صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
جاسوسی برای سران فرقهآغاز داستان بابیتادیب مسعودیکتاب بررسی و رد ادعاهای احمد اسماعیلقیامت از دیدگاه بهائیتبهاییت ونظریه تجلی3بهائیت و توهین به مقدسات اسلاماعتراف باب به وجودامام زمان
موضوعات
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 547 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 16 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 1,518 بازدید دیروز : 2,521 بازدید کننده ارمزو : 283 بازدید کننده دیروز : 424 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 0 بازدید هفته : 8,572 بازدید ماه : 21,545 بازدید سال : 21,545 بازدید کلی : 21,545 ● اطلاعات شما آی پی : 3.235.108.188 مروگر : سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

دزدی، مرام بزرگان بهائیت

میکائیل
:
بازدید : 2


حدیث زوراء

حسینعلی بهاء در صفحه ی 150 و 151 ایقان، چاپ اول و صفحات 207 و 208 ایقان 216 صفحه ای و صفحه ی 191 ایقان 199 صفحه ای می نویسد:

«و فی روضة الكافی عن معاویة بن وهب عن ابی عبدالله علیه السلام قال: اتعرف الزوراء؟ قلت جعلت فداك یقولون انها بغداد. قال: لا. ثم قال دخلت الری؟ قلت: نعم. قال: اتیت سوق الدواب؟ قلت: نعم، قال رأیت جبل الاسود عن یمین الطریق، تلك الزوراء یقتل فیها ثمانون رجلا من ولد فلان كلهم یصلح الخلافه، قلت: من یقتلهم؟ قال: یقتلهم اولاد العجم».

این است حكم و امر اصحاب آن حضرت كه قبل از بیان فرموده اند و حال ملاحظه می فرمایید كه «زوراء» موافق این روایت، ارض ری است، و این اصحاب را در آن مكان به بدترین عذاب به قتل رساندند و جمیع این وجودات قدس را عجم، شهید نموده چنانچه در حدیث مذكور است و شنیده اید و بر همه ی عالم واضح مبرهن است. حال چرا این خراطین ارض در این احادیث كه جمیع آن به مانند شمس در وسط سماء ظاهر شد تفكر نمی كنند.

 

نقل اصل حدیث و جواب آنها

اینك دقت فرمایید:

این حدیث را جلد 8 كافی به نام روضه ی كافی در صفحه ی 177 به عنوان حدیث 198 و صفحه ی 120 جز ء چهارم وافی به نقل از كافی. و بعضی از كتب دیگر نیز آورده اند كه مستند حسینعلی بها، همان روضه ی كافی است. اصل حدیث را از اول تا آخر می آوریم تا محققین تطبیق نموده و سیه روی كنند كسی را كه دروغ گفته است. اینك كل حدیث از كافی:

«سهل بن زیاد، عن بكر بن صالح، عن محمد بن سنان، عن معاویة بن وهب قال: تمثل ابوعبدالله علیه السلام ببیت شعر لابن ابی عقب:

و ینحر بالزوراء منهم لدی الضحی

ثمانون الفاً مثل ما تنحر البدن

و روی غیره: البزل. ثم قال لی: تعرف الزوراء؟ قال قلت: جعلت فداك، یقولون انها بغداد. قال: لا. ثم قال علیه السلام: دخلت الری؟ قلت: نعم قال: أتیت سوق الدواب؟ قلت: نعم. قال: رأیت الجبل الأسود عن یمین الطریق؟ تلك الزوراء یقتل فیها ثمانون الفا منهم ثمانون رجلا من ولد فلان، كلهم یصلح للخلافه. قلت: و من یقتلهم جعلت فداك؟ قال: یقتلهم اولاد العجم».

این بود اصل روایت؛ در بعضی از نسخ كافی، جمله ی «ثمانون رجلا» وجود ندارد ولی ما پذیرفتیم. شاید این جمله ساقط شده باشد و ولی «ثمانون الفا» در تمام نسخ، موجود است. امام در صدر حدیث برای این قضیه تمثل به شعر «ابن ابی عقب» جسته كه در آن ثمانون الفا وجود دارد. اینك ترجمه ی حدیث:

«معاویة بن وهب می گوید: تمثل جست حضرت اباعبدالله علیه السلام (امام صادق علیه السلام) به بیت شعری از ابن ابی عقب و معنای شعر این است: نحر (1) می شوند در زوراء، وقت ظهر از آنان هشتاد هزار نفر مانند نحر شترهای قوی هیكل. سپس حضرت فرمود: زوراء را می شناسی؟ عرض كردم: فدایت شوم می گویند زوراء، بغداد است. فرمود: نه چنین نیست. پس فرمود: داخل زمین ری شده ای؟ گفتم: بلی. فرمود: داخل بازار مال فروشان شده ای؟ گفتم: بلی. فرمود: از طرف راست طریق كوه سیاه را دیده ای؟ همان زوراء است. در آنجا هشتاد هزار نفر كشته می شوند كه هشتاد نفر از آنها از اولاد فلانند كه همه ی آنها قابل خلافتند. (مراد خلافت های الهیه نیست بلكه خلافت های متعارفه ی بین خود مردم است). عرض كردم: چه كسانی آنها را می كشند؟ فرمود: اولاد عجم».

حالا احتمال می رود «ابن ابی عقب» این قضیه را از یكی از ائمه ی قبل شنیده و در این بیت به صورت شعر آورده است و امام صادق علیه السلام آن را پسندیده؛ لذا در این موقع در ابتدا برای معاویة بن وهب به شعر او تمثل جسته و سپس این گفتگو را به میان آورده است.

اینك عنایت فرمایید، حسینعلی بها برای استدلال خود كه راه گریزی داشته باشد، اول حدیث را حذف كرده و تمثل امام به شعر را نیاورده، تا اینكه 80 نفر خود را درست كند و ذیل حدیث را تحریف كرده و هشتاد هزار نفر را در نقل خود اسقاط نموده است؛ زیرا می دانسته كه در هیچ جایی از كره ی زمین 80 هزار بابی كشته نشده و باز تغافل نموده كه در حدیث دارد آن هشتاد نفر «من ولد فلان» بوده اند؛ یعنی از یك نفر یا از یك قبیله بوده اند و اگر بابی هایی هم در یك جا كشته داده باشند همگی با هم از یك قبیله و یك شخص نبوده اند.

مرحوم آیت الله میرزا جواد تهرانی می نویسد: منصفانه توجه فرمایید بعد از این تصرفات جناب بها هم، كجای این حدیث دلالت و شهادتی دارد بر اینكه این ماجرا و قتل در زمان ظهور موعود منتظر است و این مقتولین از اصحاب آن حضرتند؛ تا اینكه اگر با كشتگان بابی ها تطبیق نمود شهادت بر صدق آنان و صدق باب گردد؟ تعجب در این است كه بعد از نقل این لاطائلات، جناب بها حملات خود را به عنوان خراطین ارض و غیره می نماید و های و هو و جنجال راه می اندازد(2)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

(1) شتر را ذبح نمی كنند بلكه «نحر» می كنند؛ یعنی مانند گاو و گوسفند سر نمی برند و نحر نوعی از انواع كشتن است كه گوشت شتر با این روش، حلال می شود.

(2)- یک شب جمعه در ساری- محمد مردانی

مطالب مرتبط
فحاشی بهاءالله به شیعیان
بهائیت و تعدد زوجات
بهائیت جواب خواهد داد؟!
عدم اعتقادبهاییان به تعالیم وسوء استفاده ازآنهابرای خوش خدمتی به استکبار
میرزابهاء واقدس
تناقض شعاروعمل دربهاییت
اعتراف باب به وجودامام زمان
ازدواج و طلاق در بهائیت
ارسال دیدگاه
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی