صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
کتاب محاکمه و بررسی باب و بهاء جلد 1کتاب محاکمه و بررسی باب و بهاء جلد 2کتاب الفاضلیه جلد 3دستبردمبلغ برجسته بهاییبهائیت و امیر کبیرنابرابری حقوق انسانی در بهائیتفرقه بهائیت چیست؟انقلاب اسلامی و بهائیت
موضوعات
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 547 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 5 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 1,195 بازدید دیروز : 2,372 بازدید کننده ارمزو : 127 بازدید کننده دیروز : 294 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 1 بازدید هفته : 13,130 بازدید ماه : 26,103 بازدید سال : 26,103 بازدید کلی : 26,103 ● اطلاعات شما آی پی : 34.237.124.210 مروگر : سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

اعترافات باب2

میکائیل
:
بازدید : 4

(بدان که برای او (حجه ابن الحسن) با اذن خدا دو غیبت است ..... در غیبت صغری دارای وکلائی معتمد و نوابی مقرب بوده است، مدت غیبت صغری سپری شد و هفتاد سال و چند روز معدود ادامه داشت. در این ایام نواب آن حضرت روحی فداه: عثمان ابن سعید و پسرش ابوجعفر محمد بن عثمان و شیخ معتمد ابوالقاسم حسین بن روح سپس علی بن محمد سیمری بودند؛ اینها در ایام غیبت صغری مرکز امر و مواقع نهی و مصدر فرمان بودند.)

اعتراف دوم :

و اشهد ان بعد الأبواب الأربعه لیست له باب قد ورد فی الحدیث ........ و اشهد ان طاعتهم فرض و مودتهم عدل و من انکر احدا منهم فقد کفروا کان من الخاسرین.[8] (و شهادت میدهم که بعد از ابواب اربعه دارای بابی نیست ........ و شهادت میدهم که در ایام غیبت آن حضرت علمائی حافظ و نگهبان دین از طرف آن حضرت، حجت بر مردمند ......... و شهادت میدهم که طاعتشان فرض است و مودتشان عدل، و کسی که یکی از آنها را انکار نماید کافر شده و از خاسران خواهد بود.)

آری فراموش نکنیم این جمله را از مقام حضرت رب اعلی (لقب باب) که اگر کسی یکی از آنها را (نواب چهار گانه امام عصر) انکار نماید کافر شده و از خاسران خواهد بود.

اعتراف سوم :

اگر کسی عمل کرده باشد به دین حضرت رسول(صلى الله علیه وآله) در منتهای عمل و اقرار به ولایت اهل بیت عصمت(علیه السلام) آورده باشد و لکن اعراض از حکم حسین ابن روح که یکی از وکلای ایام غیبت صغری بوده نموده باشد شکی نیست که عملهای او هباء منثور است.[9]

اعتراف چهارم :

باب در نخستین کتابی که در تفسیر سوره ی یوسف مرقوم نموده، در مواضع مختلفی یا اقرار به قائمیت فرزند امام حسن عسکری(علیه السلام) نموده است و یا خطاب-هایی به حضرت ولیعصر(عجل الله فرجه) داشته است و استمداد از حضرتش نموده 

که از آن موارد این دو عبارت میباشد:

اللهُ قَد قَدَّرَ أن یخرُجَ ذلِکَ الکِتابَ فی تَفسیرِ أحسَنِ القَصَصِ مِن عِندِ مُحَمَّدِ بنِ الحَسَنِ بنِ عَلی بنِ مُحَمَّدِ بنِ عَلی بنِ مُوسَی بنِ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد بنِ عَلی بنِ الحُسَینِ بنِ عَلی بنِ أبی طالِبٍ عَلی عَبدِهِ لِیکُونَ حُجَّةَ اللهِ مِن عِندِ الذِّکرِ عَلَی العالَمینَ بَلیغاً.[10]

(به درستی که خدا مقدّر کردهاست که این کتاب را در تفسیر نیکوترین داستانها (سورهی یوسف) از نزد محمد فرزند حسن فرزند علی ... فرزند علی بن ابی طالب بر بنده اش خارج سازد تا از نزد ذکر (خود باب) حجت رساننده ی خدا بر اهل عالم باشد. )

اعتراف پنجم :

آغاز گفتار نمود و مقام بابیت اظهار و از کلمه ی بابیت مراد او چنان بود که من واسطه ی فیوضات از شخص بزرگواری هستم که هنوز در پس پرده ی عزّت است و دارنده ی کمالات بی حصر و حد، به اراده او متحرکم و به حبل ولایش متمسک.و در نخستین کتابی که در تفسیر سوره ی یوسف مرقوم نموده، در جمیع مواضع، خطابهایی به آن شخص غائب نموده و استمداد در تمهید مبادی خویش جسته و تمنای فدای جان در سبیل محبتش نموده و از جمله این عبارت است:یا بَقیةَ اللهِ قَد فَدَیتُ بِکُلّی لَکَ وَ رَضیتُ السَّبَّ فی سَبیلِکَ وَ ما تَمَنَّیتُ إلا القَتلَ فی مَحَبَّتِکَ .[11]

(ای بقیة الله سراپا فدای تو شوم و به ناسزا شنوی در راه تو خشنودم و در راه محبت تو جز کشته شدن آرزویی ندارم ...)

اعتراف ششم :

این سخن جناب باب که فاضل مازندرانی از ابلاغیه ی الف ایشان نقل میکند نیز جای تامل دارد:

و حجتک الحی الذی وجوده یبقی کل الخلق و یذکره بذکره کل الموجودات ان تحفظ غیبته و تقرب ایامه و اشهد ان الیوم کان حجتک محمد بن الحسن صلواتک علیه و علی من اتبعه.

(و حجت زندهی تو ای خداوند که وجودش موجب بقای همه ی آفرینش است و همه ی موجودات او را یاد میکنند (تو را سوگند میدهم که) غیبت او را حفظ کنی و ایامش را نزدیک فرمایی و شهادت میدهم که امروز حجت تو، محمد بن الحسن است که درود تو بر او پیروانش باد)

اعتراف هفتم :

امام صادق(علیه السلام) میفرماید: خداوند به قائم ما خصوصیاتی از انبیاء پیشین داده است: میلاد او همانند میلاد موسی است، غیبتش چون عیسی است و تاخیر در ظهورش چون نوح است و عمر طولا نیاش چون خضر است.[12]

اعترافی دیگر:

فداک روحی الحمدالله کما هو اهله و مستحقه که ظهورات فضل و رحمت خود را در هر حال بر کافه عباد خود شامل گردانیده.شهدالله من عنده که این بنده ضعیف را قصدی نیست که خلاف رضای خداوند عالم و اهل ولایت او باشد.

اگر چه بنفسه وجودم ذنب صرف است ولی چون قلبم موفق به توحید خداوند جلّ ذکره و نبوت رسول او(صلى الله علیه وآله)و ولایت اهل ولایت اوست و لسانم مقر بر کل ما نزل من عندالله است، امید رحمت او را دارم و مطلقاً خلاف رضای حق را نخواسته ام و اگر کلماتی که خلاف رضای او بوده از قلمم جاری شده، غرضم عصیان نبوده و در هر حال مستغفر و تائبم حضرت او را و این بنده را مطلق علمی نیست که منوط به ادعایی باشد.استغفرالله ربی و اتوب الیه من ان ینسب الی الامر و بعضی مناجات و کلمات که از لسان جاری شده دلیل بر هیچ امری نیست و مدعی نیابت خاصه حضرت حجت الله(علیه السلام) را محض ادعای مبطل و این بنده را چنین ادعایی نبوده و نه ادعای دیگر، مستدعی از الطاف حضرت شاهنشاهی و آن حضرت چنانست که این دعاگو را به الطاف و عنایات بساط رأفت و رحمت خود سرافراز فرمایند، والسلام.[13]

پی نوشتها:

 [7] ـ فاضل مازندرانی؛ اسرار الآثار، چاپ موسسه ملی مطبوعات امری، 124 بدیع،ج2 ص 7 و 8

[8] ـ فاضل مازندرانی ؛ اسرار الآثار ،ج اول ، چاپ موسسه ملی مطبوعات امری به سال 124 بدیع ، ص 182

[9] ـ باب،علی محمد ؛ صحیفه عدلیه،ص6

[10] ـ باب،علی محمد ؛ تفسیر سوره یوسف، ص2

[11] ـ افندی ،عباس ؛ مقاله شخصی سیاح ، موسسه مطبوعات امری آلمان ، ص 3 و 4

[12] ـ باب، علی محمد ؛ تفسیر سوره کوثر، مطلع هفتم از قسمت پنجم و صدوق، اکمال الدین ،ص 352 تا 357

[13] ـ گلپایگانی ،ابوالفضل(از مبلغین مشهور بهائ)؛ کشف الغطاء، ص 204و 205

 منبع : پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام)

 

 

مطالب مرتبط
ملاقات كنندگان با امام زمان عجل الله فرجه
برترین گشایش و فرج
علایم و نشانه هاى ظهور
هنگامه ظهور
ادعای مهدویت
طول عمر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) از منظر علم و عقل
موعود منتظَر
ارسال دیدگاه
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی