صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
تشکیلات بهائیت و جنایات اسرائیل خدای زندانی بهاییت ومحرمانه بودن فعالیت هاعلت نفوذ و گسترش شدید بهائیان در رژیم پهلوى چه بود؟(2)در مورد نقش یهود و صهیونسم در جریان بهائیت توضیح دهید؟(2)مکاشفات جنسی بهاءاللهدومین ادعای علیمحمد شیرازیاحمدالحسن الیمانی
موضوعات
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 549 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 7 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 1,643 بازدید دیروز : 2,181 بازدید کننده ارمزو : 71 بازدید کننده دیروز : 195 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 0 بازدید هفته : 15,759 بازدید ماه : 28,732 بازدید سال : 28,732 بازدید کلی : 28,732 ● اطلاعات شما آی پی : 3.238.186.43 مروگر : سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

میزان سواد علیمحمد شیرازی (باب)

میکائیل
:
بازدید : 3


در مورد قیامت، موت و قبر و سؤال ملائكه در قبر و میزان و صراط و حساب و كتاب و امثالها را تعبیر می كند قیامت از نظر او در همین دنیا  اتفاق می افتد و قیامت بعد از مرگ را جز خدا كسی نمی داند.

همچنین علی محمد باب منكر توحید و نبوت و معاد و امامت بوده و مدعی است دوره دین وی دو هزار سال طول می كشد (كه این قضیه رخ نداد و با ظهور دین جعلی بهائیت، توسط شخص میرزا حسینعلی نوری لعنه الله علیه منسوخ شد.)

سید علی محمد باب پس از ادعای نبوت، مطالب بی سروته خود  را در قالب كتاب به پیروان خود عرضه كرد. اعتضاد السلطنه كه خود معاصر باب بوده در این باره می نویسد: «... و از مزخرفات خود بعضی را قرآن و برخی را مناجات نام نهاد و به آن ها داد كه به جای قرآن مجید  و صحیفه سجادیه آن كلمات را قرائت كنند...»

باب در كتاب تفسیر سوره یوسف، خود را العیاذ بالله از خاتم النبیین بالاتر دانسته، به این دلیل كه مقام محمد (صلوات الله علیه و آله) مقام الف بود و مقام  من نقطه!!

باب، كتاب اساسی  تعلیماتی خود را بیان نامیده و طبق معمول خود، اساس تقسیمات آن را بر 19 گذاشته و كتاب را به 19 واحد و هر واحد را به 19 باب تقسیم كرده است ولی خود او علمش كفایت نكرده كه این كتاب  اساسی خود را تمام كند(!!) زیرا فقط11 واحد را نوشته و كتاب را ناتمام گذارده و اتمام آن را به «من یظهره الله» حوالت كرده است. خود باب بیان عربی را تا واحد یازدهم بیشتر نتوانست بنویسد جانشین او «میرزا یحیی صبح ازل» نیز فقط بیان فارسی را تا واحد یازدهم تكمیل كرده است.



معمولا نامه ها و كتب باب با خطبه و مناجات و حمد خدا شروع می شود و در این قسمت درست تقلیدی ناقص از قرآن كریم است و حتی اغلب عبارات قرآن مجید را بعینه یا با تفاوت جزئی به نام خود آورده است. از این حد كه می گذرد و به مطلب می پردازد، سنگینی و اغلاط و اشكال آن شروع می شود و اغلب اوقات، كلمات مخالف قواعد صرف و جملات ناسازگار با اصول نحو در آن پیدا میآید. صاحب كتاب «باب و بهاء را بشناسید» برای نمونه قسمتی از نوشته های او را نقل كرده و نموداری از اسلوب ثقیل و متصنع و مغلوط او به دست داده است و ما نیز قسمت هایی كوچك از كتب مختلف او نقل می كنیم تا نمونه ای به دست داده باشیم و بر داوری ما در اسلوب نگارش غلط و عامیانه وی شاهدی عادل باشد. اینك قسمتی از لوحی كه پیروانش سخت بدان می نازند:

«آثار النقطه جل و عز البیان فی شئون الخمسه من كتاب الله عزوجل كتاب الفا بسم الله الأبهی بالله الله البهی البهی، الله لا اله هو الابهی الابهی الله لا اله الا هو البهی البهی، الله لا اله الا هو المبتهی المبتهی، الله لا اله الا هو المبهی المبهی، الله لا اله الا هو الواحد البهیان، ولله بهی بهیان بهاء السموات و الارض و ما بینهما و الله بها باهی بهی و لله بهی بهیان بهیه السموات و الارض و ما بینهما و الله بهیان مبتهی مبتها و لله بهی  بهیان ابتها السموات و الارض و ما بینهما و لله بهیان مبتهی مبتهاء».

این بود مقدمه لوحی كه بهائیان خیلی به آن اهمیت می دهند و خواننده خود درك می كند كه سراسر این جملات از لحاظ معنی نارسا و از لحاظ لفظ خلاف اصول علم صرف و تصریف لغات در عربی است؛ تازه این كه مقصود نویسنده چیست؟! معلوم نیست. به همین جهت باز قسمت های دیگری از این لوح مهم(!!) را می آوریم تا خواننده را اطلاع بیشتری بر سبك و اسلوب مدعی و بدعت گذار بی مایه حاصل آید:

«هذا كتاب من عندالله المهیمن القیوم الی من یظهره الله انه لا اله الا انا العزیز المحبوب ان اشهد انه لا الا اله الا هو و كل له عابدون. انا قد جعلناك جلالا  جلیلا للجاللین و انا قد جعلناك جمالا جمیلا للجاملین و انا قد جعلناك عظیمانا عظیما للعاظمین و انا قد جعلناك نورا نورانا نویرا  للناورین و انا قد جعلناك رحمانا رحیما للراحمین قل انا قد جعلناك عزانا عزیزا للعاززین قل انا قد جعلناك حبانا حبیبا للحاببین...»

باز از همین لوح معروف كه بهائی ها آن را در حق میرزا حسینعلی نوری( بهاءالله) می دانند:

«تبارك الله من رب ممتنع منیع و تبارك الله من ملك مقتدر قدیر و تبارك الله من سلط مشتلط رفیع و تبارك الله من عظم معتظم عظیم و تبارك الله من شمخ مشتمخ شمیخ و تبارك الله من بذخ مبتذخ بذیخ و تبارك الله من فخر مفتخر فخیر و تبارك الله من ظهر مظتهر طهیر و تبارك الله من قهر مقتهر و قهیر و تبارك الله من اغلب مغتلب غلیب...»

این است آنچه به اسم «كتاب» برای معتقدین به خود آورده و لطف كلام در این است كه این نوشته ها را معجزه خود می داند(!) معجزه ای كه نه سر دارد و نه ته! نه از لحاظ ادبی اهمیتی را حائز است نه از لحاظ دینی یا فلسفی یا علمی. برای نشان دادن اسلوب مكرر و دراز نویسی لاطائل وی من عقیده دارم همین مقدار كافی است، ولی برای این كه توهمی نشود كه ما یك قسمت را فقط ذكر كرده ایم، اینك نمونه های دیگر:

«یا خلیل بسم الله الاقدم الاقدم بسم الله الواحد القدام بسم الله المقدم المقدم بسم الله القادم القدام بسم الله القادم القدام بسم الله القادم القدوم بسم الله القادم  القدوم بسم الله القادم القدمان (بعد از 25 بار تكرار دیگر) بالله الله الواحد القدام بالله الله المقدم المقدم بالله الله القادم  القدام، بالله الله القادم القدوم بالله الله القادم القدوم (بعد از ده سطر دیگر به همین نحو تكرار می شود) الله لا اله اله الا هو المقدم المقدم، الله لا اله اله هو القادم القدام، الله لا اله الا هو القادم القدوم، الله لا اله اله هو القادم القدمان، الله لا اله الا هو القادم المتقدم (بعد از ده سطر دیگر به همین نحو) اننی انا الله لا اله الا انا الاقدم، اننی انا الله لا اله انا الاقدم اننی انا الله لا اله الا انا الواحد القدام (به همین نحو18سطر دیگر تكرار می شود.»

باز از یك لوح دیگر:

«بقوله ان هذا آثار نقطه عزوجل فی شئون الخمسه، بسم الله البهی الابهی، الحمدالله الذی قد اظهر ذاتیات الحمدیات باطراز طراز طرزانیه و اشرق الكونیات الذاتیات باشراق شراق شرقانیه و الاح الذاتیات البازخیات بطوالع بدایع رقایع منایع مجد قدس متناعیه، استحمدحمدا ماحمده احد من قبل و لا یستحمده احد من بعد. حمدا طلع و اضافه و اشرق فانار و برق فاباد و اشرق فاضا و تشعشع فارتفع و تسطع فامتنع حمدا شراقا ذوالاشتراق و براقا ذوالابتراق و شقاقا ذوالاشتقاق، رقاقا ذوالارتقاق حقاقا ذوالاحتقاق، كناز ذوالاكتناز، ذخار ذوالاذتخار، فخار ذوالافتخار و ظهار ذوالاظتهار...

آیا این نوشته ها به هذیان یك تب دار  شبیه نیست؟! البته اسلوب نگارش فارسی او از لحاظ روانی و سادگی و عمق معنی!! عینا مانند نوشته های عربی وی است و در این آثار جز بعضی حروف و روابط، دیگر كلمه فارسی دیده نمی شود و اسلوب جمله بندی به صورت جمله های زبان عربی ولی مغلوط است به طوری كه اغلب اوقات فهم آن غیر ممكن است، به خصوص كه به رمز و كنایه صحبت می كند مثلا در خطاب به ملا محمد علی ملقب به قدوس می گوید: «یا محمد قبل علی، یا این كه خود را «ذات حروف السبع» میخواند (حروف كلمه علی محمد هفت است) و گاهی هم برابر عدی اسامی را می نویسد. اینك جملاتی چند از كتاب بیان فارسی وی، تا اسلوب فارسی نوشتن او نیز روشن شود:

از بیان فارسی باب اول از واحد ثانی: «شبهه ای نیست كه هر مرآتی كه مقبل شمس می شود، خود مستشرق می شود و الا خود بنفسه طالع می شود و غارب می گردد و عز كل است كه به ثمره وجود خود كه فوز بلقاالله و ایمان به  آیات اوست برسند و الا خود شئی باطل می گردد بنفسه و همین شجره  است كه غرس شجره قرآن را در افئده مردم نمود. از برای امروز و امروز كل خود را نسبت به او مفتخر و معرز می داند و می كنند  آنچه كه می كنند و این است معنی لا حول و لا قوه الا بالله در تشریع الا اگر این نسبتی كه حقیقت ندارد، از خود سلب نمایند به قدر ذبابه قدرت ندارند...»

از بیان باب السابع من الواحد الثانی: «خداوند طین را بیت خود قرار داده كه كسی كه یوم قیامت عرض بر شجره حقیقت می شود، از اقرار به عرض او و از لقا او به لقا او مستبعد نگشته و تسع تسع عشر عشر آنی از یوم قیامت بهتر است از آنچه سنین ما بین القیامتین می گذرد.»

واقعا كه از پیامبر مالیخولیایی مثل علی محمد باب بیش از این مزخرفات انتظار نمی رود. مهناز رئوفی، بهائی تازه مسلمان شده مثال خوبی در این باره می آورد: «یك نفر در دیوانه خانه كتابی در مورد «راه رفتن اسب» می نویسد؛ وقتی كتابش به پایان می رسد، میبینند از اول تا آخر كتاب نوشته است: تتلق، تتلق، تتلق...» این قافیه های ناموزون هم كه باب در كتب مزخرفش پشت سرهم مینویسد، دست كمی از همین تتلق های دیوانه بالا ندارد.



[1] متون زیر از برخی سایت های بهائی ستیز و روزنامه  كیهان آبان ماه 1384 برداشت شده اند.

مطالب مرتبط
هژبر یزدانی
قیامت از دیدگاه بهائیت
دموکراسی و بهائیت 2
دموکراسی و بهائیت 1
هویدا و فراماسونری
سخنان عبدالبهاء در مونترال و نقد آن
شیخیه بستر پیدایش بابیت و بهائیت
مروری بر افکار شیخ احمد احسایی
ارسال دیدگاه
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی