننده ارمزو : 13 بازدید کننده دیروز : 80 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 0 بازدید هفته : 146 بازدید ماه : 146 بازدید سال : 29,257 بازدید کلی : 29,257 ● اطلاعات شما آی پی : 54.236.62.49 مروگر : سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

مدعیان نبوت دربهائیت

میکائیل
:
بازدید : 19

این افراد همدیگر را بهتر می‏شناختند، و از حالات و اطوار و اعمال یکدیگر بیش از دیگران آگاه بودند، و نسبت‏هایی که به همدیگر می‏دادند صد در صد برای دیگران حجت و دلیل کافی است. 

گذشته از دعاوی مختلفی که در میان افراد این طائفه وجود داشته است: مقارن زمان آنان اشخاص دیگر نیز ادعاهایی کردند، و به اعتراف خود این طائفه پیشرفتهای مهم و زیادتری داشتند، و آنچه سید باب و میرزا بهاء آوردند و نشان دادند: آنان بیشتر و بهتر دارا بودند. 

یکی از این مدعیها قادیانی بود که معاصر با سید باب است، و روی همین سیاست و نظر از مملکت هند ظاهر شده، و طرفداران بیشتری پیدا کرده، و بیش از سید باب پیشرفت داشت. 

در اشراقات (ص 8) میرزا بهاء می‏گوید: نفسی از اهل سنت و جماعت در جهتی از جهات ادعای قائمیت نموده و الی حین قریب صد هزار نفس اطاعتش نمودند و به خدمتش قیام کردند، قائم حقیقی به نور الهی در ایران قیام بر امر فرمود شهیدش نمودند و بر اطفاء نورش همت گماشتند. 

با این کلام دلیل مشهور (استقامت و نفوذ کلمه و تأثیر) که اساس استدلال و پایه آئین میرزا بهاء است: به کلی ساقط و منهدم می‏شود، زیرا این آدم به قول میرزا بهاء دعوی کرده است، و در دعوی خود استقامت ورزیده و دعوی و کلام او هم تأثیر و نفوذ کرده، و قریب صد هزار نفس در مدت کمی اطاعتش کردند. 

مخصوصا بناء به نقل میرزا بهاء در اشراقات (ص 294) که می‏گوید: نقطه‏ی اولی می‏فرماید اگر نفسی ظاهر شود و یک آیه بیاورد تکذیب مکنید. 

پس پیروان و علاقه‏مندان سید باب و میرزا بهاء را لازمست که دعوی این مدعی و هر مدعی دیگری را که چند آیه از خود ساخته است، تکذیب نکرده و دعوی او را تصدیق نمایند. 

و شوقی افندی در قرن بدیع (ص 123) گوید: غفلت و جسارت بابیان به مقامی رسید که بیست و پنج نفر از آنان به شهادت مرکز عهد و پیمان الهی جسورانه ادعای مقام من یظهره اللهی و موعودیت بیان را نمودند، و اوضاع و احوال ایشان به درجه‏ای تباه و منفور گردید که دیگر جرئت عبور در معابر و حضور در مجامع را نداشتند. 

پس در این جا میرزا بهاء و شوقی افندی مجبور هستند که به عقیده پیروان مکتب داروین اصل تنازع بقاء و انتخاب طبیعی را حجت قطعی بدانند، زیرا میرزا بهاء در مقابل این بیست و پنج نفر همکار، قدرت و تدبیر و حسن سیاست نشان داده، و همه آنان را از بین برد. 

آری به اعتراف شوقی افندی پس از درگذشت سید باب بیست و پنج نفر دعوی من یظهر اللهی نمود، و بعضی از اینها از لحاظ سوابق علمی و عنوانی و خصوصیات دیگر بر میرزا بهاء برتری داشته‏اند.(1)

 

(1)محاکمه وبررسی درتاریخ وعقائدواحکام باب وبهاء ،حسن مصطفوی ، ج 3، ص 134-137.

مطالب مرتبط
بهائیت جواب خواهد داد؟!
خاتمیت
نبوت میرزابهاء حقیقت یا سراب؟
زبان كتاب اقدس
اعترافات سران بابیه وبهائیت به خاتمیت پیامبر اسلام
خصوصیات صاحب معجزه
فرق معجزه با جادو وسحر
ویژگیهای انبیاء
ارسال دیدگاه
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی