صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
خروج دجال و سفیانى نقد و بررسى آیین بهائیت برترین گشایش و فرجدزدی، مرام بزرگان بهائیتبرگشتن علی محمدشیرازی ازادعاهای دروغینفضل الله مهتدی معروف به صبحیاستعمار وبهائیتانزوای فرقه ای
موضوعات
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 549 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 4 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 1,605 بازدید دیروز : 2,181 بازدید کننده ارمزو : 70 بازدید کننده دیروز : 195 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 0 بازدید هفته : 15,721 بازدید ماه : 28,694 بازدید سال : 28,694 بازدید کلی : 28,694 ● اطلاعات شما آی پی : 3.238.186.43 مروگر : سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

هنگامه ظهور

میکائیل
:
بازدید : 2

از طرفى، سخن از واقع شدن بعضى از نشانه ها و تطبیق آنها با حوادث خارجى، دشوار است. به عنوان نمونه، در مواردى كه سخن از یك علامت و ظهور فرج بعد از آن مطرح شده، منظور گشایش و راحتى براى مؤمنان است (نه ظهور حضرت مهدى{عج}
از امام باقر (علیه السلام)  نقل شده است: «منتظر صدایى باشید كه از طرف دمشق، ناگهان به شما مى رسد كه آن، گشایشى بزرگ براى شما خواهد بود»{19}
در بعضى از روایات، سخن امام به گونه اى است كه خبر از یك اتفاق و واقعه مى دهد، نه اینكه بخواهد آن واقعه را یكى از علایم ظهور معرفى كند ؛ مانند وقوع گرماى شدید در زمین{20}
بعضى از نشانه ها نیز طورى است كه مى تواند معناى دیگرى - غیر از معناى ظاهرى - داشته باشد ؛ مانند طلوع خورشید از مغرب كه شاید كنایه به ظهور از مكه باشد. چنان كه امام على (علیه السلام)  فرمود: «و هو الشمس الطالعة من مغربها»{21}
با این حال بعضى از علایم و نشانه هاى ظهور محقق شده است[22]. و این مى تواند نویدى از نزدیك شدن ظهور باشد. البته باید دانست قیام امام وابسته به تحقق علایم نیست، بلكه وقوع آنها خبر از نزدیك ظهور مى دهد. پس به استثناى برخى از علایم (نشانه هاى حتمى)، هیچ یك دلالت ندارند كه میزان نزدیكى آن حوادث با ظهور چه قدر است؟ براى مثال ممكن است پدیده اى قرن ها قبل از قیام رخ دهد و پدیده اى در بیست یا سى سال قبل از ظهور رخ نماید.
بنابراین انتظار ظهور با دیدن این حوادث نباید به نحو عجولانه باشد، یعنى فكر كنیم با پیدایش فلان حادثه حتما تا چند روز یا هفته دیگر قیام شروع خواهد شد، بلكه این مسائل، بیدارى را در ما به وجود مى آورد كه یك گام به آن وعده بزرگ الهى نزدیك شده ایم و باید خود را بیش از پیش در مسیر این نهضت جهانى، آماده كنیم. ظهور حضرت مهدى(عج)، منوط به اذن الهى است و اذن الهى زمانى است كه شرایط و زمینه هاى ظهور فراهم باشد.
در این رابطه توجه به چند نكته بایسته است.:
یكم. عده اى با توجه به اوضاع و شرایط فعلى حاكم بر جهان به این باور رسیده اند كه دوره اى كه ما در آن زندگى مى كنیم همان دوره آخرالزمان است كه در روایات به آن اشاره شده است ؛ زیرا براى آخرالزمان نشانه هایى گفته شده (مانند گسترش فساد و تفسیر دین براساس هوا و هوس و...) كه این نشانه ها در دوره زمانى ما به وقوع پیوسته است پس زمان كنونى آخرالزمان است و ظهور نیز در این دوران محقق مى شود. به علاوه با وجود انقلاب اسلامى ایران و زنده شدن نام و یاد امام زمان(عج)، آمادگى و اقبال مردم براى پذیرش ایشان بیشتر شده و امید به ظهور زیادتر گشته است.
دوم. برخى از علما معتقدند: همان گونه كه غیبت دو مرحله اى بود و غیبت صغرى براى ایجاد آمادگى مردم براى ورود به غیبت كبرى لازم بود، ظهور نیز ممكن است دو مرحله اى باشد و با ظهور صغرى كه در انقلاب اسلامى ایران تجلى یافته است، مردم با حقیقت قیام امام زمان آشنایى بیشترى پیدا كرده اند و براى ظهور اصلى و قیام جهانى حضرت آماده مى شوند.
سوم. حركت عمومى كشورها و جوامع به سمت وحدت و همگرایى و به عبارت دیگر توجه به تشكیلات بین المللى و اتحادیه هاى منطقه اى و فاصله گرفتن از جزءگرایى، ملت ها را به این نتیجه رسانده كه براى آینده اى بهتر، باید مرزها را به حداقل رساند و جهان را دهكده اى كوچك دانست. این رویداد، آمادگى مردم براى براى پذیرش یك حاكمیت فراگیر، بیشتر كرده است. البته استكبار جهانى تئورى دهكده جهانى را در جهت حفظ منافع خود و تك قطبى شدن جهان پى گیرى مى كند اما چه بسا اراده الهى به دست دشمنان خدا نیز انجام گیرد.
چهارم. اجحاف و تجاوز بیش از حد و روز افزون دولت هاى استكبارى به كشورهاى فقیر به شكل هاى گوناگون از یك سو و لجام گسیختگى فرهنگى و فكرى و علمى ؛ مانند بحران هویت، بحران مشروعیت، بحران مدنیت از سوى دیگر، باعث هرج و مرج در زندگى بشر شده است.
این گونه مسائل و مباحث این واقعیت را اثبات مى كند كه آینده روشن فقط در سایه حاكمیت فردى آسمانى است كه احتمالاً ظهورش نزدیك است.
پنجم. گاهى خبرهایى مبتنى بر نزدیكى ظهور به برخى از شخصیت هاى نسبت داده مى شود كه نیاز به تامل و بررسى دارد. باید دانست كه امر مشخص نمودن زمان ظهور را فقط در اختیار خداوند است و هیچ كس نمى تواند براى آن زمانى معیّن كند، ولى متأسفانه گاهى شایعاتى مطرح مى شود كه به هیچ عنوان اساس درستى ندارد.




الغیبة نعمانى، ب 14، ح 66.{19}

همان،ح 44.{20}

. {21} بحارالانوار، ح 52، ح 26

. ر.ك: محمد صدر، تاریخ غیبت كبرى.{22}

مطالب مرتبط
ملاقات كنندگان با امام زمان عجل الله فرجه
برترین گشایش و فرج
علایم و نشانه هاى ظهور
اعترافات باب2
ادعای مهدویت
طول عمر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) از منظر علم و عقل
موعود منتظَر
ارسال دیدگاه
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی