صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
چارلز میسن ریمی ولی عزیزاللهکتاب جای پای تزارانشعابات در فرقه بهاییتبهائیت، دوست دشمن وطنکتاب از تبار دجال دلایل اعدام علیمحمد شیرازی (باب)مستند دکان های کاغذی 3بهائیت و استعمارگران
موضوعات
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 547 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 7 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 2,200 بازدید دیروز : 3,267 بازدید کننده ارمزو : 394 بازدید کننده دیروز : 499 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 0 بازدید هفته : 6,733 بازدید ماه : 19,706 بازدید سال : 19,706 بازدید کلی : 19,706 ● اطلاعات شما آی پی : 34.237.124.210 مروگر : سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

چراكتاب بیان ناقص است؟

میکائیل
:
بازدید : 2

اشتباهات مسلم ادبی                                                                                                

 نقد دیگری كه بركتاب بیان وارد است وجود اغلاط فراوان ادبی غیرقابل انكار دراین كتاب است كه توجیه رهبران فرقه برای گریز از این رسوایی نشان دهنده ی عمق جهالت مدعیان علم لدنی است .                                   

عذر بدتر ازگناه                                                                                                    

علیمحمد شیرازی میگوید اگر نكته ی دیگری در اعراب و قرائت یا قواعد عربیه دیده شود مردود است زیرا كه این قواعد ازایات الهی برداشته میشود نه ایات برانها جاری میشود و شبهه  نیست كه صاحب این ایات نفی این قواعد و علم انها به خود نموده بلكه هیچ حجتی نزد اولوالالباب ازعدم علم به انها واظهار این نوع ایات و كلمات اعظم تر نیست زیرا ثمره این علوم فهم كتاب الله است و بر شجره ای كه كتاب الله نازل می نماید علم به این علوم لازم نبوده و نیست (1)                              

اهانت برای توجیه بیان                                                                                           

رهبران بابیه وبهائیت انگاه كه نتوانسته اند برای مخفی كردن اشتباهات اشكار كتاب بیان راهی بیابند و اینكه ننگ از تارك علیمحمد شیرازی پاك كنند بادروغی دیگر به تحریفات حقائق پرداخته و مدعی اغلاط قران كریم شده اندنجفی دركتاب بهائیان به نقل از كسروی نكته نحوی گرفتند احتجاج به قران نمود و اینان بمثل منافی قواعد نحو ازآن بیان كرد  ببینید چگونه داستان را به رنگ دیگری انداخته و دروغی ازخود به ان افزوده زیرا چنانچه  پیداست باب درمانده شده و نتوانسته جواب بدهد غلطهای بسیار اشكار نحوی گرفته است این یك نمونه است كه چگونه ناچار شده اند تاریخ را برگردانند و به داستانها رنگ دیگری بدهند             

فقرمعنوی بیان                                                                                                    

كتاب بیان نیز مانند سایر آثار باب از نظر محتوا ارزش و اهمیتی ندارد جستجوی سطر به سطر كتاب بان روشن میكند كه مولف این اثر بهره قابل قبولی از علوم متعارف زمان خود نداشته و هیچ مطلب قابل ارزشی دراین اثر دیده نمیشود این كتاب نه تنها هیچ شباهتی با كتب اسمانی ندارد بلكه بیشتر به دفتری از اعتقاد نامه شیعیان غالی است كه سراسر ادعا و خالی از هرگونه بحث عقلانی است. احكام موجود در این كتاب هم به قدری نامعقول و خشن جلوه میكند كه نمیتوان تصور حیاتی سعادتمند از اجرای آن احكام داشت  درصفحه ی 223 دلائل العرفان ازبیان چنین نقل می كند (م حیدرعلی اسكویی): فالیشرفن مقعده بتراب نعلین – سزاواراست برای هر كس درك زمان من یظهره الله كند اینكه بخواهد از فضل او من یظهره الله بر او منت گذارد و بانعلین به باسن او كوبد.                         

اعتراف شوقی به ناكارامدی بیان                                                                                  

شوقی افندی رهبر سوم بهایی كه او را ولی امرالله می نامند با اعتراف  ضمنی به ناكار آمدی احكام بیان تلاش كرده است تا مقصود از نگارش این كتاب را بشارتنامه ی  ظهور بهاء  معرفی كند این مصحف اسمانی را باید فی الحقیقه گنجینه ای از موعود و بشارات و شرح اوصاف  موعود دانست نه سنن و احكامی كه دستور دائم و نظام مستمر جامعه ی بشر را تشكیل داده و یا برای دلالت نسلهای اتیه ی انسانی درقرون و اعصار متمادی مقرر شده باشد اما شوقی توضیح نمیدهد كه حرمت خوردن شیر حمار و ممنوعیت سوار شدن به گاو و تشریف دادن مقعد چه بشارتی برای قدوم بهاء وچه منفعتی برای اوست(2)

جالبترین و مضحكترین عبارت باب در بیان                                                                       

چه احتیاج است اورا به این شئوون وحال انكه خداوند قدرتی به او عطا فرموده ونطقی كه اگر كاتب سریعی در منتهای سرعت بنویسد دردو شب وروز كه بنویسد تندتند مقابل یك قران ازان معدن كلام ظاهرمیگردد كه اگر تمام مردم  جمع بشوند قدرت برفهم یك ایه از ان را ندارد چگونه بر اتیان یا برتكلم وعرفان این است موهبت الهی در حق من یشاء بمایشاء ولملا یشاء  (3)                                                                                                     

فی حكم محو كل الكتب كلها                                                                                       

با وجود این عبارات سخیف جنان كتاب خود را با اهمیت میشمارد كه نابودی تمام كتب را خواستار شده میگوید:فی حكم محو كل الكتب كلها الا ماانتشئت اوتنشئ فی ذلك الامر – در حكم محو و نابودی همه كتب مگر كتابهایی نوشته شده یا نوشته میشود در باره این امر (اثبات بابیت) بدستور باب هرشخص بابی حق ندارد بیش از 19 جلد كتاب داشته باشد واگر تخلف ورزید 19 مثقال طلا باید جریمه بدهد نهی عنكم البیان ان لا تملكن فوق عدد  عدد الواحد من كتاب و ان تملكتم فلیلزمنكم تسعه عشر مثقالا من ذهب حدا فی كتاب الله لعلكم تتقون (4)                                                         

تدریس فقط بیان                                                                                                    

وبراین معنا با غلظت تمام تاكید میكند كه : اجازه داده نمیشود كسی جزئ  كتاب بیان چیز دیگری راتدریس نماید(5) و تدریس بیان را نیز مشروط به عدم تفسیر ان مینماید اذن نیست از برای احدی كه تفسیركند به انچه در بیان نازل شده(6)                          

تعطیلی علوم                                                                                                        

نقطه علوم راخداوند عالم با ظهورات ما لانهایه در این ظهور ظاهر كرده كه احدی محتاج به احدی نباشد واذن داده شده تعلم بغیر اثار اون – نهی شده ازانشاءبیان فارسی                                             

محو غیر ازنسخ است                                                                                               

بهائیان با توجه به موهن بودن این حكم كوشیده اند با تاویل مقصود علی محمدشیرازی از محوكتب نابود ساختن انها بوده است والا بسیاربی معنا خواهدبود میرزا حسینعلی نوری كه باعبارت :لیس لاحد یتمسك الیوم بماظهر فی هذالظهور تمام كتب اسمانی قبل رامنسوخ كرده است مجددا انها رااحیاء نماید.           

نگاهی به سایر احكام بیان                                                                                          

واجب است برای هركس كه برای وارثش 1برگ و19 انگشتر كه بران اسماءالهی نقش شده باشد به ارث بگذارد سپس اگرتوانستی اثار باب را بخرید یاانها راجاپ كنید (7) بیان عربی باب 27 ازواحد 3 – لایجوز كتابت اثارالنقطه كلها الا باحسن الخط وان یكن عند احد حرف من دون خط الحسن فیحبط عمله ولم یكن من المومنین – هرگاه ازتاریخ نگارش كتابی 200 سال گذشت باید ان كتاب را تجدید كرد وهرچه ازقبل باقی ماند نابود شود     سفرحلال نیست مگربرای كسی كه عزم زیارت خانه ی خدا یا خانه باب راداشته باشد. بیان عربی باب 1 ازواحد7  - بیان عربی باب 6 – بیان عربی باب 5 از واحد 8                           

واجب است ازدواج برتمام افراد تاكه فرزندی ازاو باقی بماند واگر در مزد یا زن مانعی برای فرزند دار شدن پیداشد حلال است كه اذن دهد همسرخودرا برای اینكه ازاو ثمره ای باقی بماند                        

تاویلات نابجا                                                                                                        

درك ناقص والبته  نادرست علیمحمد باب ازكلمات عرفا و فلاسفه و تاویلاتی كه ازبرخی ارباب مسالك و مذاهب به گوشش خورده بود موجب ادعاهای بلادلیلی ازسوی این جوان شیرازی شد كه فارغ ازهرگونه مبنای علمی ومنطقی بوده وفقط مراتب جهل وقصور اندیشه او اشكار گردید.                    


1-بیان فارسی صفحه 18

2- قرن بدیع صفحه  83 

3- بیان باب عاشر از واحد رابع

4 -بیان باب سادس از واحد سادس

5- بیان فارسی ص  130

6- بیان فارسی ص 201

7- بیان عربی ص 42

مطالب مرتبط
نماز بهائی یا پرستش بهاء الله
ازدواج در بهائیت
آیا معاد دربهائیت وجود دارد ؟
شهر العلاء بهائی
میرزا بهاء و حبوه
آموزه های فرقه استعماری(ازدواج بامحارم)1
تعالیم مسلك ازلی
احكام مخالف عقل در بهاییت
ارسال دیدگاه
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی