صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
یاران ابلیس4بروشور مدعیان دروغین علت این همه مظلوم نمایى بهائیان در داخل و خارج كشور و حمایت بى وقفه قدرت هاى استكبارى و مجامع بین المللى از این فرقه چیست؟خروج دجال و سفیانىآغاز داستان بابیتنگاهی به احکام فرقه بهائیتانشعاب در بابیتنقدوبررسی1
موضوعات
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 549 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 5 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 1,252 بازدید دیروز : 2,022 بازدید کننده ارمزو : 76 بازدید کننده دیروز : 80 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 0 بازدید هفته : 1,252 بازدید ماه : 1,252 بازدید سال : 30,363 بازدید کلی : 30,363 ● اطلاعات شما آی پی : 3.232.129.123 مروگر : سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

استعمارگران ومهدی نماها

میکائیل
:
بازدید : 4

 امروزه نیزاخبار فراوانی با مضمون گسترش تشكیلاتی این فرقه در ایران گزارش می‌شود كه حكایت از تجدید سازمان بهائیت در جهت تحقق اهداف و منافع شوم بیگانگان در داخل كشوردارد.


پیدایش فرقه ضاله

میرزا حسینعلی نوری معروف به "بهاء الله" بنیانگذار آیین بهائی، است. میرزا حسینعلی در سال 1233 هجری قمری، در تهران به دنیا آمد. تحصیلات مقدماتی، خواندن و نوشتن و مقداری عربی راـ طبق سنت رایج زمان‌ـ آموخت. بهاء در ابتدا متمایل به تصوف شده و به مسلك درویش‏ها درمی آید. در28 سالگی زمانی كه سید علی محمد شیرازی ادعای بابیت2 و واسطه وصول به امام زمان (عج) نمود در پی تبلیغ نخستین پیرو باب، ملا حسین بشرویه‏ای معروف به "باب الباب"، در شمار نخستین گروندگان به باب درآمد و از آن پس به عنوان یكی از فعالترین افراد بابی، به ترویج بابی‌گری پرداخت. در نخستین سال‌های سلطنت ناصرالدین شاه قاجار در جریان شورش‌های بابیه و ایجاد ناامنی و قتل و غارت مردم در بخشهائی از كشور، میرزا حسینعلی دستگیر و زندانی شد. به دستور امیر كبیر، صدر اعظم وقت، جهت سركوب این شورش‌ها علی محمد باب در تبریز اعدام می‌گردد.3 بعد از اعدام باب، میرزا حسینعلی با زیركی و شگردهای فریبكارانه زمام كارها را در دست می‌گیرد اما پس از قتل امیركبیر4 و طراحی سوء قصد به ناصرالدین شاه به سفارت روس پناهنده شده و با حمایت دولت روس از مرگ نجات یافته و به بغداد تبعید می‌گردد. در بغداد كنسول دولت انگلستان و نیز نماینده دولت فرانسه با بهاءالله ملاقات و حمایت دولتهای خویش را به او ابلاغ كردند و والی بغداد نیز برای وی مقرری تعیین می‌كند.5 چندی بعد میرزا حسینعلی ملقب به "بهاءالله"، مقام"من یظهره اللهی" را برای خود ادعا كرد و پس از رسیدن به عكا به صورت كامل و علنی دست از ادعای نایب باب بودن برداشت و رسماً خود را "پیامبر" نامید و فرقه "بهائیت" را بنیان گذاشت كه فوراً از جانب دولت روسیه به رسمیت شناخته شد. دولت استعماری روسیه پس از به رسمیت شناختن فرقه ضاله بهائیت به عنوان یك دین، همه گونه امكانات در اختیار آنها گذاشت. این دولت در نخستین اقدام مرزهای خود را به روی بهائیان گشود و اولین معبد این فرقه را به نام "مشرق الاذكار" در شهر عشق آباد ایجاد كرد. میرزا حسینعلی به فرستادن نامه (الواح ) برای سلاطین و رهبران دینی و سیاسی جهان اقدام كرد و ادعاهای گوناگون خود را مطرح ساخت. پس از مدتی خود را "خدای خدایان"، "آفریدگار جهان" و "معبود حقیقی" نامید. سرانجام در هفتاد و پنج سالگی ـ سال 1308 ق ـ در حیفا از دنیا رفت و پیروانش با اعتقاد به خدایی او قبرش را قبله خویش گرفتند. پس از مرگ میرزا حسینعلی، عباس افندی ملقب به "عبد البهاء"6 پسر ارشد او كه از زیركی خاصی برخوردار بود در جدال مفتضحانه قدرت با رقیبان به مقام رهبری بهائیان می‌رسد7 و با مسافرت به اروپا و آمریكا در سال 1911 م. به جای روسیه با انگلستان و سپس آمریكا رابطه ویژه‏ای برقرار می‌كند. در جریان این سفرها او تعالیم باب و بهاء را در ظاهری مترقی و جدید متناسب با اندیشه‌های رایج قرن نوزدهم در غرب نظیر روشنگری، مدرنیسم و اومانیسم، تحت عنوان تعالیم و اصول دوازده‌گانه بهائیت8 به وجود آورد كه چیزی جز گردآوری و التقاط تعالیم مذهبی "شرق" با اندیشه‌های عقلانی و مدرن "غرب" نیست.9 پس از عبدالبهاء، "شوقی افندی" ملقب به "شوقی ربانی" فرزند ارشد دختر عبد البهاء، كه در دارالفنون بالیون لندن، دانشگاه آمریكایی بیروت و سپس در دانشگاه آكسفورد تحصیل كرده و مستقیماً تحت پرورش و تربیت انگلیسی‌ها رشد یافته بود به رهبری بهائیت برگزیده شد. او خود را "ولی امر الله" می‌خواند هرچند فساد عظیم و همه جانبه دستگاه رهبری بهائیت، انحرافات اخلاقی گسترده و انحطاط معنوی مبلغین بهائی و حركت این دار و دسته سیاسی در راستای تامین منافع استعمارگران، موجبات روی‌گردانی چند تن از نزدیكان عبدالبهاء از فرقه ضاله بهائیت را فراهم می‌نماید.10 نقش اساسی شوقی افندی در تاریخ بهائیت ایجاد تشكیلاتی به نام "بیت العدل" واقع در شهر حیفا در فلسطین اشغالی است. پس از مرگ شوقی افندی كشمكش شدیدی بین بهائیان برسرجانشینی او در گرفت و بسیاری از آنان رهبری همسر آمریكایی او روحیه (ماری) ماكسول را پذیرفتند. دركنفرانس ویژه‌ای كه با حضور سران مهم فرقه بهائیت در لندن تشكیل گردید 9 نفر به عنوان اعضای مجلس بیت العدل انتخاب شدند. ریاست این گروه كه به بیت العدل حیفا شهرت دارد، با روحیه ماكسول ـ همسرشوقی افندی ـ بود. او نیز در سال 1378 شمسی از دنیا رفت.11 به موازات رهبری روحیه ماكسول، "چارلز میسن ریمی" فرزند یكی از روحانیون كلیسای ارتدوكس12 نیز ادعای جانشینی شوقی افندی را نمود و گروه "بهائیان ارتدكس" را پدید آورد كه امروزه در آمریكا، هندوستان و استرالیا و چند كشور دیگر پراكنده‌اند. عده دیگری از بهائیان نیز پس از مرگ شوقی به رهبری جوانی از بهائیان خراسان، به نام "جمشید معانی" روی آوردند. این جوان خود را "سماء الله" نامید و طرفداران او در اندونزی، هند، پاكستان و آمریكا پراكنده ‏اند.13

منابع
1. ر.ک: محمد باقر نجفى، بهاییان چاپ اول، تهران، كتابخانه طهورى، 1357، ص 614 ؛ بهرام افراسیابی، تاریخ جامع بهائیت، تهران:مهرفام، 1382،ص 323.
2. سید علی محمد شیرازی (1236 ـ 1266) یكی از شاگردان سیدكاظم رشتی مؤسس فرقه شیخیه بود كه پس از فوت استاد، ادعا كرد كه باب واسطه وصول به امام زمان است و بعد ادعا كرد كه خود قائم موعود است و در نهایت نیز ادعای نبوت و... را نمود تا این كه در سال 1266 هـ.ق در تبریز به دار آویخته شد او كه با ادعاهای خود فرقه بابیه را بنا نهاده بود، ر.ک: محمد جواد مشكور، فرهنگ فرق اسلامی، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی، 1375، ص 88 تا 91؛ و جهت آشنایی با فرقه شیخیه ر.ک: فرق و مذاهب كلامی، علی ربانی گلپایگانی، قم: انتشارات مركز جهانی علوم اسلامی،1383، صص 346‌ـ336 ؛ شیخیه‏ بستر پیدایش بابیت و بهائیت، عز الدین رضانژاد، مجله انتظار، ش 3.
3. دانشنامه جهان اسلام، محمود صدرى،ج 1 ص 16‌ـ19 و ج 4، ص 733.
4. بر اساس برخی اسناد تاریخی، ترور امیركبیر را"بابی"ها طراحی كرده بودند. ر.ک: عبدالله شهبازی، فصلنامه تاریخ معاصر ایران، شماره 27، مورخه پاییز 1382، ص 38.
5. آشنایى با فرق و مذاهب اسلامى، رضا برنجكار، قم: طه، 1379.
6. وى در سال 1844 م. متولد و در سال 1921 م. در گذشت - به نقل از سایت محاکمه. 
7. دانشنامه جهان اسلام، پیشین.
8. تحری حقیقت، ترك تقلید، تطابق دین با علم و عقل، وحدت اساس ادیان، وحدت عالم انسانی، ترك تعصبات، الفت و محبت میان افراد بشر، تعدیل معیشت عمومی، تساوی حقوق رجال و نساء، تعلیم و تربیت اجباری، صلح عمومی و تحریم جنگ از جمله آن اصول دوازده گانه بهاییت به شمار می‌رود.
9. ر. ك: دایره المعارف جهان اسلام، آكسفورد، ذیل واژه Bahai. 
10. جهت آشنایی ر.ک: خاطرات صبحی درباره بهائیگری، فضل الله مهتدی، تبریز: سروش، 1344، صص 16‌ـ 10؛ و همچنین؛ کتاب "پیام پدر " صبحی.
11. نورالدین چهاردهی، چگونه بهائیت پدید آمد، صص 223 ‌ـ.227.
12. ر. ک: تاریج ادیان و مذاهب جهان، مبلغی آبادانی، ج 3، ص 1414.
13. دانشنامه جهان اسلام، پیشین.


مطالب مرتبط
بهائیت در کلام امام خمینی ره
مناسبات بهائیت با یهود و اسرائیل
اعطای لقب سر به عبدالبهاء
پیشینه ارتباط بهائیت با اسرائیل
نسبت شناسی بهائیت و استبداد 4
نسبت شناسی بهائیت و استبداد 3
نسبت شناسی بهائیت و استبداد 2
نقدوبررسی2
ارسال دیدگاه
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی