صفحه اصلی نقشه سایت خوراک
روزشمار تاریخ بابیتریاست طلبی و نفاق بهاء اللهدعاها و زیارات امام زمان عجBBC فارسی تاریخچه و پشت پردهاینفوگرافی علی محمد شیرازیبدن هورقلیاییمنوچهر خان گرجیروزشمار تاریخ بهائیت
موضوعات
آمار
● آمار مطالب کل مطالب : 549 کل نظرات : 0 ● آمار کاربران افراد آنلاین : 7 تعداد اعضا : 0 ● آمار بازدید بازدید امروز : 103 بازدید دیروز : 2,022 بازدید کننده ارمزو : 10 بازدید کننده دیروز : 80 گوگل امروز : 0 گوگل دیروز : 0 بازدید هفته : 103 بازدید ماه : 103 بازدید سال : 29,214 بازدید کلی : 29,214 ● اطلاعات شما آی پی : 54.236.62.49 مروگر : سیستم عامل :
آرشیو
لینک های دوستان

استعمار وبهائیت

میکائیل
:
بازدید : 0

با حضور در مجلس این کشور درحالیکه یک جلد قرآن را بر سر دست گرفته بود به نمایندگان خطاب کرد و گفت: تا این کتاب در دست مسلمین است کاری از انگلستان برنمی آید و نمی توانیم بر آنها حکومت کنیم البته کسان دیگری قبل از گاراد استون به این نتیجه رسیده بودند. بنابراین مبارزه با اسلام در راس برنامه های آنها قرار گرفت و با توجه به اینکه در اسلام مواجهه با دو فرقه سنی و شیعه بود برای رسیدن به توطئه های خود سراغ فرقه وهابیت در اهل سنت و فرقه ذاله ی بهائیت در میان شیعیان رفت. وهابی ها با کمک انگلستان در سرزمین حجاز به قدرت رسیدند و کعبه که خانه امن الهی است در چنگال آنها قرار گرفت.

در مورد فرقه بهائی دو نکته مطرح است: اول اینکه به درستی روشن نیست که آیا این فرقه ساخته و پرداخته سیاست های خارجی بوده و یا اینکه ابتدا توسط افرادی مطرح و پس از آن استعمارگران آن را مورد توجه و نفوذ خود قرار دادند. آنگاه که فتنه باب در ایران شکل گرفت و درگیری میان مسلمانان و بابی ها شدت یافت دو قدرت بزرگ آن زمان یعنی روسیه و انگلیس متوجه این فتنه شدند و به تدریج از آن بهره برداری کردند.

با هلاکت محمدعلی  باب و مطرح شدن میرزا حسین علی نوری کم کم بابی گری از میان رفت و بهائی گری به صحنه آمد. حسین علی خود را بهاء الله نامید و بدین وسیله موسس این فرقه ذاله گشت. او درپی ترور نافرجام علیه ناصرالدین شاه مورد حمایت کنسول روسیه تزاری قرار گرفت و از این زمان به بعد پشتیبانی سیاست های خارجی از این فرقه ذاله علنی شد بطوریکه محاکمه وی مطابق مقررات کاپیتولاسیون  انجام شد بدین صورت که دولت روس بهاء الله را به عنوان تبعه خود محسوب کرد و با وساطت دیپلمات های روسی به ویژه پرنس دالگورکی سفیر روسیه تزاری در ایران و حمایت دولت روسیه از وی از زندان آزاد شد و تحت حمایت دولت روس به بغداد منتقل شد. بدین ترتیب دولت روسیه تزاری اولین کشوری بود که رسما به حمایت از فرقه ذاله بهائیت پرداخت.

نکته جالب اینکه پس از آزادی او از زندان و رسیدنش به بغداد آیه ای در شان روس ها نازل کرد که در آن آیه آمده بود: ای پادشاه روس به تحقیق یکی از سفیرانت مرا یاری کرد هنگامی که در زندان اسیر غل و زنجیر بودم برای این کار خداوند مراد میرزا حسین علی بهاست یرای تو مقامی را نوشته که هیچ کس به آن احاطه ندارد. برسر جانشینی محمد علی باب میان میرزا حسین علی بهاء و برادرش میرزا یحیی نوری دولت عثمانی هریک را به همراه مریدانشان تبعبد نمود ، میرزا یحیی را به قبرس و بهاء را عکا فلسطین اشغالی. بهاء حدود 105 سال پیش در عکا مرد و پسرش میرزا عباس معروف به عبدالبهاء یا عباس افندی جای او را گرفت. پس از مرگ بهاء سازمانی که در وزارت خارجه انگلیس به کار مذاهب خاورمیانه و اروپا پرداخت حمایت رسمی و علنی از بهائیان را در لیست برنامه های خود قرار داد و در همین جهت عباس افندی مورد حمایت دربار انگلیس قرار گرفت و از این به بعد همکاری های سری و علنی عباس افندی با لندن آغاز شد. این همکاری تا به آنجا پیش رفت که در جریان حمله انگلیس به فلسطین در زمان حکومت عثمانی و در جنگ جهانی اول عبدالبهاء برای نیروهای انگلیس گندم و آذوقه های دیگر ذخیره کرده و پس از ورود در اختیار آنها قرار داد. بدین صورت در جنگ جهانی اول بهائیت در کنار انگلیس در سرزمین فلسطین اشغالی حضور داشتند و بدین علت بود که از سوی عثمانی ها عباس افندی مورد تهدید واقع شد و در مقابل انگلیس دستورحفظ جان او را صادر کرد و فمانده جبهه حیفا مامور این کار شد.

پس از جنگ جهانی اول عبدالبهاء از دولت انگلیس لقب سر و نشان دریافت کرد. عباس افندی برای دوام دولت انگلیس به مناجات مخصوص متوسل شد ، او در مناجاتش می گوید: پروردگارا امپراطور بزرگ ژرژ پنجم پادشاه انگلستان را به توفیقات رحمانی خود موید بدار و سایه بلند پایه آن کشور را برای این منطقه زیبا حفظ و حمایت خویش را مستدام بدار.

(حالا فهمیدی بهائیت ازکدام سرچشمه آب می خوردوبرای کی خوش خدمتی می کند)

مطالب مرتبط
بهائیت در کلام امام خمینی ره
مناسبات بهائیت با یهود و اسرائیل
اعطای لقب سر به عبدالبهاء
پیشینه ارتباط بهائیت با اسرائیل
نسبت شناسی بهائیت و استبداد 4
نسبت شناسی بهائیت و استبداد 3
نسبت شناسی بهائیت و استبداد 2
نقدوبررسی2
ارسال دیدگاه
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
مطالب تصادفی