صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
شدید ترین امتحان (1)نحوه برخورد حضرت امام (ره) با بهائیت چگونه بود؟ و چه پیامدهایى داشت؟اعتراف باب به وجودامام زمانفرقه بهره داوودی طرح روحی وسری بودن فعالیت هاتکفیر شیخ احمد احسائیپاورپوینت تعالیم بهائیتشیخیه بستر پیدایش بابیت و بهائیت
موضوعات
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 549 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 4 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 337 بازدید دیروز : 1,696 بازدید کننده ارمزو : 38 بازدید کننده دیروز : 123 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 1 بازدید هفته : 2,033 بازدید ماه : 2,033 بازدید سال : 31,144 بازدید کلی : 31,144 ● اطلاعات شما آی پی : 3.232.129.123 مروگر : سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

بهائیت و استعمارگران

میکائیل
:
بازدید : 0


یافتن دست هایی در میان مسلمانان بودند که بتوانند سرزمین های وسیع اسلامی را مورد حمله و غارت قرار داده و در نهایت تحت سلطه خود درآورند، از این رو به یهودیان وعده تشکیل حکومت مقتدر در فلسطین داده می شد و باید دید وجه مشترک این دو فرقه (بهائیت و صهیونیسم) در چیست تا پاسخ سؤال روشن گردد که چرا مرکز بهائیت در اسرائیل قرار گرفته است؟


بهائیت در اسرائیل- حیفا


1. ارتباط بهائیت و صهیونیسم:

از اول پیدایش، فرقه بهائیت با یهود ارتباط تنگاتنگی داشت به طوری که روش بهائیت این بود که یهودیان را به جمع شدن در فلسطین و برپایی دولت اسرائیل تشویق [کنند] و بشارت دهند، چنان چه در کتاب اقدس حسینعلی بهاء آمده: «آن روز (با تشکیل حکومت اسرائیل) روزی است که کلیم (حضرت موسی) رستگار شد» و عبدالبهاء هم می گوید: «در کتاب های عهد عتیق آمده است که یهود در سرزمین مقدس جمع می شود و این بشارت الهی در زمان بهاء الله تحقق یافت و خطاب به یهودیان می گفت: ای دوستان خدا و فرزندان ملائکه های خدا، همانا آسمان جدید و زمین مقدس مهیا شده برای حکومت مقتدر صهیونیزم! و بهاءالله در این سرزمین بشارت های الهی را دید و خداوند به وعده اش عمل کرده است!»؛ در همین ارتباط شوقی افندی می گوید: «عبدالبهاء نوشته است که فلسطین باید وطن قوم یهود باشد» و همسرش«روحیه»، می گوید: «رشد بهائیت امکان پذیر نیست مگر این که با اسرائیل ارتباط داشته باشد!!»(1)

جولد تسیهر مستشرق یهودی هم می نویسد: «به یهودیان چنین وانمود می شود که هر آیه و نشانه ای که در عهد قدیم وجود دارد خداوند آن را به بهاء الله ظاهرکرده است» و عباس افندی هم بعد از مرگ پدرش، از تورات و انجیل برای آمدن خودشان بهره ها جست و آنچه را در سفر اشعیا وعده داده می شود (که مراد آمدن حضرت عیسی است) به بهاء الله تفسیر کرد و نویسنده دیگری به نام محمد افندی می نویسد: «حضرت عبدالبهاء برای وحدت دین آسیا بین مسلمانان، مسیحیان و یهود آمده است تا همه را بر اصول حضرت موسی جمع کند».(2)

وقتی هم تمام دولت های اسلامی با رژیم اسرائیل مخالفت کردند، شوقی افندی علاوه بر نوشته هایش که حاکی از موافقت او با تاسیس دولت اسرائیل بود، با رئیس جمهور اسرائیل ملاقات کرد و مراتب وفاداری خویش را اعلام کرد و در پیامی به بهائیان به مناسبت عید نوروز اعلام نمود: «مصداق وعده الهی به فرزندان ابراهیم خلیل و موسی کلیم، دولت اسرائیل در ارض اقدس مستقر شده است!!»

بر اساس همین ارتباطات است که حسینعلی بهاء به فلسطین می رود، چنان چه در تاریخ آمده است، پس از مرگ علیمحمد رهبر بابیه و سوء قصد بابیان به ناصر الدین شاه، یحیی صبح ازل جانشین باب و حسینعلی بهاءالله برادرش به بغداد رفتند، البته با حمایت و اسکورت دولت روسیه تزار، ولی بهاءالله جانشینی برادرش را از طرف باب، وسیله ای برای حفظ خود از گزند دشمنانش دانست و گفت: آن چه باب وعده داده بود به آمدنش من هستم و این کار باعث اختلاف بین دو برادر گردید و دولت عثمانی آن ها را به مرکز حکومت یعنی استانبول آورد، ولی در آن جا اختلافات شدیدتر و دولت عثمانی با ترفندی خاص و به بهانة خاتمه دادن به اختلافات و با توصیه دولت انگلیس، یحیی صبح ازل را به قبرس و حسینعلی بهاء الله را به سرزمین فلسطین اشغالی انتقال داد!(3)




2. حمایت های مشترک استعمارگران از بهائیت و صهیونیزم

محور دوم بحث، حمایت های دولت های استعمارگر از این دو فرقه است که فقط به چند نمونه اشاره می کنیم:

الف) انگلیس:

در اواخر جنگ جهانی اول، وزیر امور خارجه انگلیس در نوامبر 1917، اعلامیه خود را بر مبنی بر تشکیل وطن ملی یهود در فلسطین صادر کرد و در همین ایام، جمال پاشا فرمانده کل دولت عثمانی تصمیم بر قتل عبدالبهاء و انهدام مرکز بهائیت در عکا و حیفا را به خاطر حمایت عبدالبهاء با دادن آذوقه به ارتش انگلیس، می گیرد؛ وزیر خارجه انگلیس با واکنش تند و جدی به سالار سپاه انگلیس دستور می دهد تا با جمیع قوا در حفظ و صیانت حضرت عبدالبهاء بکوشد و در اثر همین حمایت عبدالبهاء از انگلیس، فلسطین به دست سپاه انگلستان افتاد و زمینه بوجود آمدن رژیم صهیونیستی به وجود آمد و عبدالبهاء برای این خوش خدمتی به انگلیس، لقب سِر(Sir) و نشان نایت هود گرفت.(4)




ب) ترکیه عثمانی:

ترکیه در رشد بهائیت نقش موثری داشت و از طرفی یهودیان هم در دولت عثمانی ناظران و مشاورانی در سه وزارت (نافعه، تجارت و زراعت، پست و تلگراف) داشتند که «بسا یارافندی» صهیونیست یهودی تبار، ناظر وزارت نافعه، دست یهود را در تملک غاصبانه بسیاری از اراضی قدس شریف باز گذاشت و پرنس سعید حلیم پاشا نخست وزیر ترکیه عثمانی در 1913م هماهنگی و همبستگی کامل با صهیونیست ها داشت.(5)

ج) فرانسه:

کشور فرانسه هم از یک سو کنسول گری خود در بغداد را مامور می کند تا حمایت دولت و دادن تابعیت فرانسوی به بهاء الله را اعلام کند و از طرف دیگر در نیمه قرن 20 م بیشتر شخصیت های سیاسی فرانسه از جمله «لیون بلوم» نخست وزیر و تا اوریول و مندلیس فراکس به عنوان دو رئیس جمهور یهودی بودند که بعدها زمینه حمایت های فرانسه از اسرائیل، در مجامع بین المللی شدند، علاوه بر این امروزه احزابی در فرانسه از اسرائیل حمایت می کنند.(6)


د) آمریکا:

آمریکا از اول پیدایش باب و بهائیت به طور آشکار و پنهان از آن ها حمایت کرده است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نیز با بهانه های حقوق بشر، آزادی، و... از ایران می خواهد که این فرقه بهائی را به عنوان دین الهی بپذیرد از سوی دیگر حمایتش از اسرائیل به حدی رسیده است که یکی از وزرای سابق اسرائیل در کتاب قصه شعبی می نویسد: «هیچ گاه در تاریخ یهود مشاهده نشده است که یهودیان در یک سرزمین (آمریکا) صاحب چنین نفوذ و سلطه شده باشند!! به همین جهت، امروزه این اسرائیل است که آمریکا را در زیر سلطه خود قرار داده است!»(7)



با توجه به مطالب یاد شده روشن می گردد که استعمار و دشمنان اسلام برای شکستن اقتدار روحانیت شیعه و به تبع آن تسلط بر منابع مهم کشورهای اسلامی با به وجود آوردن دو حزب به نام های حزب بهائی و حزب صهیونیسم برنامه های تسلط بر ممالک اسلامی را ریختند و برای همین است که دولت عثمانی به بهانه ترک درگیری، بهاء الله را به فلسطین انتقال می دهد تا بتواند در آینده کشوری را که هدفش شکست شیعه است به وجود آورد و رهبران این دو حزب به طور کلی در خدمت دولت های استعمارگر مبدل شدند. بر اساس همین سیاست است که یهودیان در ایران به ظاهر، مکتب بهائیت را قبول می کردند تا بیشتر بر ضد اسلام کار کنند.

بنابراین مرکزیت بهائیت در اسرائیل کاری حساب شده و دقیق است تا ضربه ای بیشتر به اسلام بزنند و اگر مرکز بهائیت در کشور دیگر بود، باید سؤال می شد که چرا به اسرائیل منتقل نمی کنند!؟

 

پی نوشت :

1: البهائیه و النظام العالمی الجدید،ج 2، ص 383.

2: البهائیه و النظام العالمی الجدید،ج 2، ص 383 به بعد.

3:دانشنامه جهان اسلام، س1375،ج4، ص 733 به بعد.

4: دانشنامه جهان اسلام ،کلمه بهائیت،س1375

5: نفوذ صهیونیزم در مطبوعات، نشر ایام، اول،س1376. ص 38

6:بهائیت در ایران،چاپ دوم،س 1381 ، ص 150.

7:بهائیت در ایران،چاپ دوم،س 1381 ،ص 285

 

منبع: www.bahaism-articles.blogfa.com/post/5.

مطالب مرتبط
هژبر یزدانی
قیامت از دیدگاه بهائیت
دموکراسی و بهائیت 2
دموکراسی و بهائیت 1
هویدا و فراماسونری
سخنان عبدالبهاء در مونترال و نقد آن
شیخیه بستر پیدایش بابیت و بهائیت
مروری بر افکار شیخ احمد احسایی
ارسال دیدگاه
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی