صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
مدعیان دروغینجاسوسان استکباردرایراناندکی در وادی بیان و اقدسانزوای فرقه ایمحل سكونت امام زمان عج کجاست؟اعترافات سران بابیه وبهائیت به خاتمیت پیامبر اسلام   فضل الله مهتدی معروف به صبحیاحکام ابلهان
موضوعات
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 549 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 5 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 1,782 بازدید دیروز : 2,181 بازدید کننده ارمزو : 75 بازدید کننده دیروز : 195 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 0 بازدید هفته : 15,898 بازدید ماه : 28,871 بازدید سال : 28,871 بازدید کلی : 28,871 ● اطلاعات شما آی پی : 3.238.186.43 مروگر : سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

تعالیم مسلك ازلی

میکائیل
:
بازدید : 2

در این کتاب عناوینی چون حجه‌‌الله، امام زمان، دجّال، قائم آل‏ محمد نیز آمده است که هر کدام از آن‌ها مصادیق خاص و خودتراشیده‏ ای دارند. مثلاً دجال را میرزا آقاسی می‏دانند[همان،ص232]  و معتقدند که قائم آل محمد باید سیدی باشد ایرانی که در آخرالزمان به دنیا می‏آید و قیام می‏کند و او همان علی‌محمد باب است. [همان،ص244-250]  پس بین امام‏ زمان(ع) که در قرن سوم هجری غایب شد با قائم آل محمد تفاوت وجود دارد! به عبارتی دیگر، اینان به مهدویت نوعی معتقدند نه مهدویت شخصی. [همان،262-263]  سفیانی نیز در این کتاب‏ حاج محمد کریم‌خان کرمانی معرفی شده است. [همان،232] . 

کتاب "هشت بهشت"، ضمناً در زمینه تبلیغ به سود گروه و مسلک خاص از طریق دروغ پردازی و تحریف واقعیات تاریخی نیز، ید طولایی دارد. 

 نویسندگان، مدعی‌اند که بزرگوارانی چون شیخ مرتضی انصاری - آن عالم فرهیخته - در پی اظهار دوستی و مودّت با این گروه بوده‌اند، یا حاج ملا علی کنی خود را حامی ازلی‌ها می‏دانست و حاج ملا هادی سبزواری برایشان شعر می ‏سرود. [همان،284]  و این در حالی‏ است که شیخ انصاری، به روایت شاگردش، حاج میرزا نصراللَّه تراب دزفولی، در کتاب "لمعات‌البیان" حتی نسبت به سید کاظم رشتی احتیاط می‏کرد و او را لایق در تصرّف مال امام(ع) نمی‏دانست، [زندگانی وشخصیت شیخ انصاری،حسین علی نوبان،تهران،1369،چ3،ص110-109]  چه رسد به باب و صبح ازل! حاج ملا علی کنی نیز فقیه متنفذ تهران در عصر ناصرالدین‌شاه بود که به گواه اسناد و مدارک موجود، از مخالفان سرسخت و پابرجای باب به شمار می‌‌رفت و نوشته او در این زمینه را می‏توان در کتاب "عهد اعلی... " (از منابع بهائی و نوشته ابوالقاسم افنان) دید. حاج ملا هادی سبزواری نیز حکیم پارسا و نام‌آشنای شیعه در عهد ناصری است که در زندگی‌نامه خودنوشت خویش، بخش مربوط به ایام تحصیل در اصفهان، پایه علمی شیخ احمد احسائی را نازل ‏شمرده و در منظومه حکمت خویش نیز، قسمت مربوط به بحث از اصالت وجود، ادعای احسائی مبنی بر اصالت داشتن وجود و ماهیت (هر دو) را خرق اجماعی ناشی از راه نیافتن به کنه مطلب دانسته است. وقتی که شخصی چون احسائی در نظر حکیم سبزواری چنین رتبتی داشته باشد، تکلیف امثال باب و ازل با آن مدعیات عجیب و غریب معلوم است!

مطالب مرتبط
نماز بهائی یا پرستش بهاء الله
ازدواج در بهائیت
آیا معاد دربهائیت وجود دارد ؟
شهر العلاء بهائی
میرزا بهاء و حبوه
آموزه های فرقه استعماری(ازدواج بامحارم)1
احكام مخالف عقل در بهاییت
علم ستیزی باب وبهاء
ارسال دیدگاه
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی