صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
مروری بر افکار شیخ احمد احسائیقیامت از دیدگاه بهائیتتعالیم دوازده گانه بهاییت4بهائیت و تبلیغ 1دین باید سبب الفت و محبت باشدآغاز شهرت و اهمیت عدد 19 نزد بهائیانکتاب جستارهایی از تاریخ بهائیگری در ایران اخلاق جنسی بهائیت
موضوعات
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 549 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 7 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 1,737 بازدید دیروز : 2,181 بازدید کننده ارمزو : 75 بازدید کننده دیروز : 195 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 0 بازدید هفته : 15,853 بازدید ماه : 28,826 بازدید سال : 28,826 بازدید کلی : 28,826 ● اطلاعات شما آی پی : 3.238.186.43 مروگر : سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

اخلاق جنسی بهائیت

میکائیل
:
بازدید : 5

 

مفهومی خاص پیدا کرده و شامل مواردی می‌شود که در میان بسیاری از فرهنگ‌های جهان، ناپسند و مقبوح شمرده می‌شود.

همان گونه که بیان شد تجاوز به عنف در سراسر جهان و میان تمامی فرهنگ‌ها، امری زشت  و محکوم شمرده می‌ِشود، به‌گونه‌ای‌که اکثر جوامع، قوانین سفت و سخت و مجازات‌های سنگینی برای متجاوزان در نظر گرفته و اعمال می‌کنند. با این وجود، همه‌ساله شاهد بروز مواردی از این گناه نابخشودنی در گوشه و کنار جهان و چه‌بسا جامعه خود هستیم.

در سال 1387 خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر این که فردی به نام "هوشنگ خداداد" به جرم تجاوز به عنف و زنای با محارم (البته با شكایت شاكی خصوصی) به دار مجازات آویخته شد. گذشته از جنبه کیفری و عرفی این عمل شنیع، نکته قابل‌تأمل، بهائی بودن فرد مزبور است. البته این برای اولین‌بار نیست که جامعه بهائی با چنین موردی مواجه می‌شود و اسناد و گزارش‌های بسیاری در خصوص فساد جنسی در میان پیروان میرزا حسینعلی نوری موجود است. شاید بتوان فراوانی این امر را به وجود برخی احکام و قوانین خاص و حذف تمامی تعصبات در این فرقه مرتبط دانست.

برای آشنایی بیشتر و بررسی این مسئله، باید نگاهی به مبانی و آموزه‌های بهائیت در امر ازدواج بیافکنیم:

 

در دستورات تشکیلات بهائیت، ازدواج واجب بوده و هدف عمده آن بقای نسل است که میرزا حسینعلی (مؤسس فرقه بهائیت) در کتاب اقدس به آن اشاره دارد و یا در یکی از دستورات تشکیلاتی که از سوی اسرائیل بر بهائیان وارد شده، چنین آمده‌است: «امر بهائی به اهمیت روابط جنسی واقف است و ازدواج های بی‌بند و بار بدون اولاد و نتیجه را محکوم می‌کند»(1)

 

با توجه به این که هدف اصلی ازدواج در این آموزه‌ها، ازدیاد نفوس و گسترش جمعیت به هر شکل ممکن است، بروز این گونه اقدامات در جامعه بهائی محال نیست اما چون این فرقه یک فرقه تشکیلاتی است و در درون خود محاکم حقوقی دارد، کمتر احتمال دارد که چنین اخباری به بیرون درز پیدا کند. چنانچه مطابق دستور بیت‌العدل در مورخ 3 آپریل 2007 ، ارجاع اختلافات احبا به مراجع دولتی (قضایی) نهی و مخالف مصالح تشکیلات قلمداد شده‌ و حل اختلافات به عهده تشکیلات گذاشته شده‌‌است. آنها نیز اظهار امیدواری کرده‌اند که رسیدگی به اختلافات به‌گونه‌ای باشد که نیازی به مراجعه به محاکم دولتی پیش نیاید. هرچند، این مسئله نتوانسته کاملاً عملی شود و هر از گاهی اخباری این چنین از جامعه بهائی در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

درباره قوانین و احکام خاص بهائیان در خصوص ازدواج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در کتاب "حدود و احکام" به صراحت دستور ازدواج با اقارب ذکر شده‌ و این امر را تا رسیدن به نتیجه که همانا قوت گرفتن از نظر تعداد جمعیت است، بلامانع دانسته ‌است.

 

همچنین در آموزه‌های بهائیت، تنها زن پدر است که محرم شناخته شده و بهائیان حق ازدواج با او را ندارند و مانعی برای ازدواج و رابطه جنسی با دختران، خواهران، خاله‌ها و عمه‌ها وجود ندارد.

 

در رساله "سوال و جواب"، در مورد حرمت ازدواج با اقارب سؤال شده که میرزا حسینعلی در جواب گفته: «این امور به امنای بیت‌العدل راجع است.»(۲)که در پی آن، در پیام 15 ژانویه 1981 بیت‌العدل چنین آمده‌است: «شما راجع به محدودیت‌های حاکم بر ازدواج با اقارب، سوای موردی که ازدواج با زن پدر را ممنوع می‌سازد، سؤال کرده‌اید. بیت‌العدل خواسته‌اند به اطلاع شما برسانیم که آن معهد اعلی، هنوز موقعیت را برای صدور قوانین تکمیلی راجع به ازدواج با اقارب، مقتضی نمی‌داند بنابراین، در حال حاضر تصمیم‌گیری در این مورد به عهده خود نفوس مؤمنه محول شده».

 

محول کردن این حکم به جامعه بهائی، درواقع به معنای مسکوت گذاشتن حکم و به نوعی تأیید آن است. این در حالی است که در هیچ جامعه‌ای تصمیم‌گیری در خصوص چنین امر مهمی بر عهده اشخاص گذاشته نمی‌شود و این خود بیانگر ضعف احکام بهائی است.

 

وجود چنین احکام و آموزه‌هایی، امنیت خانواده‌های بهائی را با تهدید جدی مواجه می‌سازد و بهائیان به جای آنکه مفاهیم مثبتی همچون محبت، همدلی، ایثار و... را در کانون خانواده تجربه کنند، در معرض خطر خشونت و انحراف جنسی قرار دارند.

 

اما سؤال این است که در آموزه‌های بهائیت، حق انسانی زنی که از سوی خویشان نزدیک مورد تجاوز قرار می‌گیرد چه می‌شود؟ حتی اگر مطابق دستورات بیت‌العدل برای احقاق حق خود به سران تشکیلات مراجعه کند، آیا می‌تواند مرهمی بر رنج‌های درونی او باشد؟ آیا معنی شعار عدالت، حقیقت و انسانیت در تشکیلات، این است؟

 

چنین احکام و آموزه‌های بی‌پایه و اساسی، دلیلی قاطع بر پوچ بودن شعارهای این فرقه استعماری و خط بطلانی بر ادعاهای دهان‌پر کن آن است.




 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1-آهنگ بدیع مهر و آبان 1352ص 7.

2-کتاب سؤال و جواب، سؤال

مطالب مرتبط
هژبر یزدانی
قیامت از دیدگاه بهائیت
دموکراسی و بهائیت 2
دموکراسی و بهائیت 1
هویدا و فراماسونری
سخنان عبدالبهاء در مونترال و نقد آن
شیخیه بستر پیدایش بابیت و بهائیت
مروری بر افکار شیخ احمد احسایی
ارسال دیدگاه
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی