صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
بعث به رسالت بایاری اراذل واوباشخیانت بهائیت در دفاع مقدسبهائیت دین است یا فرقه؟آیا امام زمان عج ناظر اعمال است؟خاطراتی از آیتیدوری از سیاستشیطان پرستیبرگشتن علی محمدشیرازی ازادعاهای دروغین
موضوعات
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 547 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 8 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 2,274 بازدید دیروز : 3,267 بازدید کننده ارمزو : 403 بازدید کننده دیروز : 499 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 0 بازدید هفته : 6,807 بازدید ماه : 19,780 بازدید سال : 19,780 بازدید کلی : 19,780 ● اطلاعات شما آی پی : 34.237.124.210 مروگر : سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

برگشتن علی محمدشیرازی ازادعاهای دروغین

میکائیل
:
بازدید : 2


فضل الله صبحی (منشی و كاتب عباس افندی كه از بهائیت برگشت) درج توبه نامهِ باب در كشف الغطاء را امری «شگفت» می داند. چون به قول او: «بابیان و بهائیان نمی خواستند» این نوشته «پخش شود تا مردم ندانند كه سید باب سخن خود را پس گرفته و از آنچه گفته بازگشت كرده» است.

 فضل الله صبحی (منشی و كاتب عباس افندی كه از بهائیت برگشت) درج توبه نامهِ باب در كشف الغطاء را امری «شگفت» می داند. چون به قول او: «بابیان و بهائیان نمی خواستند» این نوشته «پخش شود تا مردم ندانند كه سید باب سخن خود را پس گرفته و از آنچه گفته بازگشت كرده» است. [3] متن توبه نامه چنین است: «فداك روحی، الحمد لله كما هو اهله و مستحقّه كه ظهورات فضل و رحمت خود را در هر حال بر كافّهِ عباد خود شامل گردانیده، فحمداً ثم حمداً كه مثل آن حضرت را ینبوع رأفت و رحمت خود فرموده كه به ظهور عطوفتش، عفو از بندگان و ستر بر مجرمان و ترحم بر اعیان فرموده. اُشهِدُ الله و مَن عَبَده [«فداك روحی، الحمد لله كما هو اهله و مستحقّه كه ظهورات فضل و رحمت خود را در هر حال بر كافّهِ عباد خود شامل گردانیده، فحمداً ثم حمداً كه مثل آن حضرت را ینبوع رأفت و رحمت خود فرموده كه به ظهور عطوفتش، عفو از بندگان و ستر بر مجرمان و ترحم بر اعیان فرموده. اُشهِدُ الله و مَن عَبَده [شاهد می گیرم خداوند و پرستندگان او را.] كه این بندهِ ضعیف را قصدی نیست كه خلاف رضای خداوند عالم و اهل ولایت او باشد. اگر چه بنفسه وجودم ذنب صرف است ولی چون قلبم موقن به توحید خداوند جلّ ذكره و شیوهِ رسول او و ولایه اهل ولایه اوست و لسانم مقرّ بر كلّ مانزل من عند الله [تمامی آنچه كه از سوی خداوند [بر پیامبر اكرم] نازل شده.] است، امید رحمت او را دارم و مطلقاً خلاف رضای حق را نخواسته ام و اگر كلماتی كه خلاف رضای او بوده از قلم جاری شد غرضم عصیان نبوده و در هر حال مستغفر و تائبم حضرت او را. و این بنده را مطلق علمی نیست كه منوط به ادعایی باشد. استغفر الله ربی و اتوب الیه من ان یُنسَب الیّ امر [از خداوند طلب آمرزش، و به درگاه او توبه می كنم از اینكه امری به من نسبت داده شود.] و بعضی مناجات و كلمات كه از لسان جاری شده دلیل بر هیچ امری نیست و مدعی نیابت خاصهِ حضرت حجة الله علیه السلام را محض ادعی [ادعا] مبطل است و این بنده را چنین ادعایی نبوده و نه ادعای دیگر. 

مستدعی از الطاف حضرت شاهنشاهی و آن حضرت چنان است كه این دعاگو را به الطاف و عنایات بساط راءفت و رحمت خود سرافراز فرمایند. والسلام». 

1-الكواكب الدریه (از تواریخ مشهور بهائی) فصلی مستقل را به شرح حال میرزا ابوالفضل اختصاص داده (ج 1، صص 443ـ447) و از او با عنوان «بزرگترین مبلغ دانشمند و فاضل ارجمند در امر بهائی» یاد می كند (همان: ص 443

2- عباس علوی، مبلغ دیگر این فرقه، نیز در «بیان الحق»، موضوع توبهِ باب را تایید كرده است (باب كیست و سخن او چیست؟، نورالدین چهاردهی، ص 266 و 89 ـ90)

3- اسناد و مدارك درباره ی بهائیگری (جلد دوم خاطرات صبحی)، چاپ سید هادی خسروشاهی، ص 97.

مطالب مرتبط
انقلاب اسلامی و بهائیت
نقدهای وارده بربهاییت2
نقدهای وارده بربهاییت1
حزب سیاسی بهاییت
یاران ابلیس1
شعارصلح عمومی
بهاییت وجلب اعتمادكامل اسرائیل
ایادی امرالله
ارسال دیدگاه
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی