صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
اسماعیلیه رضاخان و بهائیتآیا بهائیت واقعا یک مذهب الهی است؟عایشه بهائیتبهاییت ونظریه تجلی1بازگشت بهاییت به عصرجاهلیتهنگامه ظهوربهائیت
موضوعات
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 549 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 6 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 224 بازدید دیروز : 2,022 بازدید کننده ارمزو : 15 بازدید کننده دیروز : 80 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 0 بازدید هفته : 224 بازدید ماه : 224 بازدید سال : 29,335 بازدید کلی : 29,335 ● اطلاعات شما آی پی : 54.236.62.49 مروگر : سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

. چرا با وجود حمایت شدید استكبار از فرقه بهائیت و خیانت آن به ملت ایران و تلاش براى فریب قشر جوانان، به صورت قاطع با این فرقه برخورد نمى شود؟

میکائیل
:
بازدید : 1

به مذهب و مرام خویش و یا تبلیغ عقاید و اعتقادات خود آزادى ندارد و بسیارى از حقوق و امتیازاتى كه در مورد سایر ادیان رسمى وجود دارد در مورد این فرقه وجود ندارد؛ به عنوان نمونه نمى توانند دفاتر ازدواج و طلاق براساس تعالیم خودشان داشته باشند، یا قواعد ارثى را غیر از قواعد رسمى كشور اجرا كنند، یا مدارس بهائى تأسیس نمایند. همچنین براساس ماده 14 قانون استخدام كشورى، از استخدام افراد این فرقه و امثال آن در دستگاه هاى دولتى جلوگیرى مى شود. همچنین بند 34 ماده 8 قانون رسیدگى به تخلفات ادارى (مصوّب 7/9/1372)، (عضویت در یكى از فرقه هاى ضالّه كه از نظر اسلام مردود شناخته شده اند» در ردیف تخلفات ادارى به شمار آورده است.[9] حال آن كه در این قبیل امور و احوال شخصیه و در تعلمیات دینى، سایر ادیان و مذاهب رسمى آزاد هستند. ممكن است از دیدگاه برخى این محدودیت براى فرقه هاى ضالّه در ظاهر با اصول بین المللى حقوق بشر مخالف به شمار آید، اما بند3 ماده18 میثاق بین المللى حقوق مدنى و سیاسى(مصوب 16 دسامبر 1966) مجمع عمومى سازمان ملل متحد چنین مقرر مى دارد: «آزادى ابراز مذهب یا معتقدات را نمى توان تابع محدودیت هایى نمود، مگر آنچه منحصراً به موجب قانون پیش بینى شده و براى حمایت از امنیت، نظم، سلامت یا اخلاق عمومى یا حقوق و آزادى هاى اساسى دیگران ضرورت داشته باشد».[10]

با توجه به این كه قوانین مذكور براى حمایت از امنیت، نظم، سلامت، اخلاق عمومى و حقوق و آزادى هاى اساسى دیگران پیش بینى شده، مى توان ممنوعیت استخدام برخى از فرقه هاى ضالّه در دستگاه هاى دولتى را تبیین نمود و آنها را به مصلحت جامعه پنداشت. در حقیقت دلیل اصلى محرومیت فرقه بهائیت از چنین حقوقى به ماهیت اصلى این فرقه كه تشكیلاتى سیاسى و نفوذى از سوى بیگانگان براى ایجاد تفرقه، جاسوسى و خیانت در كشورمان است، برمى گردد. به صورت منطقى یك تشكیلات جاسوسى نمى تواند توقع برخوردارى مساوى از حقوق و آزادى هایى كه در یك جامعه براى شهروندان آن وجود دارد، داشته باشد.

دكتر محمدجواد لاریجانى رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در توضیح نحوه تعامل جمهورى اسلامى ایران با بهائیان معتقد است: «بهائى ها جزء اقلیت هاى مذهبى در كشور محسوب نمى شوند زیرا در قانون اساسى در خصوص اقلیت ها به تفضیل شرح داده شده است. سیاست و تمهیداتى كه جمهورى اسلامى در قبال آنها اتخاذ كرده بر اساس تعهدات شهروندى است زیرا آنها جزء شهروندان این كشور محسوب مى شدند و به حكومت نیز اذعان دارند. حكومت نیز مسئول است حقوق اولیه آنها را چون امنیت شغلى، زندگى، تحصیل، املاك، ازداواج و... را تأمین نماید. اما آنها نیز حق تبلیغ و تشكیل مجالس تبلیغى فرقه خود را ندارند و نمى توانند كتاب، نشریه و یا جزوه چاپ كنند همچنین حق تأسیس مدرسه خاصى را هم ندارند... سیاست جمهورى اسلامى در قبال بهائى ها سیاست صحیحى است؛ همانطور كه بهائى ها انتظار دارند دولت ایران به تعهدات خود عمل كند، آنها نیز باید به قوانین كشور احترام گذاشته و به تعهدات خود نسبت به قوانین و مردم این كشور عمل نمایند»[11].

دوم. رأفت اسلامى، حقوق شهروندى

براساس اصول اسلامى، انسانى و قانون اساسى جمهورى اسلامى،[12] افراد این قبیل فرقه ها، على رغم فساد عقیده و رسمیت نداشتن از یكسرى حقوق مانند حق حیات، تأمین امنیت، شغل، مسكن، آموزش و پرورش رایگان، تأمین اجتماعى، دادخواهى، حق انتخاب وكیل و نظایر آن، برخوردارند[13] كه این خود بیانگر اوج رأفت، تسامح و سعه صدر نظام اسلامى در برخورد با این فرقه ضاله استعمارى است. البته برخوردارى از این حقوق تا زمانى است كه مرتكب جرایم قانونى و اخلال در نظم و امنیت جامعه نشده اند و یا اقدام به توطئه چینى بر علیه مذهب و نظام اسلامى نشده اند.

چنانكه دادستان كل كشور طى نامه اى به وزیر اطلاعات با اشاره به اصل بیستم قانون اساسى مبنى بر حقوق شهروندى همه افراد ملت و نیز اصل بیست و سوم قانون اساسى مبنى بر آزادى افراد براى داشتن هر عقیده اى اظهار مى دارد: «داشتن یك عقیده و مرام، آزاد ولى اعلان و ابراز آن به منظور تحریف افكار دیگران، جریان سازى و یا تبلیغ و تظاهر به قصد اغواگرى و تشویش اذهان دیگران و عناوین مشابه مجاز نخواهد بود.» از این منظر؛ «اساساً اشخاص حقیقى و حقوقى رسمیت داده شده در قانون اساسى و قوانین عادى در فعالیت هاى موصوف آزادى عمل دارند اما مبادرت به هرگونه فعالیتى چه در قالب فردى، جمعى یا تشكیلاتى، اگر امنیت ملى و تمامیت ارضى كشور را در معرض مخاطره قرار دهد، بدیهى است كه حاكمیت از اقتدار خود در جهت تأمین مصالح عمومى و منافع ملى استفاده خواهد نمود و برخورد مقتضى را با خاطیان خواهد داشت».[14] از این رو در مواردى كه اعضاى این فرقه اقدامات غیر قانونى بر علیه نظام و جامعه اسلامى مرتكب شوند، دستگاه هاى اطلاعاتى و امنیتى و محاكم قضایى رسیدگى و با متخلفان برخورد مى نمایند. بدیهى است این موضوع اختصاص به بهائیان نداشته و پیرامون سایر متخلفان و قانون شكنان از هر دین و آئینى اجرا مى گردد.

سوم. راهكار اساسى

پیروزى شكوهمند انقلاب اسلامى ایران، تثبیت تداوم و كارآمدى آن در ابعاد مختلف، بزرگترین ضربه به این فرقه ضاله و مدافعان داخلى و خارجى آن مى باشد و توانسته با اقدامات فكرى و فرهنگى مناسب جامعه مسلمان ایران را از عقاید انحرافى و گمراه كننده و نقشه هاى شوم این فرقه رهایى بخشیده و خدمت بسیار ارزشمندى در جهت مقابله با توطئه هاى شوم این فرقه به شیعیان و جهان اسلام عرضه نماید.

در زمینه مقابله با تبلیغات مخرب و شبهه افكنى هاى گسترده بهائیت در سطح اینترنت و جامعه نیز با ایجاد پایگاه هاى اینترنتى[15] و انتشار كتاب و مقالات علمى و مستند به شبهه سازى هاى این فرقه ضاله پاسخ داده و توطئه هاى شوم آن را در جهت اغفال و جذب جوانان خنثى سازند. مجموعه این اقدامات سبب گردیده تا این فرقه ضاله سیاسى نفوذ و كارآیى مؤثرى نه تنها براى نسل امروز و فرداى مردم مسلمان و آگاه ایران نداشته باشد، بلكه میان خود بهائى ها نیز از جاذبه چندانى برخوردار نیست. چنانكه شاهد گسترش بیدارى و بازگشت بسیارى از آنان به دین مبین اسلام مى باشیم.

 


[9]. حقوق اساسى جمهورى اسلامى ایران، سید محمد هاشمى، تهران: نشر دادگستر، 1378، صص 193 ج 183.

[10]. همان، ص 191.

[11]. محمدجواد لاریجانى، گفتگو با خبرنگار خانه ملت، پایگاه خانه ملت، 29 آذر 1385.

[12]. ر.ك: اصول نوزدهم، بیست و دوم، سى ام، چهل و دوم و چهل وسوم قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران.

[13]. حقوق اساسى جمهورى اسلامى ایران، پیشین.

[14]. فعالیت هاى فرقه ضاله بهائیت غیرقانونى و ممنوع است، خبرگزارى فارس، 27/11/1387.

[15]. جهت آشنایى با این پایگاه ها ر.ك: شناخت بهائیت در محیط اینترنت: http://omidenoor14.blogfa.com

 

مطالب مرتبط
انتظار پویا
انتظار فرج امام زمان (عج)
پیروان ادیان مختلف در عصر ظهور
نظر مرجع در رابطه با طهارت و نجاست بهائیتـ ؟؟
ویژگی های یاران امام زمان (عج)
یاران امام زمان (عج)
خروج دجال و سفیانى
دعاها و زیارات امام زمان عج
ارسال دیدگاه
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی